promovare linkedin
Alternative Text

Promovare LinkedIn pentru afaceriile B2B si B2C

■ In prezent, LinkedIn s-a transformat intr-o platforma de continut, trecand de la interactiuni individuale la publicarea de continut.

■ Avantajul principal al campaniilor de promovare prin LinkedIn Ads consta in targetarea precisa a publicului tinta.

■ O alta strategie eficienta de marketing B2B pe LinkedIn implica organizarea de evenimente dedicate segmentului de clienti pe care doresti sa il atingi.

LinkedIn a inceput ca un site dedicat persoanelor care doreau sa obtina un loc de munca. Oamenii l-au folosit pentru a posta CV-uri, pentru a se conecta cu oameni pe care-i cunosteau deja si pentru a-si gasi un job prin intermediul persoanelor pe care le cunosteau in platforma.

Apoi, lucrurile au inceput sa se schimbe. Oamenii au inceput sa interactioneze si cu alte persoane pe care nu le cunoasteau. LinkedIn a devenit o platforma eficienta de a cunoaste oameni noi.

In prezent, LinkedIn este o platforma de continut, platforma trecand recent de la interactiunile individuale la publicarea de continut.

Iar vizibilitatea organica a continutului este incredibil de mare. Oamenii posteaza actualizari pe profil, articole si interactioneaza intre ei intr-un context de afaceri sau profesional. Si pentru ca acest lucru este relativ nou pe LinkedIn, vizibilitatea organica este extrem de ridicata, cam la acelasi nivel la care era Facebook in urma cu 5 – 7 ani.

LinkedIn ofera oportunitati masive in prezent, fiind disponibil pentru toata lumea, dar mai ales pentru cei din B2B. Iata de ce acest canal de marketing poate fi cel mai eficient pentru afacerea ta.

Cea mai buna modalitate de a creste in mod organic pe LinkedIn:

1. engagement (interactioneaza cu utilizatorii platformei)

2. publicarea constanta de continut

O alta modalitate eficienta de promovare pe LinkedIn pentru afacerile B2B si B2C consta in rularea de campanii platite (relativ similare cu Facebook Ads).

Aceste campanii de LinkedIn Ads sunt utile pentru:

  • generarea de lead-uri calificate pentru afacerile B2B,
  • cresterea notorietatii brandului,
  • campanii de recrutare,
  • targetarea potentialilor clienti pentru afacerile B2C,
  • construirea unui brand personal.

Principalul avantaj al campaniilor de promovare prin LinkedIn Ads consta in faptul ca acestea ofera o targetare mai exacta a publicului tinta pe baza: jobului / departamentului sau pe baza tipului de firme.

Insa, aceasta targetare precisa vine si cu un cost ridicat per click in campaniile de promovare prin LinkedIn Ads.

De asemenea, LinkedIn si-a actualizat recent platforma pentru a include si o caracteristica de Story (relativ similara cu Instagram Story). LinkedIn a contextualizat functia de Story pentru audienta prezenta in platforma.

Aceasta contextualizare este necesara datorita faptului ca oamenii atunci cand utilizeaza LinkedIn au mentalitati diferite. Oamenii gandesc diferit atunci cand sunt pe platforme diferite.

Consumul de Instagram Stories nu este acelasi lucru cu consumul de LinkedIn Stories. Totul se rezuma la context.

Asta nu inseamna ca in continutul postat pe profilul de LinkedIn sau in Stories pe LinkedIn nu poti sa fii tu, doar ca va trebui sa produci continut mai contextual si mai relevant pentru audienta LinkedIn, B2B si/sau axat pe afaceri.

Audienta din LinkedIn este formata dintr-un public care cauta eficienta in dezvoltarea activitatii sau informatii despre marketing si noutati despre domeniul lor de activitate.

Promovare LinkedIn – pot profita afacerile B2B si B2C de acest canal de marketing online?

LinkedIn a intrat pe teritoriul Facebook-ului, unde poti face literalmente orice.

De exemplu, daca vinzi catei, inghetata, tricouri sau sosete – poti avea o prezenta pe LinkedIn.

La fel si daca esti consilier financiar, avocat sau daca incerci sa vinzi beton / fatade unor executivi B2B.

Oricine poate beneficia in urma promovarii prin intermediul LinkedIn-ului.

Cu toate acestea, atunci cand vrei sa vinzi pui de caini cu ajutorul LinkedIn este important sa-ti adaptezi strategia si mesajele de promovare.

De exemplu, poti spune ceva similar cu:

„Lucrezi la biroul de acasa peste 9 ore pe zi? Ai nevoie de un companion? Iata un pufos.”.

Mesajele de promovare pe LinkedIn trebuie sa fie gandite contextual. Dar toate afacerile (B2B / B2C) ar trebui sa se promoveze pe aceasta platforma.

Ai nevoie de o agentie pentru a te promova pe LinkedIn?

In cazul in care timpul iti permite, esti la inceput si vrei sa testezi LinkedIn pentru a vedea ce rezultate poti obtine pe cont propriu, atunci cel mai probabil te poti promova singur pe LinkedIn.

Insa, daca timpul nu-ti permite sa te ocupi personal si doresti o strategie eficienta de promovare pe LinkedIn, indicat ar fi sa apelezi o agentie care ofera servicii de promovare pe LinkedIn si LinkedIn Ads.

Ce servicii de promovare LinkedIn ofera Agentia re7consulting:

  • Construirea prezentei pe LinkedIn – pagina personala antreprenor, pagina de business pentru afacere, optimizarea acestor profiluri de LinkedIn, prezentarea produselor sau a serviciilor si branding.
  • Cresterea notorietatii pentru firma / brand personal / produse sau servicii – te ajutam sa-ti cresti vizibilitatea continutului distribuit pe LinkedIn.
  • Recrutarea personalului potrivit pentru joburile din companie – LinkedIn este unul dintre cele mai bune instrumente de recrutare pentru firme.
  • Campanii de promovare LinkedIn Ads pentru generarea de lead-uri.
  • Plan de marketing prin continut – utilizam un mix de postari, fotografii, continut video, articole si studii de caz.
  • Redactare si publicare articole / postari pe pagina de LinkedIn – oferim servicii complete de administrare a prezentei pe LinkedIn.

Acestea fiind spuse, hai sa-ti prezentam si cateva strategii de promovare LinkedIn pentru afacerile B2B si B2C:

  1. Strategia $1.80 prezentata de Gary Vaynerchuk:

Interactiunea cu alte persoane te va pune intr-o pozitie in care vei deveni parte a comunitatii din LinkedIn. Exista cateva modalitati pentru a face acest lucru.

Strategia $1.80 consta in a gasi zilnic un numar total de 90 de postari realizate pe LinkedIn de alti utilizatori. Aceste postari trebuie sa fie relevante pentru afacerea ta si sa-ti lasi cei „doi centi” (opinia ta) in sectiunea de comentarii.

Astfel reiese calculul urmator: 90 postari x 0.02 (comentariile tale) = 1.8$.

Cheia succesului acestei strategii este reprezentata de faptul ca nu poti lasa comentarii de tip spam.

Trebuie sa consumi continutul cu care vei interactiona in comentarii, sa te gandesti la el si sa postezi un comentariu util la fiecare dintre cele 90 de postari cu scopul de a atrage atentia celorlalti utilizatori ai platformei LinkedIn care vor vedea postarile respective.

Pe LinkedIn este relativ usor sa te promovezi organic pentru ca iti va fi super usor sa gasesti continut cu care sa interactionezi.

Poti incepe prin a urmari persoane si publicatii relevante pentru domeniul tau. Vei vedea postarile lor in feed-ul tau.

De asemenea, poti cauta hashtag-uri sau grupuri dedicate industriei tale si poti verifica postarile distribuite prin intermediul acestora.

  • Organizeaza evenimente fizice promovate cu ajutorul LinkedIn:

O alta strategie de marketing B2B eficienta pe LinkedIn este organizarea de evenimente dedicate tipului de clienti pe care doresti sa-i targetezi.

Poti gasi participantii la evenimente contactand persoanele in mod individual, targetand o campanie de LinkedIn Ads catre anumite locatii sau companii si chiar prin promovare organica a evenimentului pentru a beneficia si de vizbilitatea organica mentionata anterior in articol.

  • Publica si promoveaza materiale video sau un podcast de nisa:

In prezent, producerea si publicarea de continut pe LinkedIn este o oportunitate uriasa pentru orice afacere B2B sau B2C.

Cea mai simpla modalitate de promovare LinkedIn prin continut video / audio consta in realizarea unui show video care poate fi promovat in bucati de micro-content pe LinkedIn.

Acest show video poate fi publicat integral si pe YouTube, astfel incercand sa targetam si anumite cuvinte cheie cautate in platforma sau pe Google de catre potentialii clienti.

In acelasi timp, continutul video al acestui show poate fi transformat si in podcat care poate fi promovat prin postari si articole pe LinkedIn.

In cadrul acestei strategii, un aspect important de retinut este ca trebuie sa fii „emisiunea TV”, nu „reclamele” rulate in pauzele publicitare.

Acestea fiind spuse, daca ai intrebari despre promovarea afacerii pe LinkedIn, specialistii in servicii Social Media ai agentiei re7consulting iti stau la dispozitie.

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari