Cum dezvolti strategia de marketing a unui restaurant
Alternative Text

Cum dezvolti strategia de marketing a unui restaurant?

■ Multe restaurante nu folosesc in mod activ Social Media pentru a se diferentia in piata, ceea ce le limiteaza capacitatea de a se remarca in fata competitorilor.

■ Retinerea clientilor este cruciala pentru succesul unui restaurant si ar trebui sa fie un pilon esential in orice strategie de marketing.

■ Pentru a fi amintit atunci cand oamenii decid sa mearga la un restaurant, este vital sa activezi si sa mentii o prezenta constanta in mintea publicului.

Pandemia a afectat in 2020 si 2021 activitatea restaurantelor pe toata planeta, insa o sa reusim sa trecem si peste aceasta situatie neplacuta.

Odata depasita aceasta situatie neplacuta, concurenta dintre restaurante va deveni acerba si daca ai de promovat un restaurant, va trebui sa dai totul pentru a avea succes pe termen lung.

De aceea, agentia re7consulting a decis sa te ajute cu idei si strategii de marketing pentru restaurante care sa te ajute sa-ti imbunatatesti afacerea si atragi atentia potentialilor clienti.

Cum faci marketing pentru un restaurant in Social Media

Piata restaurantelor din Romania este una vasta, cu toate acestea, putine dintre aceste restaurante au activitati de marketing in Social Media prin intermediul carora reusesc sa se diferentieze de competitori.

Si daca ti-ai propus sa-ti deschizi propriul restaurant sau ai deja unul, te provocam sa te diferentiezi atat in Social Media, cat si in restaurant. De ce?

Pentru ca odata cu deschiderea restaurantului vei intra intr-un business axat pe creare de reactii pozitive.

Cand o postare in Social Media creeaza reactii pozitive, aceasta va functiona pentru restaurantul tau.

Trebuie sa intelegi ca toate postarile restaurantului in Social Media nu sunt un produs.

Reactia potentialilor clienti este produsul.

Postarile restaurantului in canalele Social Media sunt doar un vehicul utilizat pentru a genera reactii pozitive din partea audientei targetate.

Ceea ce inseamna, din punctul nostru de vedere, ca orice restaurant ar trebui sa posteze zilnic de cel putin 4 ori pe fiecare platforma: Facebook, Instagram, LinkedIn si TikTok, dar mai ales cel putin odata pe saptamana pe YouTube.

De asemenea, postarile realizate in canalele Social Media de un restaurant nu trebuie sa fie intotdeauna despre mancare, bautura sau activitatea restaurantului.

Daca vrei sa te diferentiezi de competitori, aranjeaza o zona in centrul restaurantului in cadrul careia sa realizezi podcastul si show-ul de YouTube al restaurantului.

Atunci cand nu este utilizata, aceasta zona poate deveni un element foarte bun pentru continut generat de clienti.

Realizarea unui podcast si a unui show pe YouTube te poate ajuta sa produci foarte mult continut online și prin intermediul caruia sa te diferentiezi de competitori, in acelasi timp reusind sa-ti cresti si vizbilitatea restaurantului.

In acelasi timp, va trebui sa iei in calcul si faptul ca 1 singur client in plus pe luna poate insemna o crestere de 12% – 15% a veniturilor restaurantului.

Poti obtine aceasta crestere prin implementarea unor programe dedicate cresterii frecventei clientilor.

Stiai ca un restaurant are nevoie de o strategie de marketing axata pe 3 vizite din partea unui singur client?

Concentreaza-te pe loialitatea clientilor

Loialitatea clientilor – atragerea clientilor inapoi in restaurant din nou si din nou ar trebui sa fie intotdeauna una dintre principalele elemente ale oricarei strategii de marketing pentru restaurante.

Clientii fideli costa cel mai putin din punct de vedere al marketingului pentru a-i determina sa revina si sunt, de asemenea, mai predispusi sa le spuna prietenilor despre restaurantul tau.

Poti incuraja in mod activ loialitatea clientilor prin programe de loialitate si scheme de recompensa pentru clientii care revin in mod constant.

Prezentarea felurilor de mancare trebuie sa fie Instagramabila

Instagramabilitatea felurilor de mancare este un factor relativ nou in lumea marketingului pentru restaurante.

Ideea de baza este ca modul in care un fel de mancare sau desert este prezentat contribuie la marketing și incurajarea clientilor sa faca fotografii pe care sa le distribuie pe Instagram.

Daca faci acest lucru corect vei reusi sa creezi un viral in mediul online pentru restaurantul tau si aceasta strategie de marketing poate avea cel mai mare impact.

Colaboreaza constant cu influenceri

Influencerii sunt persoane cu conturi de Social Media care au un numar mare de followeri.

Daca vrei sa afli costurile aferente promovarii pe Instagram si colaborarii cu influencerii, iti recomandam sa citesti articolul nostru despre:

Cat costa promovarea pe Instagram?

Tine minte, restaurantele care castiga cu adevarat jocul in Influencer Marketing fac un efort suplimentar si ofera influencerilor cu care colaboreaza o experienta remarcabila pentru ca followeri din comunitatile influencerilor sa discute despre acea experienta.

Ai un restaurant si ai nevoie de o strategie de marketing eficienta?

Serviciile de Social Media ale agentiei re7consulting iti stau la dispozitie pentru promovarea restaurantului tau catre potentialii clienti.

Acestea fiind spuse, nu uita ca acum esti echipat cu mai multe strategii de marketing pentru restaurante pe care le poti folosi pentru a iti duce afacerea la nivelul urmator.

Cu toate acestea, iata cateva aspecte pe care iti recomandam sa le iei in considerare:

  • Succesul online al unui restaurant depinde intr-o mare masura de performantele acestuia in offline.
  • Colaboreaza cu specialisti si agentii dedicate pentru a ramane in partea de sus a industriei.

Strategii eficiente de marketing digital pentru promovare restaurant

Daca ai nevoie de cateva sugestii si idei de promovare restaurant, iata ce strategii valoroase poti adopta:

1. Perfectioneaza-ti site-ul web

In primul rand, chiar daca detii un restaurant local fizic, fara livrari, vitrina ta nu mai este oglinda companiei tale. Atunci cand 88% dintre consumatori acceseaza mediul online pentru a cauta produse sau servicii, ei judeca credibilitatea unei afaceri pe baza website-ului, mai presus de orice. Daca website-ul restaurantului lasa de dorit, este foarte posibil sa aleaga un alt restaurant, mai bine promovat prin metode de marketing restaurant.

Website-ul companiei tale trebuie sa fie profesional, functional si usor de utilizat. Clientii potentiali trebuie sa poata naviga pe un site web in mod intuitiv pentru a gasi informatii utile precum meniuri, orele de functionare si adresa restaurantului.

 In plus, e bine sa fii constient ca majoritatea oamenilor isi folosesc smartphone-ul pentru a afla aceste detalii, indiferent daca sunt acasa, in masina, la serviciu, etc. Prin urmare pagina web a restaurantului trebuie sa fie optimizata cat mai bine pentru dispozitive mobile.

2. Concentreaza-te pe SEO

Unul dintre cei mai importanti pasi in demersurile de marketing restaurante este perfectionarea optimizarii pentru motoarele de cautare. SEO este totul in ceea ce priveste obtinerea de trafic organic catre platforma ta si, in cele din urma, principala metoda de a atrage clienti. Cand cineva scrie pe Google  „Restaurante italiene (sau orice altceva) din apropierea mea”, un SEO corect aplicat te va ajuta sa fii usor de gasit.

Indiferent ca te adresezi localnicilor sau turistilor, e bine sa te asiguri ca ai o strategie marketing restaurant cat mai bine aplicata. Daca stii carui public te adresezi, vei reusi sa transmiti mesajul tau si vei obtine popularitate in mediul virtual.

Iti poti imbunatati prezenta pe motoarele de cautare folosind urmatoarele actiuni:

  • Concepi un blog ca sectiune pe site, plin de continut captivant si relevant. E bine sa te asiguri ca fiecare pagina a site-ului tau web utilizeaza cuvinte- cheie locale si alte forme de codare SEO (metadate incorporate in imagini, videoclipuri, titluri etc.)
  • Utilizeaza atat link-uri interne dar si link-uri externe
  • Creaza-ti un cont Compania mea pe Google
  • Verifica informatiile de contact si adresa sa fie afisate vizibil si sa fie usor de gasit

3. Obtine cat mai multi urmaritori pe retelele sociale

A avea un site web optimizat pentru motoarele de cautare este grozav (si necesar). Cu toate acestea, exista cateva moduri mai proactive in care puteti genera trafic catre site-ul tau.  Peste 70% dintre adultii care frecventeaza restaurante au cont Facebook. Asta inseamna ca 70% dintre clientii tai potentiali pot fi gasiti intr-o singura locatie.

Marketingul digital pentru restaurante fara o strategie depromovare restaurant in social media nu poate fi eficient. Retelele sociale sunt un izvor nesecat de clienti, care pot fi atrasi de restaurant, iar postarile inseamna vizibilitate sporita online și optiuni de publicitate numeroase, atat gratuite cat si platite.

De exemplu, printre alte idei pentru promovarea unui restaurant onlinese regasesc diferite concursuri si tombole. Pe retelele sociale cum sunt Facebook sau Instagram se pot organiza competitii virtuale cu premii constand in mese gratuite, carduri cadou sau premii in diferite obiecte cu rol promotional.

Este important sa folosesti Social Media pentru a-ti extinde acoperirea, incurajand utilizatorii sa lase aprecieri pe cont, sa comenteze si sa iti distribuie postarile. Relationarea in retelele sociale va atrage tot mai multi utilizatori, care probabil ca vor incepe sa-ti urmareasca profilul, pentru a concura pentru premii, dar vor deveni si clienti ai restaurantului.

Reclamele platite in social media pot reprezenta o strategie marketing restaurant foarte reusita. Fiecare reclama iti ofera date analitice cu privire la publicul tau si vei putea analiza cum a functionat fiecare campanie si ce rezultate a adus fiecare campanie in Social Media.

4. Profita de influenceri

Influencerii prezenti pe retelele sociale sunt cei care si-au consolidat credibilitatea in anumite industrii sau categorii demografice si, ca rezultat, au adesea mii, daca nu milioane de urmaritori.

Daca exista influenceri specializati in domeniul culinar, in zona restaurantului tau, poate fi o idee buna sa contactezi si sa-i inviti sa incerce gratuit un dejun la restaurantul tau. Daca le place mancarea ta, poti stabili o colaborare.  In schimbul unor postari in Social Media, pentru promovarea unui restaurant, le poti plati o taxa sau le poti oferi un anumit numar de mese gratuite.

5. Implementeaza marketingul prin e-mail

O alta strategie eficienta de marketing digital pentru restaurante este e-mail marketing. Mai intai, e bine sa ai o lista de adrese de e-mail cu  clientii care s-au abonat la newsletter. Obtinerea de abonati se poate face prin oferirea de reduceri clientilor anteriori care s-au abonat, prin intermediul retelelor sociale, promotii pe site-ul web, al site-urilor web afiliate si al anunturilor pe paginile de destinatie.

Astfel de e-mailuri ar trebui sa fie prietenoase si sa exprime recunostinta fata de clienti, in timp ce li se sugereaza sa revina in restaurant. Fiecare comunicare trimisa catre clienti pe e-mail trebuie sa contina si continut valoros (reduceri, promotii), altfel oamenii nu le vor mai deschide si tu nu iti mai promovezi restaurantul cat mai eficient pe toate canalele.

Marketingul prin e-mail s-a dovedit a fi una din cele mai bune idei de promovare restaurant deoarece se bazeaza pe marketing  orientat catre oamenii care si-au aratat deja interesul sau au mancat la restaurantul tau.

6. Profita de recenziile online

Cand oamenii cauta restaurantele online, unul dintre principalele interese sunt recenziile lasate de alti clienti. Trebuie sa profiti de recenziile pe net si de nivelul de incredere pe care consumatorii o ofera afacerii tale.Poti incepe prin a incuraja fiecare client sa posteze o recenzie pe Google, pe site-ul web sau pe profilul din retelele de socializare. Cei mai multi oameni simt nevoia sa fie stimulati, asa ca le poti oferi o reducere pentru urmatoarea masa la restaurant, daca accepta sa lase o recenzie.

7. Conexiuni cu alte afaceri locale

O alta strategie marketing restaurante se leaga de proprietari de mici afaceri din zona ta. Poti construi relatii de business afiliat cu afaceri complementare.

De exemplu, poti discuta cu reprezentantii unui hotel local si puteti sugera un parteneriat cu restaurantul dumneavoastra. Poti oferi de asemenea reduceri oaspetilor hotelului care vor lua masa la restaurantul tau.

8. Pastreaza un grad ridicat de implicare online

In cele din urma, este important sa intelegi ca perseverenta in marketingul digital este una din conditiile de succes in actiunile de promovare restaurante.  Daca vrei ca publicul tau sa-ti aminteasca numele restaurantului atunci cand vine momentul sa ia masa in oras, trebuie sa faci eforturi pentru a atrage si stimula mereu astfel de actiuni. Desfasurarea unei campanii de publicitate o data pe an nu este suficienta.

Conteaza demersurile regulate : actualizarea site-ului si mai ales a meniului, postarea de continut nou si relevant, cu o tonalitate ce respecta brandul tau  de cateva ori pe saptamana pe retelele sociale si promovarea unor produse noi din meniu. Fiecare demers de marketing va influenta pozitiv evolutia vanzarilor si dezvoltarea afacerii tale.

Cu aceste sfaturi de marketing vei fi pe drumul cel bun pentru promovarea restaurantului tau in Social Media. Nu uita ca executia este totul!

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari