How to write a good advertisement
Alternative Text

Bookclub: ÔÇťHow to write a good advertisementÔÇŁ ÔÇô Victor. Schwab

Succesul oric─ârei afaceri sau a oric─ârei organiza╚Ťii depinde de impactul pe care cuvintele acestora ├«l au. ├Än ziua de ast─âzi, trebuie s─â reu╚Öe╚Öti cu orice pre╚Ť s─â atragi aten╚Ťia poten╚Ťialilor t─âi clien╚Ťi pentru a reu╚Öi s─â r─âm├ói relevant pe pia╚Ť─â.

Pu╚Ťini dintre noi s-au n─âscut copyriteri talenta╚Ťi. Cei mai mul╚Ťi dintre noi avem nevoie s─â ├«nv─â╚Ť─âm constant tehnici noi de v├ónzare ╚Öi de comunicare pentru a reu╚Öi s─â scriem texte bune, care v├ónd.

„How to Write a Good Advertisement: A Short Course in Copywriting” reu╚Öe╚Öte, ├«n pu╚Ťin peste 200 de pagini, s─â explice elementele de baz─â ale unei reclame eficiente. Astfel, autorul ne arat─â:

  • Cum s─â atragem aten╚Ťia cu texte mai bune
  • Cum s─â ob╚Ťinem credibilitate din partea cititorilor no╚Ötri
  • Cum s─â construim texte de succes ╚Öi s─â alegem m─ârimea potrivit─â pentr acestea
  • Cum s─â test─âm eficacitatea anun╚Ťurilor
  • Cum s─â transform─âm ├«ntreb─ârile poten╚Ťialilor clien╚Ťi ├«n v├ónz─âri
  • Cum s─â facem oferte speciale care cresc ├«n mod considerabil v├ónz─ârile ╚Öi r─âspunsurile din partea poten╚Ťialilor clien╚Ťi

├Än acela╚Öi timp, ├«n aceast─â carte sunt prezentate mai multe exemple de titluri de texte puternice care au avut succes, oferind ╚Öi explica╚Ťii ├«n ceea ce prive╚Öte motivul pentru care aceste titluri au func╚Ťionat at├ót de bine.

Conform autorului, există 5 elemente fundamentale în scrierea unei reclame bune:

  • Captarea aten╚Ťiei
  • Prezentarea unui avantaj al produsului sau al serviciului pe care ├«l promovezi
  • Dovada c─â acel produs sau serviciu este a╚Öa cum ├«l prezin╚Ťi tu
  • Puterea de convingere a poten╚Ťialilor clien╚Ťi s─â profite de acest avantaj
  • Solicitarea unui r─âspuns din partea acestora.

Pentru a atrage aten╚Ťia, exist─â dou─â moduri extrem de testate ╚Öi de cunoscute:

  1. Indiferent de c├ót de inovativ este produsul sau serviciul pe care ├«l promovezi, po╚Ťi opta c─â ├«l prezin╚Ťi printr-un text puternic, neobi╚Önuit sau dramatic, astfel ├«nc├ót s─â captezi aten╚Ťia poten╚Ťialilor t─âi clien╚Ťi, ├«n ciuda concuren╚Ťilor sau a numeroaselor reclame banale despre produse sau servicii asem─ân─âtoare.
  2. O alt─â metod─â de a atrage aten╚Ťia este de a promova produsul sau serviciul ├«ntr-un mod extrem de simplu, ├«nc├ót s─â ├«i fac─â pe cititori s─â fie curio╚Öi ├«n ceea ce ├«l prive╚Öte.

Un alt aspect interesant prezentat ├«n carte este acela c─â lucrul pe care oamenii vor s─â ├«l ╚Ötie, mai presus de orice, este urm─âtorul: Ce va face produsul pe care tu ├«l promovezi pentru mine?. ├Än acest punct, dup─â ce ai atras aten╚Ťia cu titlul t─âu neobi╚Önuit asupra produsului, este esen╚Ťial s─â prezin╚Ťi un avantaj al acestuia. Pentru a te bucura de rezultatele dorite cu un text, leag─â avantajele produsului t─âu de dorin╚Ťele personale ale poten╚Ťialilor t─âi clien╚Ťi. Ce ├«╚Öi doresc ace╚Ötia? Este simplu:

  • S─ân─âtate, posibilitatea unei vie╚Ťi mai lungi
  • Mai mult confort, lux
  • Mai mul╚Ťi bani, pentru a cheltui sau a economisi
  • Mai mult timp pentru c─âl─âtorii, hobby-uri, odihn─â
  • Mai mult─â popularitate, o personalitate mai atractiv─â sau mai multe realiz─âri
  • Frumuse╚Ťe, stil, cur─â╚Ťenie
  • Dezvoltare profesional─â, un job mai bun, un salariu mai mare
  • Independen╚Ť─â ╚Öi libertate la b─âtr├óne╚Ťe
  • Acceptarea social─â
  • Laud─â din partea celor din jur

Un alt aspect important prezentat ├«n aceast─â carte este acela c─â, pentru a avea succes cu reclama ta, este nevoie s─â demonstrezi poten╚Ťialilor t─âi clien╚Ťi valoarea pe care produsul sau serviciul t─âu o are. De ce ai nevoie s─â demonstrezi valoarea acestuia? Nimic mai simplu: majoritatea oamenilor pun la ├«ndoial─â ├«n zilele noastre veridicitatea reclamelor. ├Än plus, ace╚Ötia au nevoie de dovezi pe care s─â le poat─â folosi ca scuze ╚Öi ca motiva╚Ťii pentru a achizi╚Ťiona un produs sau un serviciu, ├«ntruc├ót deciziile au la baz─â doar emo╚Ťiile.

Urm─âtorul pas ├«n scrierea unui text de succes ├«l reprezint─â puterea de convingere a poten╚Ťialilor clien╚Ťi s─â profite de avantajul pe care tocmai l-ai prezentat. Creeaz─â un rezumat pentru cititorii t─âi ├«n care s─â le explici cum vor beneficia de produsul sau de serviciul t─âu ╚Öi c├ót de u╚Öor este pentru ei s─â ├«l ob╚Ťin─â.

├Än final, ultimul pas este acela de a solicita un r─âspuns din partea poten╚Ťialilor t─âi clien╚Ťi. ├Än zilele noastre, multe reclame se termin─â f─âr─â ca m─âcar s─â ├«ncerce s─â-l determine pe cititor s─â materializeze interesul, dorin╚Ťa ╚Öi convingerea pe care reclama ├«n sine le-a st├órnit.

Inidferent de forma de ac╚Ťiune pe care o ceri din partea cititorului, asigur─â-te c─â aceasta este simpl─â, u╚Öoar─â ╚Öi c├ót mai specific posibil prezentat─â.

Dac─â vrei s─â cite╚Öti cartea, o po╚Ťi comanda de AICI.

Aboneaza-te la newsletter