cum sa imi promovez agentia imobiliara - re7consulting
Alternative Text

Cum sa-mi promovez agentia imobiliara? 7 idei de marketing

■ Pentru a atrage mai multi clienti si a creste vanzarile in agentia ta imobiliara, poti incepe prin: crearea unui website profesional si a unei prezente online.

■ Nu uita sa utilizezi reclamele pe Google, strategii de e-mail marketing si video marketing.

■ Investitia in optimizarea motorului de cautare (SEO) si in colaborarea cu influenceri relevanti din industrie poate amplifica expunerea si increderea in brandul tau imobiliar.

Cum sa-mi promovez agentia imobiliara? E o intrebare fundamentala cu care da piept inevitabil fiecare antreprenor care porneste la drum in acest domeniu.

Piata imobiliara este una extrem de competitiva, mai ales daca activezi in ea cu propria agentie imobiliara. A-ti promova afacerea atunci cand ai o concurenta serioasa te poate pune intr-o situatie coplesitoare si consumatoare de timp.

Asadar, cum sa-mi promovez agentia imobiliara? Iata mai jos 7 idei de marketing pe care le poti folosi pentru a-ti promova agentia imobiliara, pentru a obtine mai multi clienti si, implicit, mai multe vanzari. Inainte de orice, incepe cu pasul 1 si cel mai important:

Creeaza un website usor de accesat si de utilizat pentru agentia ta imobiliara

Utilizatorii de Internet acceseaza web-ul intr-o varietate de moduri atunci cand cauta detalii despre un subiect care ii intereseaza, asa cum este si cazul proprietatilor imobiliare.

In zilele noastre, telefonul mobil este pe primul loc in topul dispozitivelor cu acces la Internet, astfel ca este esential ca websiteul pe care il creezi pentru agentia ta imobiliara sa fie unul responsive si usor de accesat de pe un dispozitiv mobil. 

Creeaza pagini dedicate sau formulare de captare a prospectilor prin intermediul carora sa poti colecta informatii despre viitorii tai clienti si, astfel, personaliza comunicarile cu acestia.

Astfel de formulare ar trebui sa se regaseasca pe fiecare pagina a websiteului tau sau sa apara atunci cand cineva acceseaza o reclama la una dintre proprietatile incluse in portofoliul agentiei tale, pentru a obtine cat mai multe informatii despre prospecti.

Un formular de colectare date poate solicita numele, numarul de telefon, adresa de e-mail si oferi un camp in care vizitatorul sa poata pune o intrebare despre o casa sau un apartament care il intereseaza.

Datele de contact ale agentiei imobiliare ar trebui sa se regaseasca pe fiecare pagina a siteului tau web, deoarece scopul principal al acestuia este generarea de leaduri. Astfel, aceste informatii nu ar trebui ascunse pe o singura pagina, ci expuse peste tot pentru a le facilita accesul la ele viitorilor clienti. 

Utilizeaza call-to-actions clare si vizibile pentru a creste nivelul de implicare al vizitatorilor site-ului tau web in afacerea ta. Afiseaza butoane de call-to-action in formularul de inscriere la newsletter sau in homepage, unde iti poti incuraja vizitatorii sa te contacteze pentru a obtine mai multe detalii despre o viitoare achizitie imobiliara.

Un call-to-action trebuie sa aiba totodata un text atractiv, capabil sa determine un utilizator sa actioneze in urma vizitarii site-ului tau web.

De asemenea, nu uita sa incluzi butoane de partajare in social media pe websiteul agentiei tale imobiliare. Distribuirea informatiilor despre agentia ta pe retelele de socializare este o componenta importanta in ceea ce priveste generarea de trafic prin recomandare si contribuie la recunoasterea brandului tau online.

Continutul websiteului ui tau este extrem de important daca iti doresti sa ai succes in promovarea online a agentiei tale imobiliare. Publicarea periodica de continut proaspat si relevant pentru publicul tau tinta iti va optimiza site-ul pentru motoarele de cautare, generand noi vizite de la prospecti.

Nu stii de unde sa incepi sau cum sa pui in aplicare toate cele de mai sus? Atunci apeleaza cu incredere la o agentie performance marketing, care iti poate pune la dispozitie o echipa de profesionisti pentru a te ajuta sa pui la punct un website profesionist de prezentare pentru agentia ta imobiliara si iti poate oferi tot suportul necesar pentru ca serviciile tale sa iasa in evidenta in mediul online.

Cum sa-mi promovez agentia imobiliara in Social Media?

Agentia ta imobiliara trebuie sa aiba o prezenta online solida pentru a a reusi sa-si surclaseze numerosii competitori. Domeniul imobiliar este unul aglomerat, iar lupta pentru cotele de piata una destul de acerba.

Cel mai rapid mod de a-ti face simtita prezenta online este sa te folosesti de toate atuurile retelelor de socializare, deoarece acestea sunt un promotor eficient al campaniilor de marketing de succes si al traficului de referinte.

Chiar daca ti se pare ca nu toate platformele online se potrivesc afacerii tale, este recomandat sa-ti asiguri un loc pe fiecare dintre acestea, fie ca este vorba despre Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube sau Instagram, in cazul in care va fi nevoie sa le utilizezi mai tarziu in campaniile tale de promovare.

Fiecare platforma de social media este unica in felul ei, astfel ca este indicat sa creezi biografii personalizate pentru fiecare dintre acestea. Utilizatorii acestor platforme interactioneaza diferit si se asteapta sa regaseasca tipuri diferite de personalitate de la o platforma la alta.

In plus, fiecare platforma ofera spatii diferite ca volum pentru a scrie o biografie. Scrie biografii de social media adaptate pentru fiecare dintre acestea, dar care sa aiba, in acelasi timp, aceeasi consistenta si relevanta pe toate canalele sociale pe care le utilizezi.

Foloseste cu incredere sistemele de reclame ale platformelor de socializare, precum Facebook Ads, spre exemplu. Acestea te vor ajuta sa generezi trafic catre paginile dedicate agentiei tale imobiliare sau catre websiteul de prezentare a afacerii tale, trafic pe care ulterior il poti converti in vanzari.

Cu toate acestea, dupa cum bine stii, nu toti vizitatorii atrasi de aceste reclame vor converti automat sau imediat in clienti, motiv pentru care platformele de socializare iti ofera si optiunea de a-i retargeta prin anunturi si reclame care sa le reaminteasca de tine si de serviciile pe care le prestezi.

Daca ai nevoie de ajutor in acest sens, nu ezita sa soliciti suport de la o agentie Facebook Ads, pentru a te asigura ca campaniile tale sunt setate si administrate in mod corespunzator.

Social Media devine eficienta pentru afacerea ta daca stii cum sa o folosesti. Publicand constant postari pe retelele de socializare iti vei construi o audienta care, in final, va ajunge sa interactioneze cu businessul tau asa cum iti doresti.

Reclame online pentru agentia ta imobiliara. Aduc rezultate?

Cu siguranta ca aduc rezultate. Noi, de pilda, generam mii de lead-uri calificate in fiecare luna partenerilor din zona imobiliara pe care ii avem in portofoliu.

Indiferent ca vorbim de motoarele de cautare sau de platformele de social media, pentru a crea campanii publicitare eficiente este esential sa ai notiuni de baza legate de stabilirea obiectivelor, intelegerea preturilor sau modul in care se seteaza o campanie.

Pentru reclamele din Google, de pilda, este nevoie sa elaborezi o lista cu cuvinte-cheie relevante pentru afacerea ta, apoi sa stabilesti categoriile de public-tinta vizate de acestea, dar si acele categorii de prospecti pentru care exista cea mai mare probabilitate de a se converti in clienti.

Dupa stabilirea cuvintelor-cheie si a publicului-tinta, vei scrie textul anuntului publicitar. Desi lungimea si scopul acestui text depinde de platforma pe care va fi publicat, acesta va contine intotdeauna o oferta valoroasa si un call-to-action. Poti crea mai multe variante pe care sa le testezi si, in final, sa stabilesti care anume deserveste cel mai bine scopului tau.

Cel mai rentabil pentru tine ar fi sa alegi un furnizor specializat in astfel de servicii, care sa seteze campaniile pentru tine. O agentie Google Ads va configura, monitoriza si urmari evolutia campaniilor publicitare pentru tine, caci acestea necesita timp si multa experienta in domeniu pentru a avea cu adevarat succes.

Cum sa-mi promovez agentia imobiliara prin e-mail marketing?

In ciuda avalansei de noi tactici de marketing din ultimii ani, e-mailul este inca un instrument eficient de promovare, care functioneaza mai ales in anumite domenii, inclusiv in domeniul imobiliar.

Vei obtine insa un randament bun numai daca ai o lista substantiala de destinatari. Foloseste, asadar, formulare de abonare la newsletter pe site-ul agentiei tale imobiliare, care sa includa call-to-actions suficient de atractive pentru a-i determina pe vizitatori sa se inregistreze.

Este foarte important sa folosesti un template responsive de newsletter, care sa aiba un aspect vizual placut si curat, indiferent de dispozitivul de pe care este accesat. Include in acest template datele de contact ale agentiei imobiliare pe care o administrezi si personalizeaza fiecare e-mail cu numele destinatarului, pentru mai multa credibilitate si pentru a intari relatia dintre acesta si afacerea ta.

De asemenea, toate mesajele tale ar trebui sa contina elemente eficiente de storytelling, videoclipuri sau imagini pentru a creste ratele de click si de conversie pentru e-mailurile tale. 

Video marketing în domeniul imobiliar. Functioneaza?

Recomandarile de la terti sunt o modalitate eficienta de a-i ajuta pe potentialii tai clienti sa inteleaga mai bine valoarea serviciilor pe care le oferi. Inregistreaza interviuri video cu fosti clienti care si-au cumparat o casa noua cu ajutorul tau sau cu experti in domeniul imobiliar cu care colaborezi sau ai colaborat in trecut pentru a scoate in evidenta, intr-un mod cat mai specific, avantajele pe care un client le-ar putea avea lucrand cu tine si cu agentia ta imobiliara.

Pentru ca imaginile vorbesc de la sine si au mai multa putere de convingere decat simpla insiruire a cuvintelor, utilizarea videoclipurilor pentru a-ti promova portfoliul de proprietati imobiliare a caror vanzare o intermediezi este una dintre cele mai eficiente modalitati de a-i ajuta pe potentialii tai clienti sa vada exact ceea ce urmeaza sa cumpere. Aceasta tactica ii va face sa capete mai multa incredere in tine si in agentia ta, si ii va determina sa programeze cat mai curand o intalnire.

Cum sa-mi promovez agentia imobiliara prin SEO?

SEO – Search Engine Optimization se refera la acele strategii de optimizare care fac ca continutul tau online sa fie mai usor de accesat. Mai precis, cu ajutorul SEO site-ul de prezentare al agentiei tale imobiliare devine mult mai vizibil si de incredere in fata utilizatorilor de Internet, generand trafic organic din partea prospectilor si, astfel, clasandu-se mai bine in rezultatele motoarelor de cautare.

Vei avea, insa, nevoie de o echipa de experti in optimizarea site-urilor de prezentare, care sa te ajute sa pui la punct o strategie cat mai eficienta in acest sens, astfel incat sa poti dezvolta relatii de lunga durata cu noii si potentialii tai clienti.

Asadar, investind in servicii SEO specializate vei avea parte de o mai buna pozitionare a site-ului tau pe motoarele de cautare, de sporirea traficului organic din partea publicului tau tinta, de cresterea numarului de prospecti si, implicit, de mai multe cereri de oferta si vanzari.  

Cum sa-mi promovez agentia imobiliara prin Influencer Marketing?

Influencerii care activeaza online au sute de mii sau chiar milioane de urmaritori care interactioneaza cu postarile lor in fiecare zi. Asa cum acestia promoveaza produse ale diverselor companii, la fel de bine pot promova si o agentie imobiliara, facand ca numele si expertiza ta sa ajunga la un public cat mai larg. Colaborarea cu un influencer ii poate aduce afacerii tale recunoasterea de care are nevoie, plasand-o in topul preferintelor potentialilor clienti.

Desigur, desi este important volumul de urmaritori pe care un influencer il are, cel putin la fel de important este sa te asiguri ca acei followers sunt compatibili cu nevoile de business pe care le ai, astfel incat sa ai o garantie suficienta ca parte dintre acesti urmaritori se pot transforma in lead-uri calificate.

Tine cont ca domeniul imobiliar nu suscita interesul oamenilor in permanenta, ci doar atunci cand acestia dezvolta o nevoie clara in acest sens. De aceea, atunci cand apelezi la Influencer Marketing, este bine sa intelegi care sunt perioadele cu cel mai mare potential.

De pilda, poti accelera promovarea prin Influencer Marketing la startul anual al Programului Prima Casa, sau atunci cand preturile din piata scad.

Analiza atenta a perioadelor cele mai propice din an este, in fond, un prim pas extrem de important de realizat inainte de aplicarea oricarei alte strategii de marketing, pentru ca iti va oferi claritate, structura si consistenta in campaniile de promovare, dar si oportunitatea de a aloca bugete de promovare in mod inteligent, cu rezultate maxime.

Ai si alte intrebari legate de promovarea unei agentii imobiliare? Te invitam sa discutam!

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari