bookclub
Alternative Text

Bookclub: „The Buying Brain” – A.K. Pradeep

Bună! Bine te-am regăsit la re7BookClub, rubrica noastră bilunară de recenzie de carte.

În recenzia de astăzi voi vorbi despre volumul „The Buying Brain. Secrets for Selling to the Subconscious Mind”, semnat de Dr. A.K.Pradeep.

Dacă această carte sună promiţător pentru tine, o poţi comanda de AICI.

Haide să vedem despre ce este vorba în această carte! Pentru început, însă…

Imaginează-ți că firma ta cheltuiește mii de euro pe o campanie de publicitate pentru a-ți vinde produsul sau serviciul. Compania ta a investit extrem de mult în această campanie, însă reclamele nu au reușit să genereze rezultatul la care te așteptai.

A fost un moment prost pentru campanie? Produsul sau serviciul tău nu a fost aliniat corespunzător pentru cerințele pieței? Ai ales cumva canalele de distribuție greștie?

Sau, și mai simplu: reclamele tale au eșuat deoarece ai folosit o abordare care nu a reușit să atragă atenția publicului tău țintă?

  • De ce eșuează campaniile de marketing
  • Ce este neuromarketingul și de ce este important în afaceri
  • Cum impactează neuromarketingul afacerea ta

În următoarele 3 minute, vei înțelege:

Ce este neuromarketingul?

Cercetarea creierului este o știință fascinantă care te ajută să înțelegi lucrurile care îi motivează cu adevărat pe clienții tăi.

Descoperirile arată că mintea umană nu este una statică sau omogenă. Deși suntem asemănători în multe privințe, ne diferențiem considerabil în diverse alte aspecte.

Creierul masculin și cel feminin răspund de obicei la stimuli diferiți, iar creierul persoanelor vârstnice diferă de cel al unui adolescent, înţelegând, astfel, de ce neuromarketingul ar fi putut să ajute afacerea din scenariul de mai sus să prezică faptul că acea campanie publicitară va eșua.

De ce este important neuromarketingul în afaceri?

Autorul explorează în prima parte a cărții modul diferit în care oamenii răspund la stimuli pozitivi sau negativi, externi sau interni în funcție de vârstă, sex sau statut social, folosind un limbaj simplu, cu un aspect care facilitează scanarea informațiilor.

Autorul menționează faptul că femeile controlează 80% din cheltuielile discreționare din Statele Unite și dedică două capitole complete – Creierul feminin cumpără și Creierul mămicii cumpără – pentru a explora aspectele unice ale creierului feminin.

Sunt prezentate informații fascinante și foarte utile atât pentru companii, cât și pentru agențiile de marketing.

Un alt aspect interesant regăsit în carte este faptul că mesajele care vizează persoanele vârstnice trebuie să conțină termeni pozitivi.

Pe de altă parte, în timp ce bărbații apreciază îndemnul la acțiune scurt, direct, concis, femeilor le plac poveștile, experiențele și posibilitățile de networking prin brandul tău.

În plus, este bine de știut faptul că bărbații reacționează la preț, iar femeile la persoana care le prezintă un anumit produs sau serviciu.

De ce eșuează campaniile de marketing?

  • Conceptele și detaliile sunt pe baza intențiilor exprimate ale potențialilor consumatori și nu pe baza răspunsurilor subconștiente ale acestora.
  • Nu este evidențiată foarte clar noutatea adusă în viața consumatorilor tăi.
  • Nu sunt evidenţiate îndeajuns beneficiile emoționale profunde pe care produsul îl aduce în viața clienților.
  • Nu se face apel la conceptul inovator.
  • Caracteristicile produsului sau a ambalajului nu se ridică la înălțimea competiției.
  • Produsul sau serviciile nu sunt conectate emoțional cu brandul.

Cum impactează neuromarketingul afacerea ta?

Totuși, ceea ce face ca această carte să merite cu adevărat să fie citită sunt conexiunile pe care le face Dr. Pradeep în a doua jumătate a cărții sale, în care subliniază un proces sistematic care poate fi utilizat împreună cu înțelegerea noastră emergentă a științei creierului pentru a crea campanii de publicitate cu adevărat eficiente și implicarea consumatorilor.

De exemplu, el subliniază un cadru, denumit „Experiența totală a consumatorului (TCE)”. Acesta poate fi folosit pentru a izola punctele experienței extrem de evocatoare pentru creier ale unui client atunci când interacționează cu produsul sau serviciul tău și explică modul în care aceste informații pot fi folosite pentru a determina consumatorii să dorească și să caute produsul tău.  

Pradeep oferă o mulțime de informații care pot fi folosite de aproape orice companie pentru a-și îmbunătăți marketingul și reclamele.

Cu toate acestea, un dezavantaj al unora dintre strategiile din cartea lui Pradeep este că unele dintre „neurometriile” pe care le recomandă – cum ar fi studiile TCE sau metodologia „Deep Subconscious Response” ale companiei sale – ar fi prea costisitoare pentru o afacere mică.

În opinia mea, The Buying Brain este o lectură obligatorie pentru oricine are responsabilitatea de marketing, publicitate și ambalare.

Viziunea insiderului despre neuromarketing în acțiune este interesantă, iar sfaturile specifice și acționabile îl fac un bun plus pentru orice rafturi de marketing.

Dacă eşti de părere că informaţii din această carte sunt utile pentru pentru proiectele tale, o poţi comanda de AICI.

Toate cele bune!

Aboneaza-te la newsletter