Cum dezvolti strategia de marketing a unui restaurant
Alternative Text

Cum dezvolti strategia de marketing a unui restaurant?

Pandemia a afectat in 2020 si 2021 activitatea restaurantelor pe toata planeta, insa o sa reusim sa trecem si peste aceasta situatie neplacuta.

Odata depasita aceasta situatie neplacuta, concurenta dintre restaurante va deveni acerba si daca ai de promovat un restaurant, va trebui sa dai totul pentru a avea succes pe termen lung.

De aceea, agentia re7consulting a decis sa te ajute cu idei si strategii de marketing pentru restaurante care sa te ajute sa-ti imbunatatesti afacerea si atragi atentia potentialilor clienti.

Cum faci marketing pentru un restaurant in Social Media

Piata restaurantelor din Romania este una vasta, cu toate acestea, putine dintre aceste restaurante au activitati de marketing in Social Media prin intermediul carora reusesc sa se diferentieze de competitori.

Si daca ti-ai propus sa-ti deschizi propriul restaurant sau ai deja unul, te provocam sa te diferentiezi atat in Social Media, cat si in restaurant. De ce?

Pentru ca odata cu deschiderea restaurantului vei intra intr-un business axat pe creare de reactii pozitive.

Cand o postare in Social Media creeaza reactii pozitive, aceasta va functiona pentru restaurantul tau.

Trebuie sa intelegi ca toate postarile restaurantului in Social Media nu sunt un produs.

Reactia potentialilor clienti este produsul.

Postarile restaurantului in Social Media sunt doar un vehicul utilizat pentru a genera reactii pozitive din partea audientei targetate.

Ceea ce inseamna, din punctul nostru de vedere, ca orice restaurant ar trebui sa posteze zilnic de cel putin 4 ori pe fiecare platforma: Facebook, Instagram, LinkedIn si TikTok, dar mai ales cel putin odata pe saptamana pe YouTube.

De asemenea, postarile realizate in Social Media de un restaurant nu trebuie sa fie intotdeauna despre mancare, bautura sau activitatea restaurantului.

Daca vrei sa te diferentiezi de competitori, aranjeaza o zona in centrul restaurantului in cadrul careia sa realizezi podcastul si show-ul de YouTube al restaurantului.

Atunci cand nu este utilizata, aceasta zona poate deveni un element foarte bun pentru continut generat de clienti.

Realizarea unui podcast si a unui show pe YouTube te poate ajuta sa produci foarte mult continut prin intermediul caruia sa te diferentiezi de competitori, in acelasi timp reusind sa-ti cresti si vizbilitatea restaurantului.

In acelasi timp, va trebui sa iei in calcul si faptul ca 1 singur client in plus pe luna poate insemna o crestere de 12% – 15% a veniturilor restaurantului.

Poti obtine aceasta crestere prin implementarea unor programe dedicate cresterii frecventei clientilor.

Stiai ca un restaurant are nevoie de o strategie de marketing axata pe 3 vizite din partea unui singur client?

Concentreaza-te pe loialitatea clientilor

Loialitatea clientilor – atragerea clientilor inapoi in restaurant din nou si din nou ar trebui sa fie intotdeauna una dintre principalele elemente ale oricarei strategii de marketing pentru restaurante.

Clientii fideli costa cel mai putin din punct de vedere al marketingului pentru a-i determina sa revina si sunt, de asemenea, mai predispusi sa le spuna prietenilor despre restaurantul tau.

Poti incuraja in mod activ loialitatea clientilor prin programe de loialitate si scheme de recompensa pentru clientii care revin in mod constant.

Prezentarea felurilor de mancare trebuie sa fie Instagramabila

Instagramabilitatea felurilor de mancare este un factor relativ nou in lumea marketingului pentru restaurante.

Ideea de baza este ca modul in care un fel de mancare sau desert este prezentat contribuie la incurajarea clientilor sa faca fotografii pe care sa le distribuie pe Instagram.

Daca faci acest lucru corect vei reusi sa creezi un viral in online pentru restaurantul tau si aceasta strategie de marketing poate avea cel mai mare impact.

Colaboreaza constant cu influenceri

Influencerii sunt persoane cu conturi de Social Media care au un numar mare de followeri.

Daca vrei sa afli costurile aferente promovarii pe Instagram si colaborarii cu influencerii, iti recomandam sa citesti articolul nostru despre:

Cat costa promovarea pe Instagram?

Tine minte, restaurantele care castiga cu adevarat jocul in Influencer Marketing fac un efort suplimentar si ofera influencerilor cu care colaboreaza o experienta remarcabila pentru ca followeri din comunitatile influencerilor sa discute despre acea experienta.

Ai un restaurant si ai nevoie de o strategie de marketing eficienta?

Serviciile de Social Media ale agentiei re7consulting iti stau la dispozitie pentru promovarea restaurantului tau catre potentialii clienti.

Acestea fiind spuse, acum esti echipat cu mai multe strategii de marketing pentru restaurante pe care le poti folosi pentru a iti duce afacerea la nivelul urmator.

Cu toate acestea, iata cateva aspecte pe care iti recomandam sa le iei in considerare:

  • Succesul online al unui restaurant depinde intr-o mare masura de performantele acestuia in offline.
  • Colaboreaza cu specialisti si agentii dedicate pentru a ramane in partea de sus a industriei.

Cu aceste sfaturi de marketing vei fi pe drumul cel bun pentru promovarea restaurantului tau in Social Media. Nu uita ca executia este totul!

Aboneaza-te la newsletter