totul despre ce sunt cuvintele cheie
Alternative Text

Ce sunt cuvintele cheie? 9 tipuri de cuvinte cheie si recomandarile Google

Implementarea unei campanii de SEO, fara o analiza detaliata si un proces bine pus la punct prin care sa localizezi cuvintele relevante afacerii tale (si cautate in Google), este similara cu lansarea unui nou produs pe piata, fara realizarea unei cercetari prealabile de piata.

Adica munca in orb. Nu ignora importanta cuvintelor cheie pentru procesul de SEO.

Acestea reprezinta coloana vertebrala intr-o campanie SEO. Acestea iti ofera insight-uri extrem de relevante despre situatia nisei, date precum:

  • interesul fata de produsul sau serviciul tau
  • volumul de cautari pe nisa ta
  • intentiile de cautare ale potentialilor clienti
  • dificultatea de ranking in prima pagina (nivelul competitiei in SERP)
  • sansele de succes, in fata competitorilor si multe alte indicii.

Ce sunt, insa, aceste cuvintele cheie? Cum le localizezi? Ce trebuie sa faci pentru a obtine maxim de beneficii de pe urma lor? Ce instrumente poti folosi, pentru ca procesul de localizare a cuvintelor sa fie eficient?

Vei primi raspunsul la toate aceste intrebari. In continuare vom aborda cele mai importante aspecte. Elementelele cheie sunt:

La finalul articolului, vei avea toate elementele necesare pentru a localiza cele mai relevante keywords pentru nisa ta, dar si indicii despre ce tipuri de potentiali clienti se afla in spatele cautarilor pe aceste cuvinte SEO si cum sa te pozitionezi in functie de intentiile acestora.

Am ales sa realizam acest articol deoarece alegerea potrivita a cuvintelor in SEO are un impact decisiv in optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare.

In cadrul unei campanii SEO, cuvintele joaca un rol vital, asa ca hai sa iti prezint totul despre cuvintele cheie si cum stabilesti pe care sa le alegi pentru targetare cu continutul prezent pe site-ul tau.

Ce sunt cuvintele cheie?

Potrivit definitiei oficiale:

“Cuvintele cheie sunt acele cuvinte si fraze inserate in continutul unui site, care ofera potentialilor clienti posibilitatea de a descoperi site-ul respectiv, prin intermediul rezultatelor organice oferite de un motor de cautare.”

Un site optimizat pentru motoarele de cautare este un site care ”vorbeste aceeasi limba” ca potentialii clienti. De aceea, este importanta realizarea unei analize a cuvintelor cheie relevante pentru domeniul de activitate al site-ului optimizat.

Pentru ca analiza cuvintelor cheie sa fie eficienta si cuprinzatoare, si sa-ti ofere toate insight-urile necesare pentru a implementa o strategie de SEO, este necesar sa intelegem faptul ca exista mai multe tipuri de keywords.

Cuvintele cheie sunt de 9 tipuri.

Fiecare dintre aceste tipuri ofera beneficii consistente, atunci cand se localizeaza in mod corect intentia de cautare si sunt integrate intr-o strategie compatibila.

Cele 9 tipuri de Keywords:

  • short-tail (cuvinte scurte, formate din maxim 3 cuvinte)
  • long-tail (cuvinte lungi, formate din mai mult de 3 cuvinte)
  • short-term fresh (cuvinte pe termen scurt, spike-uri virale)
  • long-term evergreen (cuvinte relevante pe termen lung)
  • product defining (cuvinte care explica si descriu produsul sau serviciul)
  • customer defining (se adreseaza direct si clar audientei targetate)
  • geo-targeting (cuvinte locale pentru targetarea unei zone specificie – judet, sector, oras sau tara)
  • LSI (latent semantic indexing – cuvinte apropiate de cuvantul cheie principal)
  • Intent Targeting (cuvinte informationale, comerciale, tranzactionale, etc.)

Haide sa detaliem putin fiecare tip:

1. Short tail – sunt scurte, formate din maxim 3 cuvinte.

Acest tip de cuvinte cheie au in majoritatea cazurilor un volum de cautari semnificativ de mare, ceea ce inseamna ca nivelul de competitivitate pe aceste structuri informationale scurte si comune este ridicata.

Exemple cuvinte cheie scurte: imbracaminte dama sau incaltaminte dama

2. Long tail – sunt cuvintele cheie lungi, formate din mai mult de 3 cuvinte.

Axarea strategiei de SEO pe acest tip de cuvinte poate conduce la imbunatatirea rentabilitatii investitiei pentru optimizarea site-ului.

Exemple cuvinte cheie lungi: cat costa promovarea pe Instagram sau ce este Social Media.

3. Short-term Fresh – sunt scurte sau lungi care prezinta un spike semnificativ intr-o perioada bine definita a anului.

Acestea sunt evidente atunci cand apar evenimente majore sau stiri virale despre anumite subiecte sau persoane.

In cazul acestor cuvinte, cresterea volumului de cautari si a traficului trimis se intampla doar in anumite perioade, apoi totul revine la normal.

Exemplu de cuvint cheie short-term fresh: Halloween

4. Long-term Evergreen – sunt cuvinte pe baza carora pot fi realizate articole si ghiduri complexe cu caracter evergreen (care nu isi pierd relevanta in timp).

Acest tip de cuvinte cheie raman de actualitate si isi pastreaza consistenta pe termen lung, pentru audienta targetata.

Exemple de cuvinte cheie evergreen: cum sa slabesti, cum sa prajesti un ou, cum se face SEO.

5. Product defining – sunt cuvinte cheie care descriu foarte clar produsul sau serviciul comercializat.

Ne referim, in acest caz, la cuvintele utilizate in cautarile pe care o persoana le realizeaza pentru un anumit produs, serviciu sau date, indiferent daca se doreste achizitionarea sau doar obtinerea de informatii.

6. Customer defining – sunt cuvinte cheie care te ajuta sa intri in mintea potentialilor clienti, sa intelegi tipologia acestuia si informatia pe care acesta o doreste, in legatura cu o nisa anume.

De exemplu, daca afacerea ta are legatura cu scuba diving-ul, un astfel de cuvant ar putea fi: fotograf subacvatic.

7.  Geo-targeting – sunt cuvinte cheie prin care se incearca tintirea potentialilor clienti aflati intr-o arie geografica specifica.

De exemplu, un astfel de cuvant cheie pentru agentia noastra este: agentie de marketing online Bucuresti.

8. LSI sau Latent Semantic Indexing sunt acele cuvinte cheie, sau acei termeni care sunt inruditi conceptual cu principalul cuvant cheie si pe care motoarele de cautare ii folosesc pentru a intelege mai bine continutul unei pagini web.

De exemplu, daca vei publica un articol despre frappe-uri, motoarele de cautare vor cauta si cuvinte precum: filtru, temperatura, apa rece, gheata, etc.

9. Intent Targeting – Aceste cuvinte se impart in 3 categorii de cuvinte cheie cu interes:

  • navigational
  • informational
  • tranzactional / comercial.

De exemplu, un cuvant cheie navigational pentru blogul nostru poate fi – re7consulting blog:

cuvintele cheie - re7consulting blog

Mai multe informatii despre aceste 3 tipuri de cuvinte cheie care targeteaza intentia potentialilor clienti vei putea citi intr-un articol pe care il vom publica separat pe blog.

Tinand cont de aceste aspecte, acum poti afla mai multe despre cum vei realiza analiza pentru a alege cele mai relevante cuvinte si LSI-uri pentru afacerea si site-ul tau.

Hai atunci sa mergem mai departe si sa vorbim despre:

Ce este keyword research-ul?

Keyword research-ul, sau analiza cuvintelor cheie, reprezinta un proces esential din punct de vedere SEO.

Aceasta implica identificarea cuvintelor si expresiilor pe care oamenii le introduc in motoarele de cautare, in incercarea lor de a gasi o rezolvare la nevoile pe care le au.

In primul rand, realizarea acestei analize a cuvintelor cheie te va ajuta sa intelegi cat de mare sau mica este cererea pentru anumite cuvinte cheie.

In al doilea rand, vei obtine indicii despre cat de greu ar fi sa concurezi pentru acei termeni in rezultatele organice, ceea ce iti ofera o directie clara pentru eforturile de optimizare.

Cu toate acestea, analiza cuvintelor cheie (keyword research-ul) nu tine doar de volumul de cautari pentru un anumit cuvant cheie.

Vorbim, in acest caz, si despre explorarea tuturor variantelor utilizate de oameni pentru a cauta o idee sau un subiect.

Ca atare, analiza cuvintelor cheie nu este doar un element important din procesul de SEO, ci si un element major al marketingului prin continut. De ce?

Pentru ca te poate ajuta sa gasesti idei pentru articole pe care le vei publica pe blog, te va ajuta sa afli mai multe despre nevoile publicului tau si sa fii la curent cu limbajul in continua schimbare utilizat de publicul site-ului tau.

In acelasi timp, analizarea cuvintelor cheie contribuie semnificativ la definirea si alinierea micro-momentelor la intentia de cautare a potentialilor clienti atunci cand acestia apeleaza la cautarea in Google.

Asadar, cel mai important beneficiu oferit de un keyword research este intelegerea mai buna a pietei tinta si a modurilor in care acesta cauta continutul, serviciile sau produsele site-ului tau.

Analiza cuvintelor cheie (keyword research-ul) iti ofera acces la date specifice de cautare care te pot ajuta sa raspunzi la intrebari precum:

  • Ce cauta oamenii?
  • Cati oameni cauta?
  • In ce format vor informatiile cautate in Google?

Ce trebuie sa faci inainte de orice Keyword Research in SEO?

Pune intrebari.

Inainte de a-ti ajuta site-ul si, implicit, afacerea sa creasca, trebuie sa intelegi cine sunt clientii si care sunt obiectivele lor.

Aici este momentul in care foarte multi prefera sa alega o varianta mai simpla si ocolesc acest pas crucial de planificare, deoarece realizarea unui keyword research necesita foarte mult timp.

In fond, de ce sa petreci o gramada de timp cand stii deja cuvintele pentru care vrei sa fii afisat in prima pagina de rezultate organice din Google, nu?

Dar lucrurile nu stau chiar asa.

Cuvintele pe care tu vrei sa fii vizibil si ceea ce cauta audienta sunt, adesea, doua lucruri total diferite.

De aceea, este important, inainte de orice, sa te concentrezi pe audienta tintita.

Mai apoi, utilizarea datelor adunate te va ajuta sa perfectionezi continutul si informatiile oferite, pentru a realiza campanii mult mai reusite.

Am spus mai sus ca trebuie sa pui intrebari.

Si nu orice fel de intrebari.

Vrei sa obtii respunsuri relevante, utile, pline de insight-uri care sa te ajute sa derulezi o strategie SEO de succes si sa obtii rezultatele asteptate.

Asadar, si intrebarile trebuie sa fie relevante.

Uite o lista de intrebari pe care sa ti le adresezi, inainte de a incepe un proces de Keyword Research:

  • Ce cauta oamenii?
  • Cine cauta acele cuvinte cheie?
  • Cand cauta cuvintele cheie respective? Exista tendinte de sezonalitate pe parcursul unui an?
  • Cum cauta oamenii si de unde? (mobile, desktop, local, national, etc.)
  • Ce cauta oamenii? (imagini, fisiere, video, podcast, etc.)
  • Ce cuvinte folosesc?
  • Ce intrebari isi pun?
  • De ce cauta respectivele cuvinte cheie?
  • Cum poti sa oferi cel mai bun continut pentru a dezvolta o comunitate si a indeplini nevoile oamenilor care sunt relevanti pentru site-ul tau?

Aceste intrebari te vor ghida mai usor in realizarea analizei cuvintelor cheie, dar si in realizarea planului de marketing prin continut pe care il vei implementa pe blogul site-ului tau.

Analizarea cuvintelor cheie – ce termeni cauta oamenii in motorul de cautare?

Cel mai probabil tu ai deja un mod de a descrie ceea ce faci si ce oferi prin intermediul site-ului.

Trebuie sa tii cont, insa, ca este mult mai important cum este cautat produsul, serviciul sau informatiile tale, de catre publicul tinta, prin intermediul motoarelor de cautare.

Mai mult ca sigur ai deja cateva cuvinte cheie in minte, pe care doresti sa fii vizibil in SERP si de obicei acestea reprezinta produsele, serviciile sau alte subiecte pe care site-ul tau le adreseaza, asa ca poti incepe de la acelea.

Cum incepi analiza cuvintelor cheie?

Inainte de orice, trebuie sa stii ca analiza cuvintelor cheie este imposibila fara ajutorul unui instrumente specializat in acest sens.

De aceea, primul pas este introducerea termenilor tintiti intr-un instrument de analiza a cuvintelor cheie, pentru a vedea care este volumul lunar mediu de cautari.

Un astfel de tool este oferit gratuit de Google si poarta denumirea de Google Ads Keyword Planner (cunoscut si drept Google Adwords Keyword Tool, Google Adwords Keyword Planner sau Google Keyword Planner).

Pe langa Google Keyword Planner, lista mai cuprinde si instrumente precum:

  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Moz
  • SEOmonitor, etc.

Acestea sunt, insa, contra-cost.

Vom vorbi mai pe larg despre aceste instrumente un pic mai incolo.

Pasul nr. 2, dupa ce ai localizat volumul de cautari pe cuvintele cheie alese, este sa localizezi alte cuvinte cheie similare, intrebari comune si subiecte utile pentru continutul blogului.

Si in acest caz, majoritatea instrumentelor disponibile iti ofera functia de localizare a unor cuvinte cheie tangentiale cu cele cautate initial.

In cadrul procesului de analiza a cuvintelor cheie relevante pentru continutul site-ului, vei observa cel mai probabil ca volumul de cautare al acestor cuvinte cheie variaza mult.

Desi vei dori cu siguranta sa targetezi termenii cei mai cautati, in unele cazuri, poate fi mai avantajos sa vizezi termenii cu un volum de cautare mai mic, deoarece nivelul de dificultate (competitivitatea) este mult mai mic.

Cu toate acestea, atat cuvintele cheie care prezinta un nivel de competitivitate ridicat, cat si cele cu un nivel mai scazut, pot fi avantajoase pentru site-ul tau.

De aceea, este important sa afli mai multe despre volumul de cautare, pentru a sti caror cuvinte sa acorzi prioritate si care dintre termeni iti vor oferi cel mai mare avantaj strategic.

Instrumente SEO utilizate pentru determinarea valorii unui cuvant cheie

Tu stii cata valoare ar adauga un anumit cuvant cheie site-ului tau, daca acesta ar ajunge in topul rezultatelor organice?

Probabil ca iti poti imagina, insa nu ai un raspuns clar.

Ei bine, ai noroc ca exista instrumente specifice pe care le poti folosi pentru analiza cuvintelor cheie. Fiecare dintre instrumentele despre care vom vorbi in continuare te pot ajuta obtii un raspuns concret la aceasta intrebare si sa alegi eficient cuvintele cheie pe care iti vei axa eforturile de SEO.

1. Moz Keyword Explorer

Introduci un cuvant cheie in Keyword Explorer si vei obtine informatii precum volumul lunar de cautari si alte SERP features, cum ar fi local packs sau featured snippets, care sunt afisate pentru acel cuvant cheie.

Acest tool ofera si un scor de dificultate (keyword difficulty score) pentru fiecare cuvant pe care il vei introduce, ceea ce te va ajuta sa intelegi cat de dificil va fi sa ajungi in topul rezultatelor organice pe cuvintele cheie alese.

2. Google Keyword Planner

Este un instrument care face parte din platforma Google Ads si care, istoric, reprezinta punctul de plecare pentru fiecare analiza a cuvintelor cheie.

3. Google Trends

Este un instrument util pentru a descoperi fluctuatiile de sezonalitate a cuvintelor cheie.

4. AnswerThePublic

Un instrument extrem de util pentru a afla toate intrebarile cautate in jurul unui cuvant cheie specific.

5. Ahrefs si SEMrush

Instrumente similare ca functionalitate cu Moz Keyword Explorer, insa fiecare vine cu avantajele si dezavantajele sale.

6. SEO Monitor

Tool similar cu Ahrefs si Moz, insa acesta are mai putine functionalitati, in comparatie cu celelalte doua, si este mai rentabil pentru site-urile care activeaza pe piata din Romania, fara obiective SEO la nivel international.

Recomandarile Google pentru realizarea unei liste de cuvinte cheie:

Google are tot interesul ca publisherii care activeaza in motorul de cautare sa isi atinga obiectivele de SEO.

Scopul principal urmarit de Google este acela de a oferi utilizatorilor platformei rezultate cat mai relevante.

De aceea, acesta realizeaza in mod constant update-uri si publica materiale educationale in care ofera hint-uri despre care este mindset-ul potrivit pentru a obtine succesul in motorul de cautare, in acord cu scopul principal pe care acesta il urmareste.

Iata 3 sfaturi oferite de Google, pentru publisherii care vor sa isi atinga obiectivele setate in strategia de SEO:

  • Gandeste ca un client atunci cand iti faci lista de cuvinte cheie
  • Selecteaza cuvinte cheie precise pentru a tinti clienti precisi
  • Selecteaza cuvinte cheie generale pentru a te adresa mai multor oameni

Dupa cum vezi, sfaturile au drept obiectiv alinierea publisherilor cu directia impusa de Google: rezolvarea rapida a nevoilor pe care le au utilizatorii platformei.

RECAPITULARE:

Care este definitia cuvintelor cheie?

Cuvintele cheie reprezinta acele cuvinte si fraze inserate in continutul unui site, care ofera potentialilor clienti posibilitatea de a descoperi site-ul respectiv, prin intermediul rezultatelor organice oferite de un motor de cautare.

Ce este keyword researchul?

Keyword research-ul,sau analiza cuvintelor cheie, reprezinta un proces esential din punct de vedere SEO. Aceasta implica identificarea cuvintelor si expresiilor pe care oamenii le introduc in motoarele de cautare, in incercarea lor de a gasi o rezolvare la nevoile pe care le au.

Cum faci analiza cuvintelor cheie?

Inainte de orice, trebuie sa stii ca analiza cuvintelor cheie este imposibila fara ajutorul unui instrumente specializat in acest sens. De aceea, primul pas este introducerea termenilor tintiti intr-un instrument de analiza a cuvintelor cheie, pentru a vedea care este volumul lunar mediu de cautari.

Ce instrumente SEO se utilizeaza pentru analiza cuvintelor cheie?

Printre cele mai utilizate tool-uri de analiza a cuvintelor cheie se regasesc instrumente de SEO precum: Moz Keyword Explorer, Google Trends, Ahrefs si multe altele.

Urmatorul pas, in acest caz, este realizarea de pagini utile si relevante pentru oameni, dar si optimizate pentru motoarele de cautare.

Asa ca ramai aproape de blogul re7consulting, pentru ca iti vom oferi toate informatiile necesare pentru a realiza un site cu pagini corect optimizate din punct de vedere On-Page si Off-Page.

Aboneaza-te la newsletter