Copywritingul este o abilitate pe care o poti folosi in numeroase domenii. Fie ca vrei sa vinzi un produs sau un serviciu, sa creezi o reclama sau, cel mai simplu, sa scrii un articol, cu siguranta stii ca ai nevoie de aceasta abilitate.
Inainte de toate, trebuie sa stii ca a fi copywriter nu inseamna doar sa pui cuvinte intr-o anumita ordine care sa sune frumos, este mai mult decat atat: a fi copywriter inseamna sa creezi, prin intermediul cuvintelor, mesaje care vor avea impact asupra cititorului.
Vrei sa iti eficientizezi procesul de comunicare cu clientii, angajatii sau actionarii? Vrei sa vinzi mai mult? Cuvintele sunt puternice doar daca le folosesti si le implementezi corect.
Andy Maslen este Managing Director al Sunfish, o agentie de scris specializata in comunicare corporativa, marketing direct si continut digital, plus CEO al Academiei de Copywriting Andy Maslen.
Cautati o idee grozava sau o inspiratie pentru a va face literatura de marketing si vanzari mai eficienta si de ultima ora? Aveti nevoie de cuvinte pentru a va emotiona si a va inspira angajatii, actionarii sau clientii? Cuvintele sunt puternice in orice afacere, dar numai daca le folosesti si le implementezi in mod corect.
Aceasta carte contine 100 de idei grozave de copywriting, extrase de la cele mai bune companii din lume. Fiecare idee de copywriting este descrisa succint si este urmata de sfaturi despre cum poate fi aplicata la situatia de afaceri a cititorului. O carte simpla, dar puternic puternica pentru oricine cauta o noua inspiratie.
100 Great Copywriting Ideas prezinta 100 de idei grozave de copywriting extrase de la cele mai bune companii din lume. Fiecare idee este descrisa succint si este urmata de sfaturi despre cum o poti aplica pentru propria ta afacere.
Mai jos iti voi prezenta 3 dintre cele mai importante si utile idei din aceasta carte, ce te vor ajuta sa iti imbunatatesti textele.
1. Afla care sunt aspiratiile cititorilor!
Testimonialele joaca un rol esential atunci cand vine vorba despre vanzari. Intr-o lume a stirilor false, a neincrederii, a “influencerilor”, consumatorii sunt din ce in ce mai educati si, un factor decizional atunci cand vine vorba despre a apela sau de a cumpara un anumit produs sau serviciu il reprezinta parerile celorlalti utilizatori.
Astfel, autorul spune: cu cat persoana care ofera un testimonial este mai asemanatoare cu publicul tau tinta, cu atat mesajul tau devine mai convingator.
Spre exemplu, cu cat produsul pe care il vinzi este un bun de lux, cu atat mai mult trebuie sa te concentrezi pe clientii care l-au achizitionat deja si care beneficiaza de el. Pe scurt, arata-le potentialilor clienti ce spun oamenii ca ei despre produsul tau.
Testimonialele sunt eficiente, dar atunci cand vin de la persoane asemanatoare cititorului, rezultatele sunt adesea convingatoare chiar si pentru cei mai sceptici cumparatori.
2. Obiectez
Atunci cand scrii un text cu scopul de a vinde, nu este suficient sa iti convingi cititorul doar povestindu-i despre beneficiile unui anumit produs sau serviciu. Cumparatorii, in cea mai mare parte, sunt sceptici, iar din acest motiv este important sa preintampini eventualele obiectii.
Obiectiile variaza de la industrie la industrie si de la produs la produs. Ceea ce reprezinta o obiectie pentru produsul tau, s-ar putea sa fie un beneficiu pentru produsul altcuiva. Din fericire, exista 3 obiectii des intalnite, pe care autorul le prezinta in cartea sa.
Prima obiectie: Este prea scump. Daca un potential client aduce acest argument in discutie, tot ce trebuie tu sa faci este sa ii demonstrezi valoarea produsului tau , aratandu-i cat de mult va economisi sau va castiga.
A doua obiectie: Trebuie sa vorbesc si cu altcineva. In acest caz, arata-i clientului ce ar putea pierde si impartaseste-i testimonialele de la oamenii care, la fel ca el, au beneficiat de produsul sau de serviciul ta
A treia obiectie: Nu sunt sigur ca am nevoie cu adevarat de acest produs. Aceasta obiectie apare atunci cand nu ti-ai vandut produsul destul de bine. Poate ca beneficiile nu sunt suficient de puternice. Sau poate ca ai prezentat produsul dintr-o perspectiva gresita. Indiferent de motiv, actualizeaza-ti si modifica-ti textul de vanzare!
3. O idee de titlu: Adevarat sau fals?
Titlul este extrem de important. Este greu sa scrii titluri bune, captivante si care sa mentinta cititorul curios.
Daca te-ai confruntat vreodata cu provocarea de a scrie titluri pentru produse noi, neasteptate sau necunoscute, apeleaza la aceasta tactica: pune cititorilor o intrebare care abordeaza potentiala ignoranta direct, facandu-l sa se simta nestiutor in aceasta privinta.
Un avantaj al acestei idei este acela ca, daca este pusa in pratica corect, va deveni, cel mai probabil, memorabila.
Un exemplu destul de usor de inteles din carte este urmatorul: foloseste titlul Poti slabi fara a renunta la prajiturile cu crema, adevarat sau fals?, apoi, continua cu Este adevarat, inainte de a explica de ce.