marketing imobiliar
Alternative Text

Marketing Imobiliar: 10 strategii eficiente in mediul online

Ca profesionist in domeniul imobiliar, doresti sa-ti dezvolti afacerea, de aceea, marketingul imobiliar joaca un rol important in captarea atentiei potentialilor clienti.

Chiar si in Romania, faptul ca exista o piata pentru agenti si agentii imobiliare este evident. Dar cum poti ajunge la potentialii clienti interesati de proprietatile imobiliare pe care le reprezinti ca agent sau agentie imobiliara?

In acest ghid de marketing imobiliar, am compilat cateva idei pe care le poti folosi pentru a atrage clienti. Chiar daca abia ai inceput sau esti un agent imobiliar cu experienta, aceste sfaturi de marketing te vor ajuta sa construiesti un plan de marketing de succes pentru proprietatile imobiliare din portofoliul tau.

10 Strategii de Marketing Imobiliar

  1. Construieste un site:

Multi consumatori cauta pe Google atunci cand doresc sa analizeze anumite produse sau servicii inainte de a cumpara.

Realizarea unui site web pentru afacerea ta imobiliara va arata potentialilor clienti ceea ce ai de oferit.

De asemenea, iti recomand sa te gandesti si la elemente pe care site-ul tau le poate utiliza pentru a se diferentia de competitorii din Google. De exemplu: un calculator de credit ipotecar.

  1. Construieste un blog:

In acelasi timp, iti recomand sa atasezi site-ului tau si un blog pe care sa publici in mod constant continut optimizat pentru SEO despre piata imobiliara din Romania.

Acest lucru te va ajuta sa atragi constant potentiali clienti pe site-ul afacerii tale imobiliare.

Cum afli ce cauta potentialii tai clienti?

Poti incepe prin a analiza competitorii din Google sau poti apela la tool-uri specializate de Optimizare SEO, precum: Google Trends, Google Search Console, Google Analytics, SEOMonitor, Ahrefs si Ubersuggest.

Aceste instrumente te vor ajuta sa gasesti cuvintele cheie pe care potentialii clienti le cauta in Google si iti vor furniza idei noi de subiecte pe care le poti aborda pe un blog despre imobiliare.

Nu uita sa utilizezi imagini interesante pentru articolele publicate pe blog si cel mai important, infograficele pot aduce plusvaloare in orice articol publicat pe blog.

  1. Incearca marketingul experiential:

Ce este Marketingul Experiential? Simplu. Aceasta strategie de marketing imobiliar se bazeaza pe intreaga experienta a unui potential client cu produsul sau serviciul afacerii tale imobiliare.

Marketingul experiential se axeaza pe actiunea consumatorului de a incerca serviciul sau produsul pentru el insusi.

Marketingul experiential implica potentialii tai clienti si-i invita sa interactioneze intr-o situatie din lumea reala. Cum poti face acest lucru ca agent imobiliar, agentie imobiliara sau dezvoltator imobiliar?

Gazduieste un tur al zonei in care vinzi, organizeaza un eveniment dedicat cumparatorilor de case din zona despre procesul e cumparare a unei case sau aranjeaza o zi de vizionare deschisa (open house) si invita potentialii cumparatori sa vada casa.

Desigur, pentru a strange toti acesti potentiali clienti la un loc va trebui sa apelezi la platformele de comunicare disponibile in mediul online, precum: Facebook, Instagram, Google, YouTube, Pinterest si LinkedIn.

  1. Ruleaza campanii platite pe Instagram:

Instagram este un alt canal de comunicare prin intermediul caruia poti ajunge la potentialii cumparatori pentru a iti promova proprietatile imobiliare si pentru a iti creste brandul.

Instagram Ads iti permite sa alegi un public tinta (audienta), un buget, un tip de postare (de exemplu: imagine, videoclip, carusel) si durata campaniei publicitare. De asemenea, poti utiliza hashtag-uri directionate pentru a te asigura ca postarile profilului tau de Instagram sunt prezentate persoanelor la care doresti sa ajungi.

  1. Publica un test (quiz) despre piata locala pe site-ul tau de imobiliare:

Daca ai intrat vreodata pe site-ul BuzzFeed, stii deja ca oamenilor le place sa participe la chestionare despre orice subiect.

Testeaza-ti audienta cu in scurt test, cu optiuni multiple, despre ceva de interes din domeniul tau de activitate.

Intrebarile sau subiectele acestor teste pot fi create chiar si in jurul unor subiecte mai largi care nu au legatura cu piata imobiliara, cum ar fi muzica, filmele sau alte aspecte ale culturii pop.

Daca vrei sa fii resursa suprema pentru potentialii tai clienti, un test stimulativ despre detaliile cumpararii sau vanzarii unei case, ar putea fi biletul tau pentru a castiga increderea potentialilor clienti.

Poti chiar sa organizezi un concurs in jurul acestor teste (quiz-uri).

Cere celor care participa sa completeze un formular pentru generarea de lead-uri si ofera unui castigator un card cadou la un restaurant sau cafenea locala (cu vizibilitate directa spre cladirea, casa sau apartamentul promovat).

  1. Inregistreaza un videoclip explicativ:

Daca esti agent imobiliar, acest videoclip explicativ poate fi despre proprietatea imobiliara pe care doresti sa o vinzi, caracteristicile ei sau mobilierul cu care este oferita proprietatea.

Daca esti agentie imobiliara, acest videoclip poate fi despre experienta agentiei tale pe piata imobiliara din Romania si echipa din spatele agentiei.

Si in cazul in care esti dezvoltator imobiliar, un videoclip explicativ despre proprietatea ta, modul in care a fost gandita, cui se adreseaza si ce materiale au fost utilizate, poate fi un elemente de diferentiere in marketingul imobiliar al proprietatilor tale!
Nu uita, activezi intr-o piata competitiva si este important sa te diferentiezi de competitie, indiferent ca esti agent, agentie sau dezvoltator.

Aceste videoclipuri explicative te pot ajuta sa-ti prezinti expertiza, dar mai ales motivele pentru care esti persoana potrivita pentru acest post.

De asemenea, este important sa ti minte si faptul ca personalitatea ta joaca un rol important in luarea deciziilor de catre cumparatori si vanzatori. Asa ca, nu uita sa te distrezi in timp ce oferi informatii esentiale pentru potentialii clienti ai brandului tau.

  1. Angajeaza un fotograf imobiliar:

Fotografia imobiliara profesionala te poate ajuta sa faci o prima impresie excelenta cu potentialii cumparatori.

Este important sa ai un fotograf imobiliar profesionist care sa mearga cu tine acasa la clienti, atunci cand sunt gata sa-si vanda proprietatea imobiliara.

De asemenea, ar fi ideal daca ai putea apela la o echipa specializata in marketing imobiliar, care sa-ti imbunatateasca rezultatele obtinute prin furnizarea de servicii complete.

O echipa profesionista in marketing imobiliar te poate ajuta cu consultanta in domeniul relatiilor publice si al comunicarii online, design specializat, branding imobiliar si multe alte aspecte legate de promovarea online a proprietatilor imobiliare catre potentialii clienti.

  1. Furnizeaza un camion de mutare/relocare in mod gratuit:

Dupa ce clientii tai au terminat de cumparat si/sau vandut o casa, vor avea cu siguranta nevoie de ajutor pentru mutare/relocare.

Furnizarea unui camion de mutare impreuna cu serviciile tale simplifica procesul pentru clientii tai si te ajuta sa scoti in evidenta plusul de valoare pe care il oferi.

Daca alegi aceasta metoda de a iti ajuta clientii, nu uita sa promovezi oferta pe site-ul tau si in anunturile locale plasate pe alte site-uri de imobiliare.

  1. Inregistreaza videoclipuri de Lifestyle:

    In afara de videoclipurile pe care le inregistrezi pentru proprietati, poti face video marketing pentru a vinde un stil de viata.

Daca esti axat pe proprietati imobiliare de lux, iti recomand sa gasesti cativa influenceri si creatori de continut care sunt relevanti pentru audienta targetata de afacerea ta.

Colaboreaza cu acestia pentru a atrage atentia oamenilor si pentru a iti pozitiona brandul intr-o lumina pozitiva.

In acest tip de continut video pentru marketing imobiliar iti recomand sa te axezi pe evidentierea unor atractii locale distractive, frumusetea arhitecturala a caselor din portofoliul tau sau al agentiei tale, dar si la alte puncte de interes pentru un potential client.

  1. Apeleaza la servicii de PR si reprezentare media:

Echipele de marketing imobiliar care ofera servicii de PR sau de reprezentare media te pot ajuta sa-ti faci brandul cunoscut, atat in online, cat si in offline.

Noi, Agentia re7consulting, fiind o agentie de marketing online, iti recomandam sa te axezi pe ziare, reviste si site-uri web care sunt populare printre proprietarii de case si potentialii cumparatori sau vanzatori.

Daca vrei sa castigi o anumita credibilitate si recunoastere a numelului la nivel local sau national, axeaza-te pe impartasirea expertizei tale in domeniul imobiliar.

Cum iti poti face singur un plan de marketing imobiliar?

Acum ca ai cateva idei de marketing imobiliar, urmatoarea intrebare este: “care este planul?”.

Fara obiective clare pentru afacerea ta imobiliara si pentru strategia ta de marketing imobiliar, iti va fi dificil sa masori succesul. Ia in considerare urmatoarele aspecte atunci cand iti vei dezvolta planul de marketing imobiliar.

  1. Care este misiunea?

Ce doresti sa realizezi pe termen scurt si lung? Elaboreaza o strategie pentru a identifica obiectivele pe care doresti sa le atingi si modul in care le vei atinge.

  1. Identifica clientul tinta:

Pentru cine faci marketing? Vei face marketing pentru vanzatori, chiriasi sau pentru persoanele care isi cumpara o casa pentru prima data?

  1. Stabileste obiective clare si S.M.A.R.T.:

Stabilesteti obiectivele de marketing si strategiile pe care le vei utiliza pentru a atinge acele obiective.

  1. Stabileste USP-ul tau:

Ce te diferentiaza fata de ceilalti jucatori din piata de imobiliare? Ce poti oferi tu si altii nu?

  1. Stabileste instrumentele, bugetul pentru fiecare strategie si masoara rezultatele obtinute, apoi optimizeaza daca este nevoie.

Acestea fiind spuse, noi suntem siguri ca vei reusi sa-ti surprinzi potentialii clienti si sa-i atragi catre serviciile tale. Insa, daca tot ai nevoie de ajutor pentru a iti construi planul de marketing imobiliar, contacteaza-ne si te ajutam sa-ti stabilesti toate obiectivele, dar mai ales sa le atingi.

Aboneaza-te la newsletter