Ai un site si doresti sa fie afisat in topul rezultatelor organice din Google? Va trebui sa te concentrezi pe o strategie de optimizare site din punct de vedere SEO On-Page.
Dar ce intelegem cu adevarat prin optimizarea site-ului web?
Optimizarea site-ului din punct de vedere On-Page cuprinde toate aspectele tehnice si de marketing online utilizate pentru a ajuta site-ul sa genereze trafic organic din Google, pe care sa-l converteasca in clienti.
Insa, dincolo de aceasta definitie, subiectul optimizarii site-ului este atat de vast incat implica mai multe profesii si abilitati necesare pentru a ajuta site-ul sa obtina rezultate mai usor si intr-un interval de timp semnificativ mai mic.
De la proiectarea site-ului, la viteza de incarcare a acestuia si la continut, in acest articol iti voi prezenta elemente esentiale ale optimizarii SEO On-Page a site-urilor web.
Insa, inainte de a-ti prezenta aceste elemente, consider ca este important sa stii care sunt obiectivele optimizarii site-ului:
- O publicatie online practica optimizarea site-ului cu scopul de a creste numarul de articole citite de vizitatori.
- Un magazin online isi optimizeaza site-ul pentru a incuraja finalizarea comenzilor si achizitii repetate.
- O companie de software isi optimizeaza site-ul pentru a imbunatati rata de conversie pentru un „Free Trial”.
- O companie de asigurari isi optimizeaza site-ul pentru a capta mai multi potentiali clienti carora sa le vanda diferite tipuri de asigurari.
- Un ONG sau o campanie de strangere de fonduri poate apela la serviciile de optimizare site pentru a creste numarul donatiilor prin optimizarea formularului din punct de vedere UI si UX.
Se poate observa ca obiectivele optimizarii unui site vor varia in functie de tipul de afacere, de clientii tinta ai companiei si de actiunea dorita din partea publicului tinta: o achizitie, completarea unui formular sau citirea unui articol.
Aceste actiuni pot fi si: conversii sau cresterea numarului de potentiali clienti care finalizeaza o anumita actiune specifica pe site (descarcarea unei brosuri sau a unui PDF cu oferte).
5 elemente esentiale pentru optimizare site din punct de vedere On-Page
Optimizare site On-Page:
Optimizarea SEO este o componenta a marketingului digital care cuprinde printre altele si activitati de creare a continutului pe baza cuvintelor cheie cautate de potentialii clienti in Google.
In prezent, algoritmii utilizati de Google pentru clasificarea site-urilor se axeaza pe 3 piloni fundamentali:
- Performantele tehnice ale site-ului (viteza de incarcare / experienta vizitatorilor pe site).
- Continutul site-ului (optimizarea SEO a textului din pagini pe baza cuvintelor cheie targetate).
- Profilul de backlink-uri (link building – optimizarea profilului de link-uri primite de site de pe alte site-uri externe pe cuvintele cheie targetate).
Hai sa trecem prin acesti 3 piloni fundamentali de optimizare a unui site pentru Google si sa vedem conditiile pe care trebuie sa le respectam pentru a obtine rezultatele dorite.
Optimizare performante tehnice ale site-ului:
Optimizarea tehnica a site-ului contribuie semnificativ la usurinta cu care vizitatori vor putea accesa si interactiona cu site-ul. Acesta fiind un aspect crucial al optimizarii site-ului web din punct de vedere SEO On-Page.
Viteza site-ului este unul dintre cei mai critici indicatori de performanta. Se estimeaza ca un site care se incarca peste 2.5 – 3 secunde risca sa piarda potentiali clienti.
De asemenea, s-a ajuns la concluzia ca rata de abandonare a unui site creste daca acesta se incarca in mai mult de 5 secunde.
Un site se poate incarca incet din cauza unui numar considerabil de motive. Cu toate acestea, exista suficiente instrumente care ne pot ajuta sa afla de ce se incarca greu un site si ce elemente afecteaza semnificativ viteza de incarcare a site-ului:
- GTMetrix
- PageSpeed (from Google)
- Pingdom Website Speed Test
- Webpagetest
Prin cresterea vitezei de incarcare a site-ului, se va reduce numarul de abandonuri cauzate de incarcarea lenta si, de asemenea, acest lucru va contribui semnificativ la obtinerea rezultatelor dorite din punct de vedere SEO.
In acelasi timp, tin sa mentionez si faptul ca Google si-a actualizat algoritmii motorului de cautare. Introducand Core Web Vitals, Google a scos in evidenta cat de importanta este viteza de incarcare a site-ului si optimizarea performantelor tehince.
Afla ce este Core Web Vitals si cum iti afecteaza performanta tehnica a site-ului rezultatele pe care le vei obtine.
Alte aspecte tehnice care sunt esentiale pentru optimizarea site-ului:
- optimizare site pentru dispozitivele mobile – se recomanda utilizarea unui design responsive.
- optimizarea performantelor serverului de gazduire si rezolvarea erorilor de tip 400 / 404 sau 500 – pentru foarte multe site-uri acestea fiind responsabile de pierderea unui numar considerabil de potentiali clienti.
De asemenea, din punct de vedere SEO On-Page Tehnic, paginile site-ului trebuie sa aiba un titlu si o meta-descriere unica care sa targeteze cuvintele cheie relevante pe care potentialii clienti le cauta in Google.
Afla toate informatiile de care ai nevoie despre cuvintele cheie citind articolul nostru despre ce sunt cuvintele cheie si care sunt tipurile de cuvinte cheie in SEO.
Optimizare site – conversii si experienta vizitatorilor pe site:
Optimizarea ratei de conversie a site-ului acopera tot ceea ce faci pentru a oferi potentialilor clienti o experienta de navigare si interactiune mai buna. Acest aspect de optimizare SEO On-Page este crucial mai ales pentru magazinele online.
Daca imbunatesti experienta vizitatorilor, vei imbunatati si rata de conversie a site-ului, dar si pozitiile ocupate de site in Google.
De asemenea, pe langa imbunatatirea ratei de conversie, o experienta buna a utilizatorilor pe site (UX) va creste si loialitatea clientilor, acestia fiind mai predispusi sa revina pentru alte achizitii.
Atunci cand o firma cauta sa-si optimizeze site-ul, adesea se va concentra pe un singur tip de optimizare (SEO sau UX, de exemplu). Insa, aceasta este o greseala obisnuita si nu va ajuta afacerea sa-si sporeasca substantial veniturile.
De aceea, serviciile SEO oferite de Agentia re7consulting au la baza o abordare Holistica din punct de vedere SEO On-Page & SEO Off-Page.
Optimizarea continutului de pe site:
Redactarea de „continut calitativ”, optimizarea acestuia si obtinerea de backlink-uri de incredere este acum doar inceputul pentru clasarea site-ului pe cuvintele cheie targetate.
Scopul final pentru Google este sa inteleaga contextul si sa afiseze rezultate relevante pentru intentia celor cauta un anumit cuvant cheie in motorul de cautare.
Acest lucru face ca analiza cuvintelor cheie si selectia lor sa fie mai importanta ca niciodata in optimizarea unui site.
De asemenea, trebuie sa stii si sa intelegi faptul ca exista anumite cuvinte cheie si cautari pentru care iti va fi imposibil sa-ti clasezi site-ul in top 3 – 5 rezultate organice din Google sau chiar in prima pagina.
Aspectele de baza in optimizarea continutului:
- Titlul si Meta-Descrierea.
- Tag-urile H1 – H3.
- Optimizarea Imaginilor (denumire si dimensiune ocupata pe server).
- Inserarea cuvintelor cheie relevante in textul continutului.
- Inserarea de link-uri interne relevante pe alte cuvinte cheie targetate in site.
Optimizarea profilului de backlink-uri:
De foarte mult timp, in algoritmii utilizati de Google pentru clasificarea site-urilor, topul este condus de profilul de backlink-uri.
Google a devenit mai priceput in identificarea si devalorizarea link-urilor de SPAM, de aceea calitatea profilului de backlink-uri este mult mai importanta decat cantitatea de backlink-uri obtinute in fiecare luna.
Acestea fiind spuse, daca te axezi pe toate elementele esentiale mentionate in acest articol, vei avea un site optimizat si pregatit pentru a obtine succes stabil pe termen lung.
Daca vrei o strategie SEO holistica pentru site-ul afacerii tale, contacteaza Agentia re7consulting si hai sa vedem cum te putem ajuta sa-ti cresti afacerea in Google.