promovarea unui produs - 5 strategii eficiente
Alternative Text

Promovarea unui produs. 5 strategii super-eficiente

Internetul este plin de strategii de marketing online eficiente pentru promovarea unui produs catre potentialii clienti, insa, pana la urma, cele mai eficiente metode de promovare a produselor sunt cele care se potrivesc atat produsului promovat, cat si afacerii tale.

Strategiile de marketing online bune trebuie sa se potriveasca pietei careia produsul se adreseaza.

Prin promovarea unui produs se intelege ca afacerea care promoveaza respectivul produs va implementa un ansamblu de actiuni cu scopul informarii si atragerii atentiei a unui numar cat mai mare de potentiali cumparatori catre produsul promovat.

Cum sa promovezi un produs?

Utilizarea internetului in promovarea produselor este una dintre cele mai eficiente metode de a atrage clientii interesati catre produsul afacerii tale.

In acest articol, vom prezenta cele mai eficiente metode de promovare a unui produs prin reclama si publicitate pe Internet.

Sa trecem la treaba!

De prea multe ori brandurile se axeaza exclusiv pe atragerea unui numar cat mai mare de clienti noi. Insa, costurile de achizitii se aduna si, daca clientii cumpara doar un produs si nu se mai intorc pe site pentru alte achizitii, aceste costuri de achizitie a clientilor devin greu de depasit.

De aceea, in cadrul unei campanii de promovare a unui produs, vei dori sa te axezi si pe aspecte precum:

  • Cresterea valorii medii a comenzilor.
  • Cresterea numarului de comenzi pe client.
  • Cresterea numarului de clienti noi.

5  idei de promovare a unui produs:

  1. Introducerea unui program de loialitate.
  2. Implementarea unei campanii de retargetare prin email marketing.
  3. Utilizarea unor cupoane de reduceri trimise catre clienti prin SMS sau mail.
  4. Implementarea unui sistem pe baza de subscriptie lunara (abonament lunar).
  5. Implementare campanie PPC – Facebook Ads & Google Ads.

In continuare, nu vom intram prea mult in detalii complexe, insa ne-am propus sa-ti oferi o perspectiva noua pentru promovarea produselor pe care le vinzi online. Asadar, haide sa detaliem putin cele 5 strategii de promovare a produselor din magazinul online al afacerii tale.

1. Loializarea clientilor cu ajutorul unui program de loialitate

Este clar ca, odata ce un client face o a doua achizitie, nu va trebui sa mai platesti costul pentru a achizitiona acel client si s-ar putea ca acesta sa-ti recomande afacerea prietenilor lui.

Insa, achizitiile repetate nu vin gratuit. Va trebui sa investesti strategic si in zonele potrivite.

Introducerea unui program de loialitate in promovarea produselor ofera avantaje speciale clientilor targetati si ii poate convinge pe acestia sa devina clienti fideli ai afacerii tale.

Programele de loialitate pot fi gratuite sau platite. De exemplu, un magazin online poate implementa o taxa de membru pe an in valoare de 50 / 100 euro care sa ofere clientilor o reducere constanta de 5 – 10% la aproape orice articol, produse exclusive si chiar retur gratuit la toate comenzile.

Programele de loialitate pot fi, de asemenea, neplatite si pot utiliza un sistem de puncte, in care un anumit numar de puncte ofera clientilor recompense diferite sau chiar si reduceri la comenzile viitoare.

Aceste programe de loialitate sunt eficiente ca tehnici de promovare a produselor pentru ca ofera clientilor un motiv pentru a reveni pe site-ul magazinului online al afacerii tale

2. Retargetarea clientilor prin email marketing

Marketingul prin email reprezinta o oportunitate pe care multe magazine online aflate la inceput de drum o rateaza.

Email marketingul este canalul ideal prin intermediul caruia pot fi implementate strategii de promovare a unui produs si prin intermediul caruia se pot genera constant achizitii repetate.

Pe cine targeteaza campania de marketing prin email?

Campania de marketing prin email va fi configurata pentru a viza clientii aflati la prima comanda realizata pe site.

Se seteaza primul email sa fie trimis la 15 sau 30 de zile de la prima comanda, numai daca acestia nu au efectuat intre timp a doua achizitie.

Acest email de retargetare va fi ulterior trimis in mod automat catre clientii noi care nu au realizat o a doua comanda pe site.

In cadrul acestor emailuri de retargetare se poate oferi 10% reducere, livrare gratuita sau chiar si coduri promotionale cu reduceri considerabil mai mari (15% – 25%).

3. Campanii de SMS Marketing – cupoane de reduceri trimise catre clienti prin SMS:

Atata timp cat ai oferte bune si reale, poti pastra legatura cu clientii din trecut prin mesaje SMS.

Implementarea unei campanii de SMS Marketing este putin mai complicata pentru ca va trebui sa iei in considerare GDPR-ul si conditiile impuse de acesta.

Prin intermediul campaniilor de SMS Marketing poti sa anunti lansarea unui produs nou pe site catre clientii care au achizitionat in trecut produse similare sau chiar sa le oferi diferite coduri promotionale cu ocazia unor sarbatori legale si de ziua lor de nastere.

4. Subscriptie lunara (abonament lunar) pentru fidelizarea clientilor:

Desi s-ar putea sa nu para, oferirea unui abonament la produsele comercializate este o decizie de marketing.

Oferirea unei modalitati de abonare pozitioneaza produsele ca fiind elemente esentiale in viata de zi cu zi.

Totusi, construirea unui model de abonament necesita mai multa munca decat alte modalitati de promovare a produselor, dar aceasta metoda este extrem de eficienta in asigurarea unor venituri recurente.

In cadrul unui astfel de abonament se poate oferi un pachet de “x” articole lunare, care vin extra si cu livrarea gratuita catre client.

De asemenea, ar trebui sa oferi clientilor posibilitatea de a isi alege singuri propriile pachete de abonamente dintr-o selectie larga de produse (un fel de bundle).

5. Campanii PPC – publicitatea unui produs prin Facebook Ads / Google Ads:

Cand vine vorba de Facebook Ads si Google Ads, magazinele online au foarte multe oportunitati din punct de vedere al configurarii unei strategii de promovare ale unui produs.

O ruta traditionala este plata unor campanii PPC catre Facebook, Instagram (sau chiar Pinterest) si Google, pentru ca acestea sa afiseze reclame cu produsele tale potentialilor clienti.

O ruta relativ noua, interesanta si de cele mai multe ori mai convenabila financiar poate fi Influencer Marketing – colaborare si parteneriate cu influenceri care sunt urmariti pe Facebook, Instagram sau YouTube de audienta pe care produsele tale o targeteaza.

Iti recomandam sa colaborezi cu o agentie PPC pentru Google Ads si Facebook Ads, si cu o agentie Social Media pentru continut si campanii de Influencer Marketing.

Speram ca acest articol te-a ajuta sa intelegi cum promovezi un produs catre clienti noi, cum sa-i fidelizezi si cum poti sa-ti cresti veniturile magazinului online.

Daca ai intrebari sau doresti sa te ajutam, arunca un ochi pe serviciile de marketing online pe care ti le putem oferi si contacteaza-ne!

Aboneaza-te la newsletter