bookclub
Alternative Text

Bookclub: ÔÇť100 Great Copywriting IdeasÔÇŁ ÔÇô Andy Maslen

Copywritingul este o abilitate pe care o po╚Ťi folosi ├«n numeroase domenii. Fie c─â vrei s─â vinzi un produs sau un serviciu, s─â creezi o reclam─â sau, cel mai simplu, s─â scrii un articol, cu siguran╚Ť─â ╚Ötii c─â ai nevoie de aceast─â abilitate.

 ├Änainte de toate, trebuie s─â ╚Ötii c─â a fi copywriter nu ├«nseamn─â doar s─â pui cuvinte ├«ntr-o anumit─â ordine care s─â sune frumos, este mai mult dec├ót at├ót: a fi copywriter ├«nseamn─â s─â creezi, prin intermediul cuvintelor, mesaje care vor avea impact asupra cititorului.

Vrei s─â ├«╚Ťi eficientizezi procesul de comunicare cu clien╚Ťii, angaja╚Ťii sau ac╚Ťionarii?  Vrei s─â vinzi mai mult? Cuvintele sunt puternice doar dac─â le folose╚Öti ╚Öi le implementezi corect.

100 Great Copywriting Ideas prezint─â 100 de idei grozave de copywriting extrase de la cele mai bune companii din lume. Fiecare idee este descris─â succint ╚Öi este urmat─â de sfaturi despre cum o po╚Ťi aplica pentru propria ta afacere.

Mai jos ├«╚Ťi voi prezenta 3 dintre cele mai importante ╚Öi utile idei din aceast─â carte, ce te vor ajuta s─â ├«╚Ťi ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öti textele.

1.  Afl─â care sunt aspira╚Ťiile cititorilor!

Testimonialele joac─â un rol esen╚Ťial atunci c├ónd vine vorba despre v├ónz─âri. ├Äntr-o lume a ╚Ötirilor false, a ne├«ncrederii, a ÔÇťinfluencerilorÔÇŁ, consumatorii sunt din ce ├«n ce mai educa╚Ťi ╚Öi, un factor decizional atunci c├ónd vine vorba despre a apela sau de a cump─âra un anumit produs sau serviciu ├«l reprezint─â p─ârerile celorlal╚Ťi utilizatori.

Astfel, autorul spune: cu c├ót persoana care ofer─â un testimonial este mai asem─ân─âtoare cu publicul t─âu ╚Ťint─â, cu at├ót mesajul t─âu devine mai conving─âtor.

Spre exemplu, cu c├ót produsul pe care ├«l vinzi este un bun de lux, cu at├ót mai mult trebuie s─â te concentrezi pe clien╚Ťii care l-au achizi╚Ťionat deja ╚Öi care beneficiaz─â de el. Pe scurt, arat─â-le poten╚Ťialilor clien╚Ťi ce spun oamenii ca ei despre produsul t─âu.

Testimonialele sunt eficiente, dar atunci când vin de la persoane asemănătoare cititorului, rezultatele sunt adesea convingătoare chiar și pentru cei mai sceptici cumpărători.

2. Obiectez

Atunci c├ónd scrii un text cu scopul de a vinde, nu este suficient s─â ├«╚Ťi convingi cititorul doar povestindu-i despre beneficiile unui anumit produs sau serviciu. Cump─âr─âtorii, ├«n cea mai mare parte, sunt sceptici, iar din acest motiv este important s─â pre├«nt├ómpini eventualele obiec╚Ťii.

Obiec╚Ťiile variaz─â de la industrie la industrie ╚Öi de la produs la produs. Ceea ce reprezint─â o obiec╚Ťie pentru produsul t─âu, s-ar putea s─â fie un beneficiu pentru produsul altcuiva. Din fericire, exist─â 3 obiec╚Ťii des ├«nt├ólnite, pe care autorul le prezint─â ├«n cartea sa.

Prima obiec╚Ťie: Este prea scump. Dac─â un poten╚Ťial client aduce acest argument ├«n discu╚Ťie, tot ce trebuie tu s─â faci este s─â ├«i demonstrezi valoarea produsului t─âu , ar─ât├óndu-i c├ót de mult va economisi sau va c├ó╚Ötiga.

A doua obiec╚Ťie: Trebuie s─â vorbesc ╚Öi cu altcineva. ├Än acest caz, arat─â-i clientului ce ar putea pierde ╚Öi ├«mp─ârt─â╚Öe╚Öte-i testimonialele de la oamenii care, la fel ca el, au beneficiat de produsul sau de serviciul t─âu.

A treia obiec╚Ťie: Nu sunt sigur c─â am nevoie cu adev─ârat de acest produs. Aceast─â obiec╚Ťie apare atunci c├ónd nu ╚Ťi-ai v├óndut produsul destul de bine. Poate c─â beneficiile nu sunt suficient de puternice. Sau poate c─â ai prezentat produsul dintr-o perspectiv─â gre╚Öit─â. Indiferent de motiv, actualizeaz─â-╚Ťi ╚Öi modific─â-╚Ťi textul de v├ónzare!

3. O idee de titlu: Adev─ârat sau fals?

Titlul este extrem de important. Este greu s─â scrii titluri bune, captivante ╚Öi care s─â men╚Ťint─â cititorul curios.

Dac─â te-ai confruntat vreodat─â cu provocarea de a scrie titluri pentru produse noi, nea╚Öteptate sau necunoscute, apeleaz─â la aceast─â tactic─â: pune cititorilor o ├«ntrebare care abordeaz─â poten╚Ťiala ignoran╚Ť─â direct, f─âc├óndu-l s─â se simt─â ne╚Ötiutor ├«n aceast─â privin╚Ť─â.

Un avantaj al acestei idei este acela că, dacă este pusă în pratică corect, va deveni, cel mai probabil, memorabilă.

Un exemplu destul de u╚Öor de ├«n╚Ťeles din carte este urm─âtorul: folose╚Öte titlul Po╚Ťi sl─âbi f─âr─â a renun╚Ťa la pr─âjiturile cu crem─â, adev─ârat sau fals?, apoi, continu─â cu Este adev─ârat, ├«nainte de a explica de ce.

Aboneaza-te la newsletter