bookclub
Alternative Text

Bookclub: „Building a StoryBrand” – Donald Miller

■ Multe companii lupta sa converteasca lead-urile in clienti, dar mesajele lor de marketing nu reusesc mereu sa evidentieze valoarea unica a produselor sau serviciilor pe care le ofera.

■ „Building a StoryBrand” poate schimba jocul, ajutandu-te sa iti conturezi clar mesajul, astfel incat clientii sa fie captivati si sa te asculte.

■ Aceasta abordare este esentiala pentru marketeri, copywriteri si oricine vrea sa comunice mai eficient cu clientii sai.

Bună! Bine te-am regăsit la re7BookClub, rubrica noastră bilunară de recenzie de carte.

În recenzia de astăzi voi vorbi despre volumul „Building a StoryBrand”, semnat de Donald Miller.

Prezeentare generala

Dacă această carte sună promiţător pentru tine, o poţi comanda de AICI.

Multe companii se luptă să își transforme leadurile în clienți, însă materialele lor de marketing nu reușesc întotdeauna să comunice valoarea unică a produselor sau serviciilor pe care le livrează.

„Building a StoryBrand” îți poate transforma rezultatele, ajutându-te să îți clarifici mesajul pe care vrei să îl transmiți, astfel încât clienții să te asculte. Astfel, acest volum te poate ajuta să îți schimbi modul în care vorbești despre cine ești, ce faci și valoarea pe care o oferă afacerea ta.

„Building a StoryBrand” este pentru marketeri, copywriteri și oricine altcineva care dorește să comunice mai eficient cu clienții. Mesajele de marketing și tehnicile de implementare prezentate într-un mod eficient în cadrul acesteia sunt absolut geniale.

Pe scurt, Donald Miller spune: gândește-te la clientul tău ca la protagonistul din povestea brandului tău. În fiecare poveste grozavă, un erou întâmpină o problemă pe care trebuie să o rezolve. Vei atrage mai mulți clienți atunci când îți poziționezi brandul ca ghid pentru a-l ajuta pe erou să găsească instrumentele și încrederea către succes, oferindu-i un plan pentru a acționa.

De ce nu vinzi suficient?

În prima parte a cărții, Donald Miller prezintă motivul pentru care multe companii nu vând suficient de mult. Adesea, problema nu este produsul sau serviciul oferit, ci mai degrabă modul în care acesta este prezentat potențialilor clienți. Indiferent cât de bine arată site-ul tău web, spre exemplu, dacă nu comunici un mesaj clar, convingător, nu vei reuși să obții prea multe vânzări.

„Adevărul este că site-urile web frumoase nu vând lucruri. Cuvintele vând lucruri.”

Astfel, Miller prezintă cele două greșeli mari pe care majoritatea companiilor le fac atunci când vorbesc despre brandurile lor:

• Nu se concentrează pe aspectele din produsul sau serviciul oferit de ei care îi ajută pe oameni să supraviețuiască și să prospere
• Indirect, îi fac pe clienții să se gândească prea mult încercând să le înțeleagă produsul sau serviciile.

Prin urmare, cu cât este mai simplu și mai previzibil modul de comunicare, cu atât este mai ușor de înțeles pentru clienți. Povestea este atât de eficientă ca metodă de comunicare, deoarece este extrem de simplu de înțeles, chiar și de un copil.

Care este soluția?

În partea a doua a cărții, Miller prezintă cele 7 principii care te vor ajuta să îți creezi un StoryBrand de succes, şi anume:

  1. Clientul este eroul poveștii, nu brandul tău.
  2. Companiile tind să vândă soluții pentru probleme externe; clienții cumpără soluții la problemele interne.
  3. Clienții nu caută un alt erou; ei caută un ghid.
  4. Clienții au încredere într-un ghid care are un plan stabilit.
  5. Clienții nu acșionează decât dacă li se spune să facă acest lucru.
  6. Fiecare om încearcă să evite un sfârșit tragic.
  7. Nu presupune niciodată că oamenii înțeleg modul în care brandul tău le poate schimba viața. Tu trebuie să le spui!

Cum fac asta?

În ultima parte a cărții, Donald Miller prezintă modul concret în care poți implementa StoryBrand-ul de succes. Puterea povestirii te poate ajuta să îți construiești un site web mai bun, care este, în general, baza dialogului de implicare a clienților. Atunci când povestea este transmisă prin toate mesajele de marketing, oferă coeziune și claritate mesajului tău și face ca beneficiile interacțiunii tale să fie clare pentru clienți.

• Odată ce ți-ai creat StoryBrandul, primul lucru pe care trebuie să-l faci pentru a-l implementa și a-l pune în funcțiune pentru atragerea de noi clienți și creșterea afacerii este să îl încorporaezi în site-ul web.
• Odată ce ai crescut eficacitatea site-ului web, pentru o mai bună captare a clienților, următorul pas este să aplici următoarele 5 strategii:

  1. Creează un One-liner.
  2. Creează un generator de leaduri și colectează adrese de e-mail.
  3. Creează o campanie automată de e-mail.
  4. Colectează testimoniale de la clienți.
  5. Creează un sistem care generează recomandări.

Cele 7 principii pentru un StoryBrand de succes pot fi, de asemenea, orientate la fel de eficient în interiorul companiei tale pentru a transforma experiența angajaților și cultura organizațională.

Cum poți să îți crești vânzările și să îți îmbunătățești strategia de marketing?

Soluția este simplă: concentrează-te pe poveste.
Tot ce trebuie să faci este să îți structurezi mesajul sub forma unei povești.
Înțelegerea și utilizarea corectă a poveștii este cel mai mare avantaj al tău în marketing. Aceasta te va ajuta să ieși în evidență, astfel încât oamenii să te asculte.
Pe scurt, Donald Miller spune aşa:
În orice poveste, UN PERSONAJ își dorește ceva, însă pe parcurs întâmpină o PROBLEMĂ. În acel moment, un GHID intră în viața personajului și îi oferă un PLAN salvator, îndemnându-l să treacă la acțiune. Această acțiune îl ajută să evite Eșecul și se încheie, bineînțeles, cu un SUCCES.

  1. Personajul
    Una dintre cele mai mari schimbări pe care tu trebuie să le faci este să înțelegi că nu afacerea ta este eroul din poveste, ci clienții tăi sunt. Trebuie să îți cunoști clienții, să știi cine sunt, care sunt dorințele lor, ce așteptări au de la predusele sau serviciile tale.
  2. Problema
    În acest punct, trebuie să te asiguri că înțelegi foarte bine faptul că produsele sau serviciile tale reprezintă o soluție pentru problemele pe care clienții tăi le au. Adesea, oamenii sunt mai motivați să își rezolve o problemă cu care se confruntă decât să își îmbunătățească viața.
  3. Ghidul
    Clienții nu caută un alt erou în povestea lor, ei caută un ghid care să îi ajute să obțină ceea ce își doresc. Ar trebuisă te concentrezi în mod exclusiv pe comunicarea modului în care clienții obțin ceea ce își doresc atunci când produsul sau serviciul tău este alături de el.
  4. Planul
    Când vine vorba despre marketing, claritatea este esențială. Tot claritatea mesajului este cea care îți va aduce vânzări și, prin urmare, bani. Trebuie să fii extrem de simplu atunci când explici potențialilor tăi clienți ce trebuie să facă.
  5. Îndemnul la o acțiune
    Dacă îți dorești să îți crești veniturile și să îți învingi concurența, îndeamnă-i pe clienții tîi într-un mod simplu să apeleze la produsul sau serviciile tale.
  6. Evitarea eșecului
    Dacă prin cumpărarea produsului sau al serviciilor tale clienții nu evită niciun eșec, atunci de ce ar trebui să apeleze la tine?
  7. Succesul
    Spune-le clar oamenilor cum se va schimba în bine și cât de bună va fi viața lor după ce aceștia vor cumpăra produsele sau serviciile tale.

Dacă eşti de părere că informaţiile din această carte sunt utile pentru pentru proiectele tale, o poţi comanda de AICI.

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari