Din ce in ce mai multi oameni renunta la vechea metoda de a merge intr-un magazin fizic pentru a-si face cumparaturile, desigur, in schimbul alternativei online, mult mai rapida si confortabila, dar si pentru ca jucatorii din ecommerce ofera o multime de promotii si discounturi, accesibile la cateva click-uri distanta.
Dintre toate perioadele fierbinti din an marcate de reduceri generoase, cea mai asteptata perioada ramane, insa, de departe, perioada de Black Friday, atunci cand goana dupa reduceri capata valente colosale.
Tot Black Friday este, insa, perioada cu cea mai ridicata intensitate a nivelului de competitivitate dintre branduri. De aceea, cursa promovarii incepe cu mult inainte si este o perioada marcata intens de campanii de brand awareness, scheme de fidelizare si sesiuni de strangere de baze de date necesare pentru campanii All-In de retargetare a clientilor in perioada de Black Friday.
Iar daca detii o afacere online si vrei sa iei fata competitiei in cea mai fierbinte perioada a reducerilor din an, ai nevoie de cele mai bune strategii de promovare Black Friday pentru a-ti spori vanzarile in noul sezon al super-reducerilor care se apropie rapid.
Iata 7 strategii de marketing de Black Friday pe care le poti incerca in acest an, strategii de promovare testate deja cu succes, de care poti beneficia si tu.
#1 – Lanseaza mesaje de Black Friday marketing prin e-mail
Chiar daca social media este in floare, e-mail marketingul este inca cea mai intens utilizata tactica de genera vanzari si ofera rezultate excelente.
Asadar, pune in practica noua ta strategie Black Friday prin trimiterea de e-mailuri catre clientii deja existenti, dar si potentiali, inainte ca afluxul general de marketing sa ia avant, acum, cand competitorii tai sunt inca sunt ocupati cu planificarea propriilor campanii.
Pentru a avea succes, foloseste un titlu atractiv pentru mesajul tau. Titlul este o componenta vitala pentru reusita unei campanii de acest tip, caci este primul lucru pe care publicul tau tinta il va citi. Daca nu vei reusi sa atragi atentia cu ajutorul titlului, e-mailul tau va ramane cel mai probabil nedeschis.
De asemenea, momentul in care transmiti aceste e-mailuri este extrem de important. Acesta trebuie sincronizat cu intervalele orare cunoscute ca avand cea mai mare probabilitate de deschidere, pentru a obtine rezultatele asteptate.
Totodata, creeaza campanii de e-mail marketing diferite pentru clientii existenti si pentru prospecti. Pentru clientii existenti vei pune la punct o strategie Black Friday ce include un program de fidelizare, prin oferirea de discounturi sau gratuitati, iar pentru prospecti tactica aplicata va fi una de persuasiune, prin oferte valabile pe termen limitat, de pilda.
#2 – Foloseste un landing page dedicat promovarii Black Friday pe tot parcursul anului
Conform unui studiu realizat in Google Ads, peste 60% dintre cumparatori incep sa caute oferte online de Black Friday cu mult inainte de momentul in care acesta este preconizat a avea loc propriu-zis.
De aceea, daca iti creezi un nou landing page de promovare Black Friday in fiecare an, o vei lua de la zero cu partea de SEO (Search Engine Optimization), ceea ce inseamna ca probabilitatea ca produsele tale sa fie listate in topul rezultatelor de cautare va scadea.
In schimb, mentine un landing page dedicat promovarii Black Friday pe tot parcursul anului, al carui continut il vei improspata periodic si vei fi de neclintit in topul cautarilor anuale de oferte pe cuvintele-cheie „Black Friday”.
Pentru ca aceasta tactica inclusa in campania ta de Black Friday marketing sa aiba un efect maxim, asigura-te ca landing page-ul va arata excelent pe orice tip de dispozitiv, fie el mobil sau desktop.
Aproape oricine are acum acces la un smartphone sau o tableta, iar specificatiile calculatoarelor variaza si ele, asa ca tine cont de faptul ca un timp de incarcare lent al paginii tale sau problemele de compatibilitate cu dispozitivele mobile pot produce o multime de frustari in ceea ce-i priveste pe utilizatori si ii pot determina sa apese butonul de iesire mai repede decat iti imaginezi.
Totodata, daca un utilizator a ajuns pe pagina ta dedicata Black Friday, inseamna ca acesta este interesat de ceea ce ai de oferit. Drept urmare, pentru a mentine viu acest interes, adauga o sectiune de inscriere la newsletter la care potentialul tau client sa se poata abona pentru a primi informatii comerciale despre viitoarele oferte.
Nu ai competentele necesare pentru a crea un landing page eficient din punct de vedere SEO si cu un continut atractiv pentru clientii tai? Poti oricand apela la o agentie de performance marketing.
Acest lucru iti va economisi timp pretios, pe care il poti redirectiona catre alte lucruri importante in ceea ce priveste gestionarea afacerii tale online.
#3 – Stimuleaza vanzarile de Black Friday cu ajutorul retelelor de socializare
Se spune ca… daca nu esti pe Facebook, nu existi! Astfel, promovarea prin intermediul social media a devenit o componenta esentiala a campaniilor de marketing de succes.
Planificarea componentei social media a unei campanii de Black Friday marketing este interesanta, dar si plina de provocari, avand in vedere faptul ca totul se intampla in timp real. Prin intermediul social media poti afla ce isi doresc oamenii intr-o secunda si va trebui sa actionezi extrem de rapid.
Postarile tale pe retelele de socializare ar trebui sa varieze inainte, in timpul si chiar dupa momentul perioadei de promovare Black Friday pentru a stimula vanzarile.
In plus, promovarea pe Facebook, Instagram, TikTok etc. nu ar trebui niciodata neglijata, deoarece clientii din ziua de azi petrec din ce in ce mai mult timp navigand pe newsfeed-ul platformelor online preferate.
Gaseste cel mai bun moment pentru a posta pe retelele de socializare, programandu-ti postarile la orele de varf a activitatii utilizatorilor de social media.
Nu lasa niciun comentariu fara raspuns, pentru ca internautii sunt, in general, extrem de nerabdatori, astfel ca este crucial sa le raspunzi rapid la intrebari si sa le abordezi preocuparile cu privire la postarile tale.
Nu uita, de asemenea, sa oferi intotdeauna instructiuni pentru viitoare actiuni, precum „viziteaza site-ul nostru” sau „afla mai multe aici”.
Daca ai nevoie de ajutor in a o integra in viitoarea ta strategie de Black Friday, nu ezita sa apelezi la servicii de performance marketing specializate pentru a obtine rezultatele mult asteptate.
#4 – Initiaza un program de referrals in timpul campaniei de Black Friday
Referrals (recomandari) sunt cea mai de incredere forma de publicitate din cate exista. Acest lucru inseamna ca majoritatea consumatorilor se bazeaza pe opiniile altora pentru a lua decizia de cumparare.
De asemenea, acestea pot fi un propulsor al loialitatii fata de marca si al profitabilitatii.
Intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui atunci cand concepi un program de referrals pentru campania ta de Black Friday marketing este cum vei putea stimula o recomandare de succes, si exista o multime de modalitati de a crea un sistem de recompense activ, mentinand in acelasi timp profitabilitatea.
Documenteaza-te, insa, riguros cu privire la ceea ce declanseaza interesul publicului tau tinta, altfel sistemul tau nu va da roade in a atrage clienti.
#5 – Include un cronometru cu numaratoare inversa in ofertele tale de Black Friday pentru a initia o actiune rapida
Clientii pot fi adesea indecisi si, de cele mai multe ori, prefera sa compare produsele tale cu cele ale concurentei inainte de a lansa o comanda.
Un cronometru pus in headerul landing page-ului dedicat campaniei de Black Friday, care sa dezvaluie cand va incepe vanzarea efectiva, ii va ajuta pe viitorii tai clienti sa-si poata planifica din timp cumparaturile online. Il poti adauga, de asemenea, si pe pagina ta de social media pentru a promova evenimentul si pentru a te asigura ca clientii tai vor retine data la care va avea loc.
De asemenea, includerea unui cronometru cu numaratoare inversa in promotiile tale de Black Friday, ii vei ajuta sa se decida imediat, finalizand vanzarea pe loc.
#6 – Up-sell si cross-sell cu reduceri de Black Friday
Tehnicile de up-sell si cross-sell sunt modalitati excelente de a profita din plin de un volum mai mare de vanzari catre clienti existenti sau utilizatori care se afla deja pe site-ul tau.
Acest tip de promotii functioneaza foarte bine in zilele cu volume mari de vanzari, precum Black Friday, atunci cand utilizatorii cauta in mod activ pachete la un pret mult mai bun.
Creeaza combinatii de cate 3-4 produse complementare, care se potrivesc bine impreuna si ofera-le spre vanzare la pachet alaturi de un discount din valoarea totala.
De asemenea, foloseste un copy care sa ofere o valoare reala clientilor, pentru a-i convinge sa-ti accepte oferta si creeaza o senzatie de urgenta sau de insuficienta, cum ar fi ideea de stoc limitat de produse sau faptul ca oferta este valabila doar pana la miezul noptii. Atunci cand sunt presati de timp sau de anumite limitari, clientii vor fi mai spontani in a face achizitii de produse care le plac sau de care au nevoie.
#7 – Genereaza interes pentru campania ta de Black Friday printr-un flash sale
Un flash sale este o promotie de scurta durata, dar si o modalitate interesanta de a genera entuziasm si interes cu scopul de stimula vanzarile inainte de momentul Black Friday propriu-zis. Acesta poate avea loc cu cateva ore sau chiar cu o zi doua inainte de evenimentul mult asteptat.
Iti poti anunta din timp clientii despre viitorul flash sale prin crearea unui sticky bar pe site-ul tau, care isi va mentine pozitia pe masura ce utilizatorul deruleaza in jos pe pagina. Astfel, le vei reaminti despre ofertele tale viitoare fara a le intrerupe fluxul obisnuit de cumparaturi.
Orice comerciant online isi doreste sa aiba parte de vanzari ample de Black Friday, insa afluxul masiv de publicitate din preajma acestui eveniment major de shopping poate fi descurajant uneori.
Insa, aplicand ideile de promovare prezentate mai sus, iti vei spori sansele de succes a campaniei tale de Black Friday marketing si iti poti face afacerea remarcata.
Ai nevoie de ajutor in a implementa aceste idei de promovare Black Friday? re7consulting este o agentie de performance marketing, specializata in Google Ads si publicitate Social Media Ads care se mandreste cu abilitatea de a obtine rezultate prin luarea deciziilor bazate pe date si gandire creativa.
re7consulting iti pune la dispozitie o echipa de profesionisti cu experienta, care iti pot oferi tot suportul de care ai nevoie pentru a-ti atinge obiectivele de vanzari. Poti beneficia astfel de o varietate de servicii precum Google Ads si Social Media Ads (Facebook Ads, Instagram Ads, Linkedin Ads, Tik Tok Ads), dar si copywriting si, graphic design, web design si web development.
Contacteaza re7consulting astazi pentru a afla mai multe despre cum te pot ajuta sa-ti dezvolti afacerea!