bookclub
Alternative Text

Bookclub: “100 Great Copywriting Ideas” – Andy Maslen

Copywritingul este o abilitate pe care o poți folosi în numeroase domenii. Fie că vrei să vinzi un produs sau un serviciu, să creezi o reclamă sau, cel mai simplu, să scrii un articol, cu siguranță știi că ai nevoie de această abilitate.

 Înainte de toate, trebuie să știi că a fi copywriter nu înseamnă doar să pui cuvinte într-o anumită ordine care să sune frumos, este mai mult decât atât: a fi copywriter înseamnă să creezi, prin intermediul cuvintelor, mesaje care vor avea impact asupra cititorului.

Vrei să îți eficientizezi procesul de comunicare cu clienții, angajații sau acționarii?  Vrei să vinzi mai mult? Cuvintele sunt puternice doar dacă le folosești și le implementezi corect.

100 Great Copywriting Ideas prezintă 100 de idei grozave de copywriting extrase de la cele mai bune companii din lume. Fiecare idee este descrisă succint și este urmată de sfaturi despre cum o poți aplica pentru propria ta afacere.

Mai jos îți voi prezenta 3 dintre cele mai importante și utile idei din această carte, ce te vor ajuta să îți îmbunătățești textele.

1.  Află care sunt aspirațiile cititorilor!

Testimonialele joacă un rol esențial atunci când vine vorba despre vânzări. Într-o lume a știrilor false, a neîncrederii, a “influencerilor”, consumatorii sunt din ce în ce mai educați și, un factor decizional atunci când vine vorba despre a apela sau de a cumpăra un anumit produs sau serviciu îl reprezintă părerile celorlalți utilizatori.

Astfel, autorul spune: cu cât persoana care oferă un testimonial este mai asemănătoare cu publicul tău țintă, cu atât mesajul tău devine mai convingător.

Spre exemplu, cu cât produsul pe care îl vinzi este un bun de lux, cu atât mai mult trebuie să te concentrezi pe clienții care l-au achiziționat deja și care beneficiază de el. Pe scurt, arată-le potențialilor clienți ce spun oamenii ca ei despre produsul tău.

Testimonialele sunt eficiente, dar atunci când vin de la persoane asemănătoare cititorului, rezultatele sunt adesea convingătoare chiar și pentru cei mai sceptici cumpărători.

2. Obiectez

Atunci când scrii un text cu scopul de a vinde, nu este suficient să îți convingi cititorul doar povestindu-i despre beneficiile unui anumit produs sau serviciu. Cumpărătorii, în cea mai mare parte, sunt sceptici, iar din acest motiv este important să preîntâmpini eventualele obiecții.

Obiecțiile variază de la industrie la industrie și de la produs la produs. Ceea ce reprezintă o obiecție pentru produsul tău, s-ar putea să fie un beneficiu pentru produsul altcuiva. Din fericire, există 3 obiecții des întâlnite, pe care autorul le prezintă în cartea sa.

Prima obiecție: Este prea scump. Dacă un potențial client aduce acest argument în discuție, tot ce trebuie tu să faci este să îi demonstrezi valoarea produsului tău , arătându-i cât de mult va economisi sau va câștiga.

A doua obiecție: Trebuie să vorbesc și cu altcineva. În acest caz, arată-i clientului ce ar putea pierde și împărtășește-i testimonialele de la oamenii care, la fel ca el, au beneficiat de produsul sau de serviciul tău.

A treia obiecție: Nu sunt sigur că am nevoie cu adevărat de acest produs. Această obiecție apare atunci când nu ți-ai vândut produsul destul de bine. Poate că beneficiile nu sunt suficient de puternice. Sau poate că ai prezentat produsul dintr-o perspectivă greșită. Indiferent de motiv, actualizează-ți și modifică-ți textul de vânzare!

3. O idee de titlu: Adevărat sau fals?

Titlul este extrem de important. Este greu să scrii titluri bune, captivante și care să mențintă cititorul curios.

Dacă te-ai confruntat vreodată cu provocarea de a scrie titluri pentru produse noi, neașteptate sau necunoscute, apelează la această tactică: pune cititorilor o întrebare care abordează potențiala ignoranță direct, făcându-l să se simtă neștiutor în această privință.

Un avantaj al acestei idei este acela că, dacă este pusă în pratică corect, va deveni, cel mai probabil, memorabilă.

Un exemplu destul de ușor de înțeles din carte este următorul: folosește titlul Poți slăbi fără a renunța la prăjiturile cu cremă, adevărat sau fals?, apoi, continuă cu Este adevărat, înainte de a explica de ce.

Aboneaza-te la newsletter