ce-este-seo
Alternative Text

Ce este SEO – definitie, tipuri si cum te poate ajuta?

■ SEO inseamna optimizarea pentru motoarele de cautare si vizeaza cresterea vizibilitatii unui site web in rezultatele cautarilor online.

■ Exista diverse tipuri de SEO, cum ar fi SEO-ul on-page si SEO-ul off-page, fiecare concentrandu-se pe diferite aspecte pentru a imbunatati pozitionarea unui site.

■ Aceasta strategie poate fi utila pentru atragerea mai multor vizitatori catre un site si pentru obtinerea unei clasari superioare in rezultatele cautarii, sporind astfel traficul si relevanta pentru audienta tinta.

Daca ai ajuns sa citesti acest articol in urma unei cautari realizate in Google, inseamna ca vrei sa afli ce este SEO, care este definitia acestui serviciu de Marketing Digital si cum iti poate ajuta afacerea pe termen lung.

Ce inseamna SEO – definitie SEO si cum este utilizat acest termen in industria de Marketing Online din Romania?

Ce este SEO? SEO este prescurtarea notiunii de „search engine optimization”, care inseamna „optimizare pentru motoarele de cautare”. Desi este considerat pleonasm, cuvantul cheie „optimizare SEO” se bucura de cel mai ridicat numar de cautari lunare realizate in Google Romania.

Concret, SEO este procesul prin care un site poate obtine trafic din rezultatele organice, editorial sau naturale, afisate de catre motoarele de cautare precum Google.

O definitie SEO care este utilizata in 99% dintre articolele care acopera acest subiect este: „SEO este practica de a creste cantitatea si calitatea traficului primit de un site prin intermediul rezultatelor organice din motoarele de cautare”.

Ok, ok, dar totusi… ce intra mai exact in SEO?

Daca vrei sa intelegi cu adevarat notiunea de SEO, citeste in continuare si vei afla tot ce trebuie sa stii.

Cum functioneaza si cum te ajuta ecosistemul SEO?

Pentru a intelege mai bine ce este SEO si cum te poate ajuta sa atragi trafic pentru site-ul tau si, implicit, potentiali clienti pentru afacerea ta, trebuie sa te gandesti la motoarele de cautare ca la un site pe care realizezi o cautare (scrisa sau vocala), cu scopul de a gasi o solutie la o problema, iar Google, Yahoo, Bing sau orice alt motor de cautare pe care il utilizezi iti va raspunde cu o lista lunga de link-uri catre alte pagini web care au potentialul de a-ti oferi raspunsul.

Te-ai gandit vreodata ce se afla in spatele acestor liste magice de link-uri?

Iata cum functioneaza:

Sa zicem ca motorul de cautare pe care il folosesti este Google, acesta are un crawler care aduna informatii despre tot continutul pe care il poate gasi pe Internet. Crawler-ul aduce toate informatiile inapoi catre motorul de cautare pentru a construi un index.

Apoi, acest index, care este alimentat printr-un algoritm care functioneaza pe baza a peste 200 de factori, incearca sa faca legatura intre cautarea ta si toate datele colectate pentru a-ti oferi cele mai bune rezultate posibile.

Daca vrei sa stii mai clar cum functioneaza motoarele de cautare, te invitam sa citesti articolul scris de noi pe blogul re7consulting.

Un lucru e cert: daca vrei sa site-ul afacerii tale aiba o vizibilitate crescuta in Google, acesta trebuie sa indeplineasca criteriile impuse de acesta si sa ofere cel mai bun rezultat posibil pentru a avea sansa de a fi afisat in top 3 – 5, sau chiar pe locul 1 in lista de rezultate organice.

De aceea, SEO este important pentru afacerea ta. Site-ul tau are nevoie de optimizare pentru a indeplini atat cerintele exigente ale motoarelor de cautare, cat si nevoile punctuale ale oamenilor care realizeaza zilnic cautari pe Internet, prin intermediul acestor motoare.

Ai nevoie de servicii SEO profesionale pentru afacerea ta?

Optimizarea poate lua multe forme si poate consta in factori precum:

  • Titluri si descrieri informative si cu o lungime potrivita
  • Implementarea de link-uri interne
  • Atragerea de link-uri externe prin advertoriale SEO
  • Alte aspecte pe care echipa noastra le va aborda in viitoarele articole care vor fi publicate pe acest blog.

Acestea fiind spuse, pentru a domina rezultatele organice din Google ai nevoie de cea mai buna agentie SEO din piata!

Revenind la algoritmul utilizat de un motor de cautare precum Google, tot ce trebuie sa stii este faptul ca acesta este secret, insa toti factorii cunoscuti si de care se tine cont in strategiile de imbunatatire a unui site s-au impartit in doua categorii:

SEO On-Site si SEO Off-Site

Cele doua categorii incorporeaza intreg spectrul de tactici si strategii de optimizare pe care le poti aborda pentru imbunatatirea prezentei site-ului tau in motoarele de cautare si definesc doua directii distincte de actiune: una interna, care se concentreaza pe site-ul optimizat, si una externa, care vizeaza cresterea vizibilitatii site-ului prin metode specifice.

SEO On-Site:

Un website fara SEO On-Site este ca o masina fara motor. De ce spun acest lucru?

Pozitiile obtinute de site-ul tau in Google sunt partial decise pe baza factorilor de optimizare On-Site. Acesti factori constau in toate aspectele pe care le poti influenta prin modificarile realizate in site. Acestia contin aspect tehnice (calitatea codului si viteza site-ului, etc.) si aspecte legate de continutul site-ului (structura si calitatea textelor, etc.).

Nu te poti apuca de SEO Off-Site fara sa rezolvi tot ce tine de partea de SEO On-Site, pentru ca nu vei obtine rezultatele dorite si nu vei reusi niciodata sa-ti atingi obiectivele propuse.

SEO Off-Site:

Aceasta parte a strategiei de SEO include atragerea de link-uri relevante de pe alte site-uri si orice alte activitati de marketing realizate in afara site-ului tau. Desi acestia sunt factorii care pot fi cel mai greu de influentat, trebuie sa stii faptul ca cel mai important aspect este reprezentat de numarul si calitatea link-urilor plasate de alte site-uri, catre site-ul tau.

De aceea, cu cat vei atrage mai multe link-uri pe site-uri relevante pentru domeniul tau de activitate si audienta targetata, cu atat vei obtine pozitii mai bune intr-un timp mai scurt in Google.

Un alt aspect din punct de vedere SEO Off-Site de care trebuie sa ti cont este competitia ta, deoarece in unele domenii (nise) este mult mai greu sa ajungi in topul rezultatelor organice din cauza competitiei puternice, ceea ce iti va reduce sansele de a atrage trafic masiv din rezultatele organice.

Traditional SEO vs. Holistic SEO

Dezvoltarea fulminanta a ecosistemului digital din ultimii ani a produs o schimbare majora in obiceiurile de consum digital in randul oamenilor, catre comportamentul de consum al informatiei in regim cross-channel.

Cu alte cuvinte, utilizatorii nu se mai rezuma la a accesa o singura platforma digitala pentru a cauta solutia la nevoia lor, ci folosesc un mix de platforme pentru a-si creste sansele de a gasi cea mai buna solutie, sau de a controla calitatea si veridicitatea informatiilor.

Specialistii SEO au fost nevoiti si ei, la randul lor, sa se adapteze noului comportament de consum, dand nastere la ceea ce, astazi, poarta numele de Holistic SEO.

Ce inseamna Holistic SEO?

Holistic SEO defineste un intreg ecosistem de tactici si strategii care muta decisiv focusul de pe optimizarea pentru elementele tehnice ale motoarelor de cautare, catre oameni si incorporeaza intreg mixul de servicii de Digital Marketing pentru a atinge obiectivele de SEO propuse.

De asemenea, Holistic SEO respinge orice incercare de a pacali motoarele de cautare prin strategii de tip Black Hat SEO, dar si pe oamenii care acceseaza site-ul, abordand, in schimb, strategii integrate cu rezultate durabile in timp.

Noi, in agentia re7consulting, construim strategii de Holistic SEO pentru a atinge obiectivele specifice setate, atat pentru noi, cat si pentru partenerii nostri.

In cadrul strategiilor noastre de SEO Holistic punem accentul pe aspecte precum:

  • Cuvintele cheie targetate
  • Elementele tehnice ale site-ului
  • Experienta utilizatorilor pe site (UX – User Experience)
  • Arhitectura site-ului si a link-urilor, pentru o navigare cat mai facila (UI – User Interface)
  • Continutul de pe site
  • Profilul de link-uri interne, utile si relevante pentru vizitatori
  • Profilul de link-uri externe, calitative si cantitative
  • Integrarea SEO cu Content Marketing, Pay-Per-Click Marketing, Social Media Marketing, Email Marketing, etc.

KPI-uri importante in SEO

1. Calitatea traficului

Poti atrage toti vizitatorii din lume, dar daca acestia ajung pe site-ul tau pentru ca Google le spune ca afacerea ta reprezinta un dealer auto, atunci cand de fapt afacerea ta este un service auto, acest trafic nu poate fi considerat niciodata un trafic de calitate.

2. Cantitatea traficului

Dupa ce vei reusi sa ajungi la persoanele potrivite pentru afacerea ta, prin intermediul paginilor de rezultate ale motoarelor de cautare (SERP), vei fi nevoit sa atragi cat mai mult trafic posibil.

3. Rezultatele organice:

In mod normal, o pagina de rezultate oferite de un motor de cautare cum este Google va afisa si o sectiune cu reclame plasate prin intermediul Google Ads. Insa, pentru a fi vizibil in sectiunea respectiva, va trebui sa platesti sume considerabile catre Google.

Daca bugetul de marketing nu-ti permite sa faci acest lucru, cea mai eficienta metoda este sa te bazezi pe o strategie de SEO pentru atragerea de trafic organic pentru care nu se plateste nicio suma in mod direct catre Google.

Insa, acest lucru nu inseamna ca acel trafic este obtinut in mod gratuit, ci doar ca nu vei fi obligat sa platesti o suma de bani catre Google de fiecare data cand cineva da click pe site-ul tau, asa cum stau lucrurile in cazul reclamelor platite si plasate prin intermediul Google Ads.

Instrumente utilizate pentru SEO

Cu toate acestea, pentru ca un specialist SEO sa-si poata desfasura activitatea zilnica, acesta are cateva instrumente pe care le utilizeaza constant in implementarea campaniilor de SEO.

Cele mai importante instrumente utilizate pentru SEO sunt: Google Search Console, Google Lighthouse, Google Trends, SEMrush, Screaming Frog, Yoast SEO (pentru site-urile realizate cu CMS-ul WordPress), Majestic, MOZ si Pingdom.

Concluzie:

SEO reprezinta un mod de gandire strategica, si nu o lista inerta de practici. De aceea, acest serviciu necesita o implicare deplina si durabila in intelegerea mecanismelor care stau la baza functionarii motoarelor de cautare si a relatiilor de cauzalitate si de corelare pe care aceste mecanisme le realizeaza.

Tu, insa, ai doua posibilitati: ori incepi de azi sa aprofundezi intreg ecosistemul care defineste ce este SEO, ori ceri ajutorul unor specialisti SEO in masura sa iti livreze KPI-urile dorite.

In oricare dintre cazuri, la doua intrebari trebuie, insa, sa raspunzi, si anume:

Exista in motoarele de cautare interes pentru produsele sau serviciile afacerii mele? Daca da, exista un volum de interes intr-atat de mare incat sa merite sa investesc intr-o campanie de optimizare a site-ului afacerii mele, pentru a ajunge in fata celor care sunt interesati de ceea ce vind?

Daca raspunsul la cele doua intrebari este „da”, afacerea ta solicita o nevoie vitala de optimizare SEO si iti recomandam sa ne contactezi pentru a lucra impreuna la succesul afacerii tale in rezultatele organice afisate de motoarele de cautare.

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari