ce inseamna copywriting si copywriter
Alternative Text

Ce inseamna copywriting si copywriter? Ce face un copywriter?

Esti nou in lumea copywriting-ului? Bun venit la bord. La finalul acestui articol vei sti ce inseamna copywriting, ce este, dar si cu ce se ocupa un copywriter.

Indiferent daca iei in considerare copywriting-ul ca viitoare cariera, ca o sursa suplimentara de venit sau ca investitie pentru imbunatatirea prezentei online a afacerii tale, trebuie sa intelegi ce inseamna copywriting si copywriter.

Agentia re7consulting ofera servicii de content marketing pentru afacerile care doresc sa-si imbunatateasca prezenta online.

Ce este copywriting-ul?

Copywriting-ul este procesul de redactare a materialelor de marketing si de promovare care motiveaza clientii targetati sa realizeze o anumita actiune, cum ar fi realizarea unei achizitii, sa faca click pe un anumit link, sa doneze pentru o cazua sau sa se programeze pentru o consultatie.

Aceste materiale de marketing pot include texte care sunt publicate in format tiparit sau online. De asemenea, pot include si materiale vorbite, cum ar fi scripturi pentru videoclipuri sau reclame.

Textele din aceste materiale sunt cunoscute sub denumirea de “copy”, de unde vine si denumirea de “copywriting”.

Multa lume nu este constienta de acest lucru, dar copywriting-ul este prezent peste tot in viata cotidiana.

De fapt, daca vei cauta in inbox-ul mailului tau, vei gasi multiple exemple evidente de copywriting.

Lumea copywriting-ului se extinde mult dincolo de materialele tiparite.

O mare parte din ceea ce citim online este, de asemenea, copywriting, inclusiv majoritatea paginilor web, chiar si email-urile promotionale trimise de branduri.

Ceea ce citesti sau auzi poate fi copywriting.

Reclamele de la TV, recenziile produselor de pe YouTube sau bloguri, chiar si videoclipurile scurte de tip “how-to” in care iti este prezentata utilizarea unui produs pot fi materiale de marketing realizate de un copywriter.

Ce este un copywriter?

Un copywriter este un scriitor profesionist responsabil de redactarea textelor sau copy-urilor utilizate in materialele de promovare si marketing.

Copywriterii sunt profesionisti care au invatat si s-au dezvoltat practicand constant meseria.

Serviciile de copywriting oferite de copywriteri sunt necesare aproape pentru fiecare afacere.

Fara copywriteri, companiile nu ar putea sa-si distribuie corect si eficient mesajele catre potentialii clienti pentru a-si extinde cota de piata sau pentru a-si mentine aproape clientii actuali.

Toti avem nevoie de copywriting si copywriteri.

Asa ca, indiferent de interesele si experienta ta, vei gasi cu siguranta o potrivire perfecta pentru abilitatile tale de copywriter.

Care este diferenta dintre Copywriting si Content Writing?

Poti citi sau auzi din unele surse faptul ca copywriting-ul si content writing-ul sunt 2 lucruri diferite.

Exista un fir de adevar, dar lucrurile nu sunt chiar atat de simple.

Ca regula generala, copywriting-ul se refera la scrierea de materiale de promovare si marketing.

Content writing-ul, pe de alta parte, se refera la scrierea de pagini informative sau editoriale pe site-uri, cum ar fi postari de blog, pagini de prezentare sau pagini de descriere a produselor si serviciilor.

Aceasta fiind o descriere exacta a ceea ce inseamna fiecare termen.

Dar unii spun despre content writing ca este pur informational si nu are niciun element de persuasiune, ceea ce inseamna ca nu este copywriting.

Noi nu suntem de acord cu aceasta distinctie.

In esenta, toate paginile web vor include o forma de persuasiune sau un Call-To-Action (CTA) specific.

Acest lucru este evident mai ales pe o pagina de prezentare a unui produs, unde apare clar un buton de “Cumpara acum”.

Dar chiar si un articol publicat in sectiunea de blog a unui site foloseste apeluri subtile la actiune, de obicei, acestea sunt sub forma de link-uri catre resurse suplimentare sau sugestii catre alte pagini pe care le poti vizita din site.

Toate acestea sunt elemente de convingere in vederea realizarii unei anumite actiuni (CTA).

Deci, este inexact sa sugeram ca content writing-ul este diferit de copywriting.

Din punctul nostru de vedere, content writing-ul este pur si simplu un alt tip de copywriting.

Si la fel ca orice copywriting de calitate, content writing-ul isi propune sa atraga atentia cititorilor si sa-i convinga sa realizeze o anumita actiune, chiar daca prin intermediul acelei actiuni acesta va ramane pe site doar pentru a citi o alta pagina din site, fara a realiza o achizitie sau o conversie in mod direct.

Ce face un copywriter?

Stii deja ca un copywriter redacteaza textele necesare pentru materialele de marketing.

Dar sunt mult mai multe aspecte importante in activitatea unui copywriter pe langa asezarea unor cuvinte pe o pagina sau intr-o reclama.

Aproape toate proiecte de copywriting pot implica, de asemenea, oricare dintre urmatoarele task-uri:

  • Research – fundatia de baza a proiectelor de copywriting.
  • Redactare, editare si corectare.
  • Gestionarea proiectelor si a activitatilor (task-urilor).

De asemenea, este important de mentionat si faptul ca majoritatea copywriterilor nu se limiteaza doar la a scrie, multi dintre ei avand un set valoros de skill-uri care pot fi aplicate pentru mai multe roluri profesionale.

In acelasi timp, copywriterii cu experienta ajung de cele mai multe ori sa-i invete si pe altii, contra-cost, in cadrul unor cursuri dedicate de copywriting.

De asemenea, unii copywriteri s-au axat chiar si pe oferirea de servicii de training individual pentru companiile care doresc sa-si instruiasca angajatii.

Copywriting-ul face parte din absolut tot ceea ce inseamna Comunicare, indiferent ca vorbim despre Resurse Umane si managementul intern al companiilor sau la activitatile complexe de marketing si advertising.

Acest lucru ofera copywriterilor un potential enorm in formarea propriei descrieri a job-ului de copywriter.

Aboneaza-te la newsletter