ce inseamna copywriting si copywriter
Alternative Text

Ce inseamna copywriting si copywriter? Ce face un copywriter?

■ Copywriting este o forma creativa de scriere care utilizeaza un limbaj profesionist si adaptat publicului pentru a convinge cititorii sa achizitioneze produse sau servicii.

■ Se distinge de redactarea traditionala, precum articolele sau postarile de blog, prin scopul sau clar de a influenta actiunile consumatorilor.

■ Un copywriter este un scriitor profesionist specializat in redactarea textelor si continutului de marketing utilizate in materialele de promovare si publicitate.

Esti nou in lumea copywriting-ului? Bun venit la bord. La finalul acestui articol vei sti ce inseamna copywriting, ce este, dar si cu ce se ocupa un copywriter.

Indiferent daca iei in considerare copywriting-ul ca viitoare cariera, ca o sursa suplimentara de venit sau ca investitie pentru imbunatatirea prezentei online a afacerii tale, trebuie sa intelegi ce inseamna copywriting si copywriter.

Daca vrei sa afli ce scop are activitatea de copywriting, ce inseamna crearea de content si cum poate o afacere beneficia de aceste servicii, parcurge acest articol.

Agentia re7consulting ofera servicii de content marketing pentru afacerile care doresc sa-si imbunatateasca prezenta online.

Ce este copywriting-ul?

Copywriting-ul este procesul de redactare a materialelor de marketing si de promovare care motiveaza clientii targetati sa realizeze o anumita actiune, cum ar fi realizarea unei achizitii, sa faca click pe un anumit link, sa doneze pentru o cazua sau sa se programeze pentru o consultatie.

Ce este copywriting? Este o formă de scriere creativa, care folosește limbajul profesionist, adaptat publicului, pentru a convinge cititorii sa cumpere anumite produse sau servicii, oferite de firme, prin materiale specifice de marketing.

Aceste materiale de marketing pot include texte care sunt publicate in format tiparit sau online. De asemenea, pot include si materiale vorbite, cum ar fi scripturi pentru videoclipuri sau reclame.

Textele din aceste materiale sunt cunoscute sub denumirea de “copy”, de unde vine si denumirea de “copywriting”.

Multa lume nu este constienta de acest lucru, dar copywriting-ul este prezent peste tot in viata cotidiana.

De fapt, daca vei cauta in inbox-ul mailului tau, vei gasi multiple exemple evidente de copywriting.

Lumea copywriting-ului se extinde mult dincolo de materialele tiparite.

O mare parte din ceea ce citim online este, de asemenea, copywriting, inclusiv majoritatea paginilor web, chiar si email-urile promotionale trimise de branduri.

Ceea ce citesti sau auzi poate fi copywriting.

Reclamele de la TV, recenziile produselor de pe YouTube sau bloguri, chiar si videoclipurile scurte de tip “how-to” in care iti este prezentata utilizarea unui produs pot fi materiale de marketing realizate de un copywriter.

Cum functioneaza copywriting-ul?

Activitatea de copywriting este mult diferita de o redactare traditionala, cum sunt de exemplu articolele sau postarile pe blog. Cand creezi un copy eficient, trebuie sa te asiguri ca textul  este suficient de puternic pentru a transmite mesajul si pentru a determina oamenii sa actioneze / sa cumpere.

Orice agentie care ofera servicii de copywriting stie cum sa foloseasca cele mai importante elemente cheie ale unui copywriting eficient

Iata care sunt aceste elemente pe care trebuie sa le stii despre copywriting :

#1 Textul ofera un beneficiu sau o promisiune unica

Cand oamenii se gandesc la anumite produse, au automat mii de optiuni din care sa aleaga. Deci, este important ca copywritingul sa poata diferentia produsul tau fata de altele. Ce face ca produsul sau serviciul pe care il oferi sa fie cea mai buna solutie pentru client? Este cel mai eficient, mai sigur, cel mai sanatos ? Astfel de intrebari au ca raspuns textele create de copywriter.

Un lucru care te diferentiaza de concurenta este ceea ce ne place sa numim USP (propunerea unica de vanzare). Un specialist in meseria de copywriter stie cum sa formuleze o astfel de propunere si sa ajunga la audienta pe care o vizeaza.

#2 Textul se adreseaza unui anumit public

Pentru a promova un produs, copywriting-ul trebuie sa se adreseze publicului tinta. De exemplu, pentru un anumit produs  publicul tinta trebuie selectat din categoria celor care pot fi direct interesati de produs. Un text copy ar trebui sa explice modul in care acest produs rezolva o problema cu care se confrunta acesti viitori clienti.

Externalizarea acestor servicii copyriting catre un specialist sau o agentie media este cea mai buna modalitate de a te asigura ca vei folosi un continut care va avea succes.

#3 Textul este ajustat si testat in timp, pentru a imbunatati rezultatele

Trebuie sa testezi diferite copy pentru a vedea raspunsul pe care il are publicul tau. Uneori este o diferenta de doar 10%, 20%, dar un copy formulat corect, poate spori si cu 150% numarul de vizitatori pe site, asa ca daca nu stii ce inseamna copywriting, este recomandat sa te bazei pe un specialist copywriter bucuresti.

Este important sa urmaresti impactul textelor, pentru a afla ce functioneaza si ce nu. Privind ce face un copywriter, vei constata ca fiecare copy este mereu analizat si imbunatatit, pentru a oferi cele mai bune rezultate.

#4 Ghideaza publicul catre un „indemn la actiune”(CTA)

Un astfel de CTA este efectiv un mod de a indruma publicul sa citeasca un articol, sa vizioneze un videoclip, sa urmareasca o reclama. Formularea este fin sugerata, indemnul la actiune le spune oamenilor ce trebuie sa faca in continuare si ce beneficii ar avea urmand acest indemn.

Le spune oamenilor exact ce trebuie sa faca in continuare si de ce este crucial pentru marketing.

#5 Textul este sustinut de dovezi puternice

Daca vrei sa vezi cum scrie un copywriter, ce inseamna un text bine scris, vei vedea ca se bazeaza pe informatii specifice care sa sustina afirmatiile din copy. Aceastea  poate veni sub forma unor marturii ale clientilor, rezultate ale testelor pentru un anumit produs in comparatie cu altele, sau un videoclip demonstrativ/de marketing.

Apeland la o agentie de marketing, vei vedea ca poti beneficia de servicii copyriting la cost moderat si adaptat nevoilor firmei tale.

Ce este un copywriter?

Un copywriter este un scriitor profesionist responsabil de redactarea textelor sau copy-urilor utilizate in materialele de promovare si marketing. Ce inseamna un copywriter: un specialist priceput in a scrie mesaje persuasive, care incurajeaza anumite actiuni.

Copywriterii sunt profesionisti care au invatat si s-au dezvoltat practicand constant meseria.

Serviciile de copywriting oferite de copywriteri sunt necesare aproape pentru fiecare afacere.

Fara copywriteri, companiile nu ar putea sa-si distribuie corect si eficient mesajele catre potentialii clienti pentru a-si extinde cota de piata sau pentru a-si mentine aproape clientii actuali.

Toti avem nevoie de copywriting si copywriteri.

Asa ca, indiferent de interesele si experienta ta, vei gasi cu siguranta o potrivire perfecta pentru abilitatile tale de copywriter.

Daca intelegi exact cu ce se ocupa un copywriter, vei sti daca o astfel de meserie este potrivita pentru tine si daca ai abilitati care te ajuta sa ai succes.

Care este diferenta dintre Copywriting si Content Writing?

Poti citi sau auzi din unele surse faptul ca copywriting-ul si content writing-ul sunt 2 lucruri diferite.

Exista un fir de adevar, dar lucrurile nu sunt chiar atat de simple.

Ca regula generala, copywriting-ul se refera la scrierea de materiale de promovare si marketing.

Content writing-ul, pe de alta parte, se refera la scrierea de pagini informative sau editoriale pe site-uri, cum ar fi postari de blog, pagini de prezentare sau pagini de descriere a produselor si serviciilor.

Aceasta fiind o descriere exacta a ceea ce inseamna fiecare termen.

Dar unii spun despre content writing ca este pur informational si nu are niciun element de persuasiune, ceea ce inseamna ca nu este copywriting.

Noi nu suntem de acord cu aceasta distinctie.

In esenta, toate paginile web vor include o forma de persuasiune sau un Call-To-Action (CTA) specific.

Acest lucru este evident mai ales pe o pagina de prezentare a unui produs, unde apare clar un buton de “Cumpara acum”.

Dar chiar si un articol publicat in sectiunea de blog a unui site foloseste apeluri subtile la actiune, de obicei, acestea sunt sub forma de link-uri catre resurse suplimentare sau sugestii catre alte pagini pe care le poti vizita din site.

Toate acestea sunt elemente de convingere in vederea realizarii unei anumite actiuni (CTA).

Deci, este inexact sa sugeram ca content writing-ul este diferit de copywriting.

Din punctul nostru de vedere, content writing-ul este pur si simplu un alt tip de copywriting.

Si la fel ca orice copywriting de calitate, content writing-ul isi propune sa atraga atentia cititorilor si sa-i convinga sa realizeze o anumita actiune, chiar daca prin intermediul acelei actiuni acesta va ramane pe site doar pentru a citi o alta pagina din site, fara a realiza o achizitie sau o conversie in mod direct.

Cei care ofera servicii content writing redacteaza materiale foarte diverse, de la conceperea unui titlu captivant pana la elaborarea de descrieri detaliate, care informeaza cititorii despre produse, servicii, idei, concepte, etc.

Scrierea de continut este esentiala pentru bloggeri, jurnalisti si alte tipuri de scriitori online. Un content writer te poate ajuta cu continut captivant, dar si informativ. Poti apela la un content writer Bucuresti pentru diferite articole sau continut pentru publicatii online, daca ai nevoie de un profesionist pentru aceasta misiune.

Ce face un copywriter?

Stii deja ca un copywriter redacteaza textele necesare pentru materialele de marketing.

Dar sunt mult mai multe aspecte importante in activitatea unui copywriter pe langa asezarea unor cuvinte pe o pagina sau intr-o reclama.

Aproape toate proiecte de copywriting pot implica, de asemenea, oricare dintre urmatoarele task-uri:

  • Research – fundatia de baza a proiectelor de copywriting.
  • Redactare, editare si corectare.
  • Gestionarea proiectelor si a activitatilor (task-urilor).

De asemenea, este important de mentionat si faptul ca majoritatea copywriterilor nu se limiteaza doar la a scrie, multi dintre ei avand un set valoros de skill-uri care pot fi aplicate pentru mai multe roluri profesionale.

In acelasi timp, copywriterii cu experienta ajung de cele mai multe ori sa-i invete si pe altii, contra-cost, in cadrul unor cursuri dedicate de copywriting.

De asemenea, unii copywriteri s-au axat chiar si pe oferirea de servicii de training individual pentru companiile care doresc sa-si instruiasca angajatii.

Copywriting-ul face parte din absolut tot ceea ce inseamna Comunicare, indiferent ca vorbim despre Resurse Umane si managementul intern al companiilor sau la activitatile complexe de marketing si advertising.

Acest lucru ofera copywriterilor un potential enorm in formarea propriei descrieri a job-ului de copywriter.

Daca ai nevoie de servicii copywriting sau content writing, apeleaza la specialistii de la agentia re7consulting Bucuresti. Aici poti obtine cele mai persuasive texte, adaptate perfect afacerii tale si menite sa iti stimuleze vanzarile si dezvoltarea business-ului.

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari