bookclub
Alternative Text

Bookclub: „Hegarty on Advertising” – John Hegarty

■  Cartea „Hegarty on Advertising” este impartita in doua: una care dezvaluie viziunea autorului despre publicitate si o parte autobiografica, evidentiind momentele cheie din cariera sa.

■  Hegarty spune ca el considera prezentul cel mai interesant moment din istorie pentru a lucra in publicitate, intrucat acum exista aproape totul care sa faciliteze acest jo

Hegarty on Advertising este o carte pe care trebuie să o citești și tu dacă te încadrezi în una dintre următoarele categorii:

  • Lucrezi într-o agenție de publicitate
  • Ești un client al unei agenții de publicitate
  • Ești interesat de viața și modul de lucru al unei agenții de publicitate
  • Ești interesat de biografiile unor profesioniști în creativitate

Idei principale

Hegarty on Advertising este o carte ideală, care ar trebui să fie citită în mod obligatoriu de către cei care lucrează în industria publicității. Această carte este o îmbinare perfectă între biografia autorului, John Hegarty și lecțiile pe care acesta le transmite cititorilor săi.

Hegarty își folosește experiențele de viață pentru a-și demonstra lecțiile și punctele de vedere, făcând ca agenția fondată de el, John Bartle și Nigel Bogle în anul 1982 la Londra să fie o extensie logică a gândirii și a experienței lui.

În carte, Hegarty explică modul în care revoluția creativă s-a răspândit din SUA și a încetat în Marea Britanie, dar și modul în care au evoluat câteva agenții mari de publicitate unde a lucrat el. Totuși, valoarea acestei cărți este dată în mod special de observațiile autorului din cariera sa creativă, de om de afaceri.

Hegarty on Advertising este o carte formată din două părți: începe cuprezentara convingerilor autorului despre publicitate, branding, creativitate și managementul agențiilor, iar partea a doua este autobiografică, scoțând în evidență momentele cheie din cariera sa uimitoare. În prima parte, Hegarty povestește despre cât de importantă este ireverența în publicitate. Dacă ireverența este îmbinată cu umorul și cu posibilitățile, aceasta se poate transforma într-un instrument persuasiv extrem de puternic în publicitate.  

În cea de-a doua parte a cărții, istoria personală a autorului ne ajută să obținem o imagine mai clară asupra evoluției culturii publicitare pe scena din Marea Britanie de-a lungul deceniilor.

Una dintre lecțiile importante din această carte este umrătoarea. Hegarty sugerează faptul că nu poți să creezi ceva grozav dacă măcar o mică parte din tine nu se regăsește în acel ceva, fie că este vorba despre inima, sufletul sau credințele tale. Cu alte cuvinte, dacă nu crezi și nu te regăsești măcar puțin în ceea ce faci, fie că este vorba despre o pictură, un text scris, design sau chiar o reclamă, nu ai cum să ai un rezultat bun sau, măcar, satisfăcător, întrucât acest rezultat reprezintă, de fapt, expresia ta.

O altă idee interesantă pe care Hegarty o prezintă în această carte este aceea că a critica o nouă agenție pentru că a făcut ceva diferit este o nebunie. Ceea ce menține industria publicității și marketingul, în general, este evoluția constantă și inovația. Astfel, inovația reprezintă, de fapt, o provocare pentru noile agenții, și nicidecum un aspect care trebuie criticat.

Ceea ce mai atrage atenția în aceasta carte este ideea că locul în care cineva are biroul reflectă, în fapt, ceea ce este acea persoană.

Concluzii

În final, Hegarty spune că el consideră prezentul cel mai interesant moment din istorie pentru a lucra în publicitate, întrucât acum există aproape totul care să faciliteze acest joc. Cu cât tehnologia se schimbă mai mult în jurul nostru, cu atât mai mult trebuie să lucrăm pentru a găsi modalități de a uni oamenii, iar felul în care reușim să îi unim este cu idei care le stârnește imaginația, așa cum a fost, este și va fi întotdeauna.

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari