How to write a good advertisement
Alternative Text

Bookclub: “How to write a good advertisement” – Victor. Schwab

■ Cuvintele pe care le foloseste o afacere sau o organizatie sunt esentiale pentru succesul lor, influentand impactul pe care-l au asupra celorlalti.

■ Astazi, este crucial sa capturezi atentia potentialilor clienti pentru a ramane competitiv si relevant in piata.

■ „How to Write a Good Advertisement: A Short Course in Copywriting” explica, in doar 200 de pagini, elementele cheie pentru o reclama eficienta.

 

Succesul oricărei afaceri sau a oricărei organizații depinde de impactul pe care cuvintele acestora îl au. În ziua de astăzi, trebuie să reușești cu orice preț să atragi atenția potențialilor tăi clienți pentru a reuși să rămâi relevant pe piață.

Puțini dintre noi s-au născut copyriteri talentați. Cei mai mulți dintre noi avem nevoie să învățăm constant tehnici noi de vânzare și de comunicare pentru a reuși să scriem texte bune, care vând.

Idei principale

„How to Write a Good Advertisement: A Short Course in Copywriting” reușește, în puțin peste 200 de pagini, să explice elementele de bază ale unei reclame eficiente. Astfel, autorul ne arată:

  • Cum să atragem atenția cu texte mai bune
  • Cum să obținem credibilitate din partea cititorilor noștri
  • Cum să construim texte de succes și să alegem mărimea potrivită pentr acestea
  • Cum să testăm eficacitatea anunțurilor
  • Cum să transformăm întrebările potențialilor clienți în vânzări
  • Cum să facem oferte speciale care cresc în mod considerabil vânzările și răspunsurile din partea potențialilor clienți

În același timp, în această carte sunt prezentate mai multe exemple de titluri de texte puternice care au avut succes, oferind și explicații în ceea ce privește motivul pentru care aceste titluri au funcționat atât de bine.

Conform autorului, există 5 elemente fundamentale în scrierea unei reclame bune:

  • Captarea atenției
  • Prezentarea unui avantaj al produsului sau al serviciului pe care îl promovezi
  • Dovada că acel produs sau serviciu este așa cum îl prezinți tu
  • Puterea de convingere a potențialilor clienți să profite de acest avantaj
  • Solicitarea unui răspuns din partea acestora.

Pentru a atrage atenția, există două moduri extrem de testate și de cunoscute:

  1. Indiferent de cât de inovativ este produsul sau serviciul pe care îl promovezi, poți opta că îl prezinți printr-un text puternic, neobișnuit sau dramatic, astfel încât să captezi atenția potențialilor tăi clienți, în ciuda concurenților sau a numeroaselor reclame banale despre produse sau servicii asemănătoare.
  2. O altă metodă de a atrage atenția este de a promova produsul sau serviciul într-un mod extrem de simplu, încât să îi facă pe cititori să fie curioși în ceea ce îl privește.

Un alt aspect interesant prezentat în carte este acela că lucrul pe care oamenii vor să îl știe, mai presus de orice, este următorul: Ce va face produsul pe care tu îl promovezi pentru mine?. În acest punct, după ce ai atras atenția cu titlul tău neobișnuit asupra produsului, este esențial să prezinți un avantaj al acestuia. Pentru a te bucura de rezultatele dorite cu un text, leagă avantajele produsului tău de dorințele personale ale potențialilor tăi clienți. Ce își doresc aceștia? Este simplu:

  • Sănătate, posibilitatea unei vieți mai lungi
  • Mai mult confort, lux
  • Mai mulți bani, pentru a cheltui sau a economisi
  • Mai mult timp pentru călătorii, hobby-uri, odihnă
  • Mai multă popularitate, o personalitate mai atractivă sau mai multe realizări
  • Frumusețe, stil, curățenie
  • Dezvoltare profesională, un job mai bun, un salariu mai mare
  • Independență și libertate la bătrânețe
  • Acceptarea socială
  • Laudă din partea celor din jur

Un alt aspect important prezentat în această carte este acela că, pentru a avea succes cu reclama ta, este nevoie să demonstrezi potențialilor tăi clienți valoarea pe care produsul sau serviciul tău o are. De ce ai nevoie să demonstrezi valoarea acestuia? Nimic mai simplu: majoritatea oamenilor pun la îndoială în zilele noastre veridicitatea reclamelor. În plus, aceștia au nevoie de dovezi pe care să le poată folosi ca scuze și ca motivații pentru a achiziționa un produs sau un serviciu, întrucât deciziile au la bază doar emoțiile.

Următorul pas în scrierea unui text de succes îl reprezintă puterea de convingere a potențialilor clienți să profite de avantajul pe care tocmai l-ai prezentat. Creează un rezumat pentru cititorii tăi în care să le explici cum vor beneficia de produsul sau de serviciul tău și cât de ușor este pentru ei să îl obțină.

Concluzii

În final, ultimul pas este acela de a solicita un răspuns din partea potențialilor tăi clienți. În zilele noastre, multe reclame se termină fără ca măcar să încerce să-l determine pe cititor să materializeze interesul, dorința și convingerea pe care reclama în sine le-a stârnit.

Inidferent de forma de acțiune pe care o ceri din partea cititorului, asigură-te că aceasta este simplă, ușoară și cât mai specific posibil prezentată.

Dacă vrei să citești cartea, o poți comanda de AICI.

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari