De cativa ani incoace, fiecarui nou client care trece pragul agentiei in cautare de solutii performante de promovare online ii prezint aceste avantaje SEO.
Indiferent de serviciile pentru care cei peste o suta de clienti au apelat la noi in ultimii ani, aproape de fiecare data am simtit nevoia sa ii consiliez cu privire la posibilitatea de a investi in optimizarea pentru motoarele de cautare, iar aceste avantaje SEO au reprezentat principalii factori motivatori ai premisei mele.
Si astazi discut in mod constant cu proprietari de afaceri despre aceste avantaje SEO si despre potentialul enorm pe care o strategie bine implementata il are pentru a livra cu succes obiectivele de marketing propuse.
Cel mai mult ma bucura faptul ca multi dintre cei cu care discut au auzit de acest serviciu si sunt interesati de el, insa vor doar sa obtina o asigurare in plus ca SEO are capacitatea de a le sprijini efortul de a-si atinge obiectivele de business si de a le aduce, in final, profit.
In principiu, intrebarile pe care le primesc sunt aceleasi:
- Cat costa SEO?
- Merita cu adevarat investitia in SEO?
- Cat dureaza pana se vad rezultatele in SEO?
- Sunt garantate rezultatele cu SEO?
- Ce avantaje SEO primesc daca investesc in acest serviciu?
- Ma va ajuta sa obtin mai multe vanzari?
Sunt intrebari corecte, directe, pragmatice, in acord cu interesele lor de business, care merita un raspuns scurt, la fel de pragmatic si in acord cu asteptarile lor.
Atunci cand faci lucrurile in mod corect, SEO iti poate transforma complet afacerea, indiferent de industria in care activezi.
Am raspuns deja la cateva dintre aceste intrebari la finalul articolului.
Pana atunci, insa, haide sa vedem care e treaba cu acest serviciu si care sunt cele 3 avantaje SEO pe care niciun alt serviciu de promovare online nu le poate oferi la acest nivel.
In primul rand, pentru a intelege adevaratul potential al acestui serviciu si de ce aceste avantaje SEO chiar pot schimba soarta unui business, trebuie sa vedem, mai intai ce este SEO.
SEO (optimizarea pentru motorul de cautare) este procesul care ofera site-ului tau forta necesara pentru a fi afisat in prima pagina din Google (sau din oricare alt motor de cautare) ori de cate ori cineva cauta produsele sau serviciile oferite de catre tine.
Ca prim exemplu, sa presupunem ca detii o cafenea in Bucuresti.
In acest caz, vei investi in SEO pentru a aparea in primele rezultate organice oferite de Google ori de cate ori cineva introduce in bara de cautari cuvinte sau expresii cheie precum „cafenea Bucuresti” sau „cea mai buna cafenea din Bucuresti„, dar si alte queries relevante despre cafea sau alte produse ori servicii conexe acestui domeniu, pe care le poti targeta cu articole publicate pe blogul afacerii tale.
Intr-un alt exemplu, sa presupunem ca detii o afacere de comert electronic care vinde cutite tactice.
In aceasta situatie, vei investi in SEO pentru a aparea in primele rezultate organice oferite de Google pentru cautari precum: „cutit tactic” sau „cele mai bune cutite tactice„.
Asadar, poti observa foarte clar faptul ca serviciile SEO te ajuta sa:
- localizezi cautarile efectuate in motorul de cautare relevante pentru nisa afacerii tale
- iti pozitionezi in mod eficient afacerea in calea atentiei celor care exprima interes fata de produsele sau serviciile tale, prin cautari specifice in motoarele de cautare.
Implementarea cu succes a unei strategii SEO iti ofera nenumarate avantaje.
In continuare, iti voi vorbi doar despre 3 dintre aceste avantaje SEO, acelea pe care eu le consider cele mai relevante pentru nevoile tale pragmatice de business.
Citeste si: Advertoriale SEO: ajuta sa publici articole platite pentru SEO?
Asadar, zic sa nu mai pierdem timpul si trecem sa discutam despre cele:
3 avantaje SEO pe care nu poti sa le ignori daca esti antreprenor
Cele 3 avantaje oferite de SEO, de care poate profita cu succes orice afacere, sunt:
1. Trafic relevant, targetat si livrat in mod constant pe site
Cresterea traficului relevant pe site este probabil cel mai popular dintre multitudinea de avantaje SEO existente.
Strategiile eficiente de SEO genereaza trafic de calitate la tine pe site.
Desigur, pentru a beneficia la maxim de acest avantaj SEO, trebuie sa ne concentram pe cuvintele cheie potrivite.
In acest fel, avem garantia ca oamenii care ajung, din Google, pe site-ul afacerii tale, sunt interesati de produsul sau serviciul pe care il oferi.
De pilda, daca tu vinzi cutite tactice, iar daca oamenii, odata ce introduc in bara de search a motorului de cautare expresia „cele mai bune cutite tactice„, gasesc in rezultate site-ul afacerii tale si il acceseaza, este mult mai probabil ca acestia sa cumpere, in comparatie cu altcineva care iti vede panoul publicitar plasat pe autostrada sau reclama de la televizor.
O strategie SEO implementata corect, cu obiectivele setate corespunzator, aseaza caramizile unei fundatii solide care, in timp, va genera din ce in ce mai mult trafic organic in mod pasiv pe site-ul afacerii tale.
Iar daca continui sa faci totul in mod corect, traficul acesta va fi pe termen lung, aducandu-ti, in mod constant, si cu investitii din ce in ce mai mici, urmatoarele avantaje SEO:
2. Lead-uri calificate si venituri pasive
Daca ti-a placut primul avantaj SEO, in mod sigur acest avantaj iti va placea la fel de mult.
Din momentul in care strategia SEO incepe sa ofere rezultate, „se aliniaza planetele” pentru afacerea ta, pentru ca acest al doilea dintre cele 3 avantaje SEO despre care vorbim iti ofera o oportunitate incredibila de a atrage lead-uri calificate (potentiali clienti/oameni interesati in mod constient de oferta ta) si, inevitabil, venituri pasive.
Stii de ce poate SEO sa iti ofere aceasta sansa la care viseaza orice antreprenor din lume?
Pai haide sa-ti explic un pic diferit.
SEO reprezinta un set de strategii si tactici care te ajuta sa ajungi pe prima pozitie din prima pagina a unui motor de cautare.
Este ca si cum ai escalada un munte, unde drumul parcurs reprezinta strategia folosita, iar varful reprezinta prima pozitie din Google.
Tine minte acest lucru, te rog, pentru a intelege mai bine ce iti voi explica in continuare.
Asadar, atunci cand escaladezi un versant, pasii pe care ii faci iti determina sansele de succes pentru a ajunge in varf.
La fel si in SEO.
Pasii pe care ii faci in strategia de SEO determina sansele ca site-ul tau sa ajunga „in varful” rezultatelor din Google.
Ok, poti spune acum ca te urci frumusel intr-un elicopter si ajungi in varful muntelui fara prea mari batai de cap si fara febra musculara.
Daca extrapolam acest hack pe care l-ai putea folosi la promovarea in Google, a lua elicopterul pana in varf inseamna a te folosi de reclame platite in Google Search Ads.
Da, poti face asta. Dar SEO e mai misto pentru ca isi ofera avantaje pe care Google Ads nu ti le ofera.
Uite de ce.
Diferenta dintre Google Ads si SEO este data de ceea vei gasi in varful muntelui, odata ce vei ajunge acolo.
Da, cu Gooogle Ads iei elicopterul si ajungi cat ai clipi in varful muntelui.
Insa varful acestui munte va fi un loc neprietenos, in care iti vei putea cu greu tine echilibrul, iar odata ce vei cobori din elicopter, vei aluneca imediat la vale.
Cu alte cuvinte, odata ce ai oprit investitiile in Google Ads, odata ce nu te vei mai fi folosit de aceasta scurtatura, site-ul tau va disparea imediat de pe prima pozitie.
Daca alegi, insa, sa escaladezi versantul, sa ajungi in varf pas cu pas, odata ajuns acolo te va astepta un platou, o pajiste intinsa de pe care va fi foarte greu sa aluneci inapoi la vale.
Cu alte cuvinte, odata ajuns pe prima pozitie din Google printr-o strategie SEO, va fi foarte greu sa aluneci pe pozitiile inferioare.
Cu SEO vei fi in varful muntelui atata vreme cat nu te apropii de margine, iar pe prima pozitie din Google vei ramane atata vreme cat ai grija sa monitorizezi atent si sa intervii atunci cand exista pericolul sa aluneci pe pozitiile inferioare.
Si e simplu sa faci asta. Exista o multime de instrumente SEO care iti pun pe tava tot ceea ce trebuie sa stii.
Asadar, odata ce ajungi in topul rezultatelor organice oferite de Google potentialii clienti vor intra pe site-ul tau 24/7/365.
Tot ce iti mai trebuie este un copywriting bun pe site, optimizat SEO, si metode excelente de conversie a lead-urilor, si vei obtine vanzari fara sa faci nimic.
Da, chiar poate fi atat de usor.
Insa, ai nevoie de o strategie eficienta, continut, rabdare. De asemenea, ai nevoie de perseverenta, exact ca atunci cand escaladezi un munte. 😀
Si stii ce mai e misto odata ce ai ajuns in varful muntelui?
Toata lumea te va vedea.
Asadar, al treilea din cele 3 avantaje SEO propuse astazi este:
3. Cresterea metricii de brand awareness (constientizarea marcii)
Toate companiile investesc sume importante in campanii de brand awareness.
Investesc in mod constant in Social Media, in reclame la TV, la Radio sau in panouri publicitare OutDoor.
Prin SEO, insa, odata ce site-ului tau ajunge in top 3 rezultate organice pentru cele mai bune cuvinte cheie relevante industriei tale, este ca si cum ai plasa panouri publicitare in toata tara!
Este publicitate gratuita.
Cand oamenii vad site-ul tau din nou si din nou in rezultatele oferite de Google, afacerea ta va fi perceputa ca lider al industriei in care activezi.
Vei fi constant in mintea potentialilor clienti atunci cand se gandesc sau vorbesc despre industria afacerii tale.
Destul de cool, nu?
Acestea sunt cele 3 avantaje SEO pe care am tinut neaparat sa ti le prezint si despre care eu cred cu tarie ca sunt realizabile atata vreme cat, in spatele lor, se afla o strategie profesionista de Search Engine Optimization.
Acum, ca am terminat cu cele 3 avantaje SEO, m-am gandit ca esti curios sa afli raspunsul la cateva dintre intrebarile pe care le primesc frecvent de la clienti, punctate la inceputul articolului.
Asadar, iata raspunsul meu la cateva intrebari frecvente despre SEO:
1. „Sunt garantate rezultatele cu SEO?”
Din pacate, este imposibil sa garantezi 100% rezultate cu SEO. Chiar si Google recomanda afacerilor sa fuga atunci cand aud de la un specialist SEO sau o agentie SEO ca garanteaza obtinerea de rezultate.
Asadar, stai departe de oricine baga mana in foc pentru tine ca vei obtine 100% locul 1 in rezultatele organice din Google.
Insa, tot ce iti pot spune eu este ca, desi sunt implicate o multime de variabile in aceasta premisa, sansele de a obtine rezultate excelente prin implementarea unei strategii de SEO sunt foarte mari.
Trebuie doar sa acorzi timp procesului, investitie pe masura asteptarilor si sa iti alegi drept partener un adevarat specialist SEO, cu o viziune clara asupra metodelor necesare pentru a atinge obiectivele propuse.
2. „Cat dureaza pana se vad rezultatele in SEO?”
Daca respecti regulile Google, si, asa cum am spus anterior, in conditiile in care investesti pe masura asteptarilor si pleci la drum cu specialistii potriviti, dureaza intre 6 si 12 luni pana cand vei incepe sa observi rezultate semnificative.
De asemenea, acest interval de timp variaza in functie de:
- Industrie
- Sanatatea actuala a site-ului
- Actualizarile realizate de Google
- Si alte criterii de ordin algoritmic pe care Google alege sa le tina secrete. 🙂
3. „Cat costa SEO?”
Asteapta-te sa platesti de la 500 de euro la 3.000+ de euro pe luna daca vrei o strategie de SEO eficienta, dezvoltata de un specialist SEO pur sange. (costul variaza in functie de problemele si necesitatile site-ului optimizat si de nivelul concurentei din industria ta).
Ca propietar de afacere, SEO iti va permite sa generezi constant oportunitati de vanzare a produselor sau serviciilor fara niciun efort activ din partea ta!
Cele 3 avantaje SEO iti poate transforma site-ul intr-un agent de vanzari disponibil 24/7, ceea ce iti va oferi libertatea de a te axa pe alte aspecte importante ale afacerii tale.
Ce antreprenor nu si-ar dori asta?
Te-ai convins si vrei sa investesti in SEO pentru afacerea ta?
Contacteaza-ne si hai sa discutam despre proiectul tau si despre cum te putem ajuta sa ai rezultate mai bune decat competitorii tai, pe termen lung.