bookclub
Alternative Text

Bookclub: „Persuasive Copywriting” – Andy Maslen

Una dintre problemele principale ale copywriterilor din ziua de astăzi este să atragă și să vândă mai mult prin textele pe care ei le creează.

„Persuasive Copywriting” este o carte ideală pentru copywriterii experimentați, dar mai ales pentru cei aflați la început de drum, profesioniștii în marketing și vânzări, dar și pentru scriitorii care vor doar să atragă mai mulți cititori.

În oricare dintre categoriile de mai sus te-ai afla, cu siguranță sfaturile și ideile din această carte vor deveni o sursă valoroasă pentru tine.

Cele 6 lecții principale prezentate în această carte sunt:

  • Un copy bun trezește emoțiile cititorilor, nu pe ale scriitorului
  • Copyurile creative necesită multă lectură și exersare, dar și o renunțare a gândirii rigide
  • Textele pentru platformele mobile și rețelele de socializare în scopuri de marketing necesită o atenție specială
  • Modalitățile eficiente de a atrage cititorii se bazează pe curiozitate, secrete și povești
  • Folosirea cuvintelor apreciative la adresa cititorilor reprezintă un plus
  • Evitarea capcanelor comune ale copywritingului și neglijarea aspectelor gramatice

Dacă și tu ești puțin în ceață, nu îți face griji. Am prezentat mai jos fiecare dintre aceste lecții, ca să înțelegi ce a vrut să spună autorul în carte și să le poți aplica mai ușor în textele tale.

1.Un copy bun trezește emoțiile cititorilor, nu pe ale scriitorului

Deși multe lucruri s-au schimbat în ultimul timp în ceea ce privește scrierea textelor, rețelele de socializare și platformele sociale apărute peste noapte, vestea bună este că un lucru a rămas neschimbat: fundamental, oamenii au rămas la fel. Clienții de astăzi au multe dintre emoțiile, temerile și dorințele pe care le-au avut și predecesorii lor acum 50 sau chiar 100 de ani. Un copy bun reușește, astfel, să atragă emoțiile cititorilor în primul rând. În acest sens, copywritingul nu s-a schimbat atât de mult.

Motivul pentru care un copy bun se adresează emoțiilor cititorilor cărora li se adresează, este acela că emoțiile sunt în centrul motivațiilor oricărui om. Fiecare copywriter dorește ca cititorul lui să întreprindă o acțiune: să facă o achiziție, să ofere o donație, sau, pur și simplu, să se aboneze la un newsletter. Astfel, scopul fiecărui copywriter este să se apropie de emoția care va motiva cititorul să întreprindă acțiunea respectivă: acesta este copywritingul empatic.

Copywritingul empatic este desprea-ți convinge cititorii să își petreacă timpul sau să își cheltuiască banii într-un anumit mod. Prin urmare, emoțiile tale, ca scriitor, sunt irelevante atunci când vine vorba de un copy bun.

2. Copyurile creative necesită multă lectură și exersare, dar și o renunțare a gândirii rigide

Să atragi un client care să citească întreg textul pe care tu l-ai scris este mult mai mult decât un titlu captivant cu oferte exclusive și sfaturi miraculoase.

Un copywriter bun reușește să păstreze atenția cititorilor săi până la final. Acest lucru este posibil prin jocuri de cuvinte, umor și, nu în ultimul rând, creativitate. Adevărata creativitate presupune rezolvarea problemelor pe care clienții le au, doar prin imaginație și improvizație.

3. Textele pentru platformele mobile și rețelele de socializare în scopuri de marketing necesită o atenție specială

Indiferent de tipul de copy pe care trebuie să îl scrie, un copywriter bun se asigură că primește înainte un brief complet.

Când vine vorba despre rețelele de socializare sau platformele mobile, scopul unui copy este în esență același: un text care se conectează cu emoțiile clientului. Cu toate acestea, un copywriter bun trebuie să aibă în vedere modul în care va arăta conținutul său pe ecranele cititorilor. De exemplu, un paragraf care arată bine pe o foaie de hârtie poate părea fără sfârșit pe ecranul unui smartphone. De asemenea, tonul textului trebuie să fie diferit pe rețelele de socializare: un ton personal și natural este potrivit în acest caz. Totuși, nu trebuie ignorată identitatea organizației pentru care un text este scris.

4. Modalitățile eficiente de a atrage cititorii se bazează pe curiozitate, secrete și povești

Cu siguranță te-ai întrebat, cel puțin o dată, dacă există vreo formulă de succes pentru copyuri captivante. Ei bine, adevărul este că există numeroase astfel de formule.

Una dintre cele mai cunoscute astfel de formule este AIDA. Aceasta reprezintă atenția, interesul, dorința și acțiunea. Un copy bun atrage atenția cititorului, menține interesul, surprinde dorința și îi convinge să acționeze.

Autorul prezintă, de asemenea, o altă formulă personală pe care o utilizează: TIPS. Aceasta reprezintă tentația, influența, puterea de convingere și vânzarea.

Un alt mod de succes de a scrie copyuri reușite este reprezentat de secrete: când un text sugerează prezența unor informații noi, exclusiviste, puțini sunt cititorii care vor rezista să se abțină din a-l citi.

O altă modalitate de a atrage cititorul este prin textele care au la bază povești. Mai multe despre acest subiect poți citi în cartea „Building a Storybrand”, semnată de Donald Miller.

5. Folosirea cuvintelor apreciative la adresa cititorilor reprezintă un plus

Unele dintre cele mai puternice emoții pe care un copywriter le poate atinge sunt cele care provin din ego-ul unei persoane. Unui copywriter bun nu îi este teamă să folosească un limbaj prin care atinge subtil ego-ul cititorilor săi. Aceasta este o modalitate prin care se obține imediat o conexiune emoțională cu cititorul, întrucât reușește să îl facă pe acesta să se simtă special.

6. Evitarea capcanelor comune ale copywritingului și neglijarea aspectelor gramatice

Un text bun este întodeauna plăcut și ușor de citit. De-a lungul timpului s-au dezvoltat multe tehnici în acest sens: ritmul, rima, muzicalitatea, imaginile. Cu cât citești și scrii mai mult, cu atât mai mult îți vei însuși aceste tehnici valoroase.

Dacă eşti de părere că informaţiile din această carte sunt utile pentru pentru proiectele tale, o poţi comanda de AICI.

Aboneaza-te la newsletter