cea mai buna agentie SEO pentru afacerea ta
Alternative Text

Cum sa alegi cea mai buna agentie SEO pentru afacerea ta?

■ Identifica nevoile tale specifice: Defineste obiectivele si asteptarile tale in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare.

■ Cauta experienta si expertiza: Alege o agentie cu un istoric solid si cu abilitatea de a demonstra rezultatele obtinute pentru clienti anteriori.

■ Evalueaza comunicarea si transparenta: Asigura-te ca agentia este deschisa in comunicare, oferind informatii clare despre strategiile lor si modul in care vor lucra cu afacerea ta.

In zilele noastre, motoarele de cautare si-au transformat complet modul in care opereaza pentru a-si ajuta utilizatori sa obtina exact ceea ce isi doresc, intr-un timp cat mai scurt si oferindu-le in acelasi timp site-uri de calitate.

De aceea, alegerea unei agentii SEO cu servicii complete nu este o sarcina usoara, mai ales atunci cand un antreprenor isi doreste sa colaboreze cu cea mai buna agentie SEO pentru afacerea sa.

Stiu, este greu sa gasesti o firma de SEO in care sa ai incredere, dar asta nu inseamna ca nu exista o agentie SEO potrivita pentru afacerea ta. Ei bine, chiar exista si agentii care ofera garantii pentru serviciile SEO.

Acum, daca te intrebi cum sa alegi cea mai buna agentie SEO, nu-ti face griji; ti-am pregatit acest articol cu toate informatiile de care ai nevoie pentru a-ti usura munca.

Clutch.co au realizat un mic studiu bazat pe 150 de review-uri primite de agentiile de SEO din platforma clutch.co si recunosc ca rezultatele mi se par putin socante:

Recomandarile si relatiile stabilite anterior s-au dovedit a fi un motiv cheie pentru 45% dintre clientii care au postat recenzii in platforma celor de la Clutch.

Acesta este un raspuns care apare datorita faptului ca multe afaceri aflate la inceput de drum nu au experienta cu serviciile de SEO, nu stiu cum stau lucrurile si, prin urmare, se bazeaza pe experientele prietenilor si colegilor in care au incredere.

Al doilea factor in alegerea unei companii SEO, cu un procent de 43%, este reprezentat de cunostintele si procesele interne ale agentiilor.

Aici sunt incluse:

  • relatia cu clientii
  • experienta personalului
  • sistemul de raportare
  • transparenta, etc.

Insa, ceea ce m-a surprins cel mai mult este faptul ca doar 14% au ales o agentie SEO pe baza performantelor obtinute anterior pentru alti clienti, studiilor de caz sau a recenziilor online.

Pentru mine, faptul ca afacerile la inceput de drum tin foarte putin cont de rezultatele obtinute in trecut de o agentie de SEO este ingrijorator, mai ales atunci cand aleg serviciile SEO cu cel mai mic pret din piata.

Aleg companiile in mod corect agentiile de SEO cu care colaboreaza?

Din punctul meu de vedere, in 90% dintre cazuri raspunsul este un mare „NU”.

Acest lucru a reiesit si din analiza celor de la Clutch, care au descoperit ca una din 5 companii a avut experiente negative cu o firma de SEO inainte de a gasi agentia SEO potrivita.

De aici reiese faptul ca:

  1. Agentiile SEO mai au de lucru pentru a educa clienti cu privire la cum ar trebui sa arate o stratege si un parteneriat SEO de succes.
  2. Afacerile trebuie sa aloce mai mult timp verificarii potentialilor parteneri si sa-si stabileasca mai multe criterii pe baza carora vor realiza alegerea agentiei SEO potrivite.

2 greseli mari pe care afacerile le fac atunci cand aleg o agentie SEO

Trebuie sa recunoastem ca toti facem greseli, inclusiv in afaceri. De aceea, inainte de a incepe procesul de alegere a unei agentii SEO, ar trebui sa vezi care sunt cele mai mari greseli facute de alte organizatii in alegerea unei agentii de SEO.

Aceste 3 greseli includ:

  1. Alegerea unei agentii SEO „ieftine”.

Cand vine vorba de servicii si agentii SEO, pretul chiar conteaza.

Eu iti recomand sa-ti setezi un buget si sa gasesti o agentie SEO care se incadreaza in acel buget.

Insa, aici greseala este ca multe afaceri stabilesc bugete de SEO nerealiste. De exemplu, vad ca in piata exista agentii care ofera servicii SEO pentru 100 euro pe luna si considera ca suma respectiva este rezonabila.

Adevarul este, insa, ca agentiile SEO care promoveaza aceste preturi mici sunt adesea agentiile care in 99% din cazuri nu reusesc sa livreze ceea ce promit.

Aceste agentii si servicii SEO cu preturi mici folosesc abordari care nu furnizeaza rezultate sau chiar mai rau.

In SEO, primesti ceea ce platesti, motiv pentru care ai nevoie de un buget realist si conform cu obiectivele propuse.

Seteaza un buget SEO fezabil.

Pentru referinta, in medie, costurile serviciilor de SEO sunt intre 600 si 2000 euro pe luna, desi acest numar poate fluctua in functie de dimensiunea companiei, obiective, competitori si multe altele.

Si, pentru a exemplifica de ce consider serviciile ieftine de SEO ca fiind teapa, m-am gandit sa caut cateva astfel de servicii in Google si sa analizez ceea ce se ofera.

Ce gasesti in Romania atunci cand cauti servicii SEO ieftine?

In primul rand, ti se ofera pachete standard, care in 99% dintre cazuri nu ofera niciun rezultat si pot fi considerate fara nicio problema ca fiind o teapa romaneasca.

Apoi poti gasi preturi care variaza in functie de numarul de cuvinte cheie sau preturi / cuvant cheie / pagina pentru care se ofera serviciile de SEO.

Ca sa fie treaba clara, pretul care variaza in functie de numarul de cuvinte cheie alese de client sau pretul pe baza numarului de pagini optimizate nu este altceva decat o teapa!

De asemenea, atunci cand esti chitra si vrei servicii SEO ieftine, ti se ofera si mult spam care include printre multe altele:

  • publicarea de articole in directoare de articole
  • backlink-uri pe forumuri
  • bloguri la gramada pe platforme si domenii gratuite cu zero autoritate din punct de vedere SEO
  • retele de bloguri de tip PBN (private blog networks) – care vor atrage penalizari asupra site-ului.

Un pachet de SEO ieftin pe care l-am descoperit in Google ofera urmatoarele:

Hai sa vedem ce presupun cele 6 elemente incluse in acest pachet de doar 700 lei.

  • Introducere site in motoarele de cautare

Ca si formulare, acest serviciu este total gresit pozitionat. Site-ul nu se introduce in motoarele de cautare, ci se apeleaza la anumite strategii care ajuta un site sa ajunga in indexul unui motor de cautare.

De exemplu, in cazul Google, se va realiza un cont de Google Search Console, in care va fi adaugat site-ul si sitemap-ul acestuia, apoi site-ul va fi “introdus” in indexul Google.

Impactul acestui serviciu SEO: te ajuta sa-ti indexezi site-ul, in niciun caz sa rankezi sau sa-ti depasesti competitorii in Google.

  • Audit Site si identificarea erorilor functionale

Aici as putea spune fara nicio problema: ce mama naibii e asta?

Auditul site-ului nu te ajuta sa rankezi in Google, ci te ajuta sa descoperi problemele cele mai grave ale site-ului inainte de a continua cu investiile intr-o campanie SEO.

Scopul auditului SEO:

  • Analiza erorilor tehnice
  • Analiza UX & UI
  • Analiza cuvinte cheie
  • Analiza competitori si multe alte aspecte la fel de importante

Impactul acestui serviciu SEO: te ajuta sa descoperi tot ce este gresit pe site-ul tau, ce face concurenta bine si ce le ofera rezultate, dar mai ales cuvintele cheie cele mai relevante pentru audienta targeta de afacerea ta.

De asemenea, un astfel de audit SEO fara implementarea tuturor aspectelor recomandate de specialistul SEO este egal cu ZERO.

  • Corectarea titlurilor, meta-descrierilor si a continutului de pe site. Optimizarea imaginilor din site. Optimizarea link-urilor interne si externe. Optimizarea adreselor URL si a codurilor HTML.

Principala problema a acestor servicii incluse in pachetul analizat?

Faptul ca nu este precizat in mod clar numarul de pagini pentru care se ofera fiecare dintre aceste servicii sau daca este pentru intreg site-ul.

De asemenea, nu este mentionat daca se ofera optimizarea tuturor imaginilor din site sau doar a unui “x” numar de imagini.

In acelasi timp, acest pachet de servicii SEO ieftine nu precizeaza daca se vor genera backlink-uri catre site, cate, cum si de unde vor fi generate.

Ceea ce m-a facut sa ajung la un alt site pe care am gasit un pachet de servicii SEO ieftine la doar 145 euro / luna / cuvant cheie / destinatie.

Ce primesti in acest pachet?

Agentia SEO ofera:

  • Optimizarea destinatiei
  • 4 articole / luna
  • Link-uri cu valoare mica

Hai sa traducem putin ce contine acest pachet. Agentia de SEO ofera optimizarea unei singure pagini pentru un singur cuvant cheie la doar 145 euro / luna.

De asemenea, ti se ofera link-uri cu valoare mica din punct de vedere SEO pentru ca normal, ce-i bun e si scump.

Si sa nu sarim peste cele 4 articole / luna. Nu este mentionat daca acestea sunt pentru publicarea lor pe blogul site-ului sau sunt 4 advertoriale publicate pe alte site-uri pentru a obtine acele link-uri cu valoare mica.

Alte 2 aspecte care lipsesc sunt: lungimea celor 4 articole si numarul minim / maxim de backlink-uri catre site-ul tau pe care le va trimite fiecare articol.

Si cel mai important aspect pe care ar trebui sa-l iei in considerare este faptul ca o singura pagina din site-ul unei afaceri poate sa rankeze pe un numar semnificativ de mare de cuvinte relevante si tu vei plati pentru optimizarea paginii respective doar pentru 1 singur cuvant cheie.

Daca vei dori sa optimizezi si sa rankezi pagina respectiva pentru 10 cuvinte cheie relevante, costul de optimizare SEO per pagina va fi de: 1450 euro / luna.

Si de aici poti calcula singur cum vei ajunge ca in timp sa platesti mai mult pentru optimizarea tuturor paginilor de pe site-ul afacerii tale.

Despre alegerea unei agentii care ofera servicii SEO de tip Black-Hat

Mi s-a intamplat de cateva ori sa intalnesc potentiali clienti care au considerat ca ei n-au nevoie de o agentie SEO si au ales sa se ocupe singuri, apeland la tot felul de solutii ieftine gasite pe internet pentru a obtine backlink-uri catre site.

Exista suficiente platforme si modalitati prin care se pot achizitiona de la 10 pana la 1000 de backlink-uri cu sume cuprinse intre 5 euro si 150 euro / luna sau chiar mai putin.

Insa, problema principala a acestor backlink-uri este ca nu sunt contextuale, relevante si de cele mai multe ori nici nu provin de la site-uri din Romania.

De asemenea, multe dintre aceste backlink-uri provin de retele de bloguri de tip PBN (private blog networks), ceea ce poate conduce la penalizarea site-ului de catre algoritmii motoarelor de cautare.

De aceea, atunci cand vei alege agentia de SEO cu care sa colaborezi, este important sa intelegi ca SEO de calitate nu faci in niciun caz cu 150 de euro si ca nu vei primi niciodata rezultate imediate, indiferent de ce iti promite o agentie de SEO. In majoritatea cazurilor, este nevoie de trei, sase sau chiar 12 luni pentru a incepe sa se observe rezultatele din SEO.

Cum ar trebui sa alegi cea mai buna agentie SEO pentru afacerea ta?

  • Dovezi ale rezultatelor anterioare
  • Transparenta si raportare lunara a activitatilor de SEO
  • Servicii personalizate pe nevoile tale si cu preturi corecte
  • Garantii pentru atingerea obiectivele campaniei de SEO

Iti multumesc ca ai avut rabdarea de a citi acest articol si sunt sigur ca te va ajuta sa alegi agentia SEO potrivita afacerii tale!

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari