Marketingul digital este despre un singur lucru: promovarea online a unei afaceri in fata potentialilor clienti, la momentul potrivit si cu mesajul potrivit.
In urma cu cativa ani, atentia oamenilor era distribuita catre radio, ziare si alte mijloace de comunicare offline. Drept urmare, era suficient pentru o afacere sa-si distribuie reclamele pe acele platforme pentru a ajunge in fata potentialilor clienti.
Insa, acum este mult mai complicat. Atentia oamenilor este impartita catre un numar considerabil de platforme online, la care se adauga altele noi periodic, iar algoritmii actuali utilizati de acestea sunt constant actualizati pentru a satisface nevoile utilizatorilor.
De exemplu, daca ai o afacere de tip B2B (business-to-business), cea mai eficienta platforma de promovare pentru tine poate fi LinkedIn. Insa, daca targetezi persoanele tinere, atunci va trebui sa te axezi pe Instagram, TikTok, YouTube sau Snapchat.
Aceasta dinamica specifica a pietei de marketing face ca jobul antreprenorilor sa devina si mai greu. De aceea, majoritatea antreprenorilor aleg sa colaboreze cu o agentie de marketing online sau sa angajeze in propria companie pe cineva care poate sa ramana la curent cu ultimele tendinte, sa descopere cele mai bune modalitati de a utiliza diferite platforme si sa stapaneasca fiecare domeniu al marketingului digital.
De ce sa angajezi o agentie de marketing online?
Angajarea unei agentii care are o echipa de experti pregatita sa-ti gestioneze cele mai tehnice aspecte ale strategiei tale de marketing online este o idee buna atunci cand tu, ca antreprenor:
- vrei sa te axezi pe alte domenii ale afacerii tale.
- nu vrei sau nu ai timp sa pierzi saptamani sau luni incercand sa gasesti persoana potrivita pentru a o angaja in-house si a o instrui corespunzator.
De aceea, in acest articol, agentia re7consulting iti va prezenta o modalitate corecta de evaluare a unei agentii de marketing digital si intrebarile pe care ar trebui sa le pui.
Cu ce se ocupa o agentie de marketing digital?
Agentiile de marketing digital te ajuta sa ajungi la clientii ideali sa generezi mai multe vanzari, folosind diferite tactici de marketing online.
Serviciile oferite de agentiile de marketing digital tind sa varieze, dar in general, te poti astepta sa primesti urmatoarele tipuri de servicii:
Google Ads (fost Google AdWords):
Google Ads este o modalitate excelenta de a ajunge la potentialii clienti si de a le atrage atentia asupra afacerii tale, chiar atunci cand acestia realizeaza ca au o nevoie.
Majoritatea oamenilor (potentiali clienti ai afacerii tale) apeleaza la Google pentru a gasi solutii la problemele sau nevoile lor. De aceea, implementarea unei campanii eficiente de PPC (pay-per-click) pe Google Ads poate fi o alegere extrem de profitabila pentru afacerea ta.
Facebook & Instagram Advertising:
Oportunitatile de targetare a potentialilor clienti oferite de Facebook si Instagram, in combinatie cu o baza masiva de utilizatori, transforma cele doua platforme in mediul perfect pentru ca practic orice companie sa obtina un ROI sanatos.
Contacteaza-ne pentru a afla mai multe despre oportunitatile oferite de Facebook si Instagram pentru promovarea afacerii tale.
SEO (optimizarea site-ului pentru Google):
Obtinerea unor pozitii bune in topul rezultatelor organice din Google nu inseamna doar ca afacerea ta va beneficia de o vizibilitate mai buna sau de mai mult trafic organic.
Strategiile de SEO sunt eficiente in captarea clientilor potentiali in cea mai buna etapa din buyer journey – chiar atunci cand acestia realizeaza ca au o problema sau o nevoie si cauta o solutie pe care afacerea ta o poate oferi.
De asemenea, SEO iti ofera si oportunitatea de a atrage atentia potentialilor clienti cu sectiuni diferite din site-ul tau.
De exemplu, sa spunem ca afacerea ta este un dealer auto; cum poti atrage atentia potentialilor clienti?
- Prin intermediul paginilor principale ale site-ului.
- Prin intermediul paginilor fiecarei masini din stocul tau.
- Prin intermediul paginilor de oferte.
- Prin intermediul paginilor de contact la nivel local (daca ai showroom-uri in mai multe orase din tara).
- Prin intermediul unei sectiuni de blog, in cadrul careia vei publica constant continut relevant si util pentru potentialii clienti, iar exemplele pot continua.
Citeste si: Cum alegi cea mai buna agentie SEO pentru afacerea ta?
Daca ai ajuns la concluzia ca afacerea ta are nevoie de servicii SEO profesionale, dar nu ai inca o claritate deplina asupra a ceea ce iti poate oferi cu adevarat SEO, afla mai multe de pe pagina de optimizare SEO re7consulting.
Content Marketing:
Content Marketing (marketingul prin continut) reprezinta combustibilul care a creat multe companii de milioane de euro.
Majoritatea companiilor si antreprenorilor vad in marketingul prin continut doar activitatea de a scrie cateva articole pe blog in fiecare saptamana.
Dar lucrurile nu sunt niciodata chiar atat de usoare. De ce?
Pentru ca, indiferent daca vorbim despre articole pentru blog, infografice sau orice alt tip de continut, pentru a ajunge cu continutul in fata potentialilor clienti este necesara o strategie de distribuire a acestuia in online si de un buget.
Vrei sa te ajutam sa-ti construiesti o strategie eficienta de marketing prin continut? Afla mai multe despre serviciile de Content Marketing re7consulting.
Inainte, insa, de a putea alege agentia potrivita afacerii tale, trebuie sa te intrebi atat pe tine, cat si potentialele agentii, cateva intrebari.
Care sunt cerintele de marketing online ale afacerii tale?
Primul si cel mai important pas este sa-ti dai seama de ce anume ai nevoie de la o agentie, chiar inainte sa incepi sa cauti o agentie de marketing online.
Ai nevoie de un website? Ai deja site-ul si vrei doar Google Ads si Social Media, sau ai nevoie de un pachet complet de servicii de marketing online?
Daca ai deja o echipa de marketing online interna, trebuie sa stii foarte bine care sunt si care nu sunt skill-urile de marketing online ale oamenilor din echipa respectiva.
De asemenea, ar trebui sa stii si care sunt tacticile de marketing online pe care stii ca trebuie sa le faci, dar inca nu au fost implementate.
Aceste intrebari te vor ajuta sa ai o perspectiva de ansamblu asupra lucrurilor pe care trebuie sa le externalizezi catre o agentie pentru a obtine rezultate mai bune.
Care sunt KPI-urile agentiei?
Majoritatea afacerilor urmaresc statistici de vanitate, cifre care ar putea parea ca ele conteaza, dar care nu au nicio corelatie reala cu generarea de venituri pentru afacerea ta.
De exemplu, numarul de „like-uri / aprecieri” pe care le primesti la o postare poate fi considerat o statistica de vanitate, deoarece nu se traduce intotdeauna direct in vanzari.
Singurul lucru pe care nimeni nu si-l doreste este ca o agentie sa perceapa tarife premium in fiecare luna si sa livreze doar multe like-uri la postari, dar nicio crestere semnificativa in vanzari.
Iata cateva statistici importante pe care sa le monitorizezi:
- Numarul de vizitatori unici pe site
- Timpul petrecut pe site
- Sursele de trafic
- Rata de respingere (Bounce Rate)
- Costul per click CTR (rata de click)
- si multe alte metrici pe care ti le putem explicam in detaliu in cadrul unei intalniri preliminare cu specialistii nostri.
Ai gasit agentia care iti promite marea cu sarea? Ai grija
Stii vorba aceea: daca suna prea bine ca sa fie adevarat, cel mai probabil vei lua teapa?
Asa stau lucrurile si in marketingul online, pentru ca este o industrie cu o bariera scazuta de intrare pe piata si inevitabil vei avea de-a face cu persoane care pretind ca stiu ce fac, dar de fapt n-au nicio idee.
Exista o multime de agentii care promit clientilor luna de pe cer doar pentru ca acestia sa semneze contractul, dar agentiile respective nu au personalul si abilitatile necesare pentru a livra rezultatele promise.
Poti elimina agentiile inselatoare sau care ofera servicii de calitate scazuta intreband despre „reteta lor secreta”. Ce le face diferite? Care este strategia lor pentru a obtine rezultate?
De exemplu, conform Social Media Examiner, o intrebare buna de pus in aceasta etapa este: „Cum veti ajuta cu crearea de continut?”.
Si, pentru ca noua ne place sa fim transparenti si ne mandrim cu faptul ca oferim clientilor toate informatiile de care au nevoie pentru a lua o decizie informata, noi incepem intotdeauna prin a realiza un program de publicare, o lista completa de titluri si cuvinte cheie, dar si un framework pe baza caruia iti vom realiza toate tipurile de continut necesare promovarii afacerii tale.
In mod ideal, continutul ar trebui sa provina din interiorul afacerii tale, dar daca nu exista resursele necesare, agentia re7consulting poate apela la freelanceri profesionisti cu experienta pe domeniul tau de activitate pentru realizarea de continut bazat pe un brief bine stabilit de Daniel Puisor, Creative & Art Director re7consulting.
De asemenea, dupa realizarea continutului, acesta este analizat intern de specialistii agentiei pentru a ne asigura ca respecta standardele noastre de calitate si este optimizat conform nevoilor stabilite in brief-ul trimis de Daniel.
In plus, echipa re7consulting te poate ajuta cu reutilizarea continutului deja produs si chiar cu strategii complexe de marketing prin continut pentru promovarea afacerii tale pe toate canalele de marketing disponibile online.
Care sunt preturile cerute de o agentie de marketing?
Poti filtra usor agentiile de calitate scazuta pe baza preturilor cerute.
Multe afaceri aflate la inceput doresc sa economiseasca bani si pretul este de obicei primul lucru despre care intreaba.
Cu toate acestea, daca gasesti o agentie care percepe preturi mici, atunci exista posibilitatea ca si rezultatele sa fie pe masura preturilor cerute.
Gandeste din aceasta perspectiva: daca o agentei cere un pret mic, atunci fac marje de profit mici si este mai putin probabil sa faca eforturi suplimentare pentru afacerea ta, deoarece nu exista un stimulent suficent de mare.
De asemenea, agentiile care percep preturi mari tind sa-si trateze clientii cu mai multa generozitate si seriozitate, deoarece isi permit sa faca acest lucru. Au angajati cu mai multa experienta si vechime in domeniul promovarii online.
In acelasi timp, agentiile cu tarife mari sunt sigure pe rezultatele pe care le pot oferi unui client atunci cand trimit o oferta si sunt dispuse sa ofere garantia rezultatelor, sau, in cazul in care nu-si ating obiectivele, sa ofere clientului inapoi o suma considerabila din bani platiti de-a lungul colaborarii.
Important este sa iei in considerare faptul ca agentia potrivita te poate ajuta sa-ti cresti afacerea si sa generezi venituri semnificative, in timp ce iti ofera si siguranta ca vor gestiona totul pentru cresterea afacerii tale.
O agentie de marketing online cum este si agentia noastra te poate ajuta cu gestionarea sistemelor, proceselor si a fluxurilor de lucru necesare campaniilor de marketing online care genereaza rezultate.
In final, alegerea celei mai bune agentii de marketing online pentru afacerea ta iti va reveni tot tie asadar ia in considerare toate beneficiile colaborarii cu o agentie de marketing digital!