3 formule de copywriting
Alternative Text

Formule de copywriting: 3 formule pentru texte care vând

Dacă ai citit recenzia mea despre volumul „Building a StoryBrand”, semnată de Donald Miller, cu siguranță ai înțeles și tu că povestirea este un element esențial dacă îți dorești să atragi cititorii spre conținutul tău. Totuși, cu siguranță te-ai întrebat măcar o dată Cum pot adăuga acest element în postările mele? Pot crea o poveste captivantă într-un status pe rețelele de socializare? Dacă și tu ai făcut asta, am vești mari pentru tine: există formule de copywriting pentru acest tip de postare.

De-a lungul timpului, mulți povestitori și copywriteri au testat mai multe tipuri de texte pentru a atrage cititorii spre conținutul lor. Astfel, s-au descoperit mai multe formule pentru copy-uri de succes, care funcționează destul de simplu în introducerea postărilor de blog, în statusurile sociale, în e-mailuri, pe scurt, oriunde poţi publica un text în online.

Am pregătit mai jos o listă cu 3 cele mai cunoscute formule de copywriting pe care poți începe să le folosești chiar de astăzi, dacă îți dorești să scrii texte mai bune!

3 formule de copywriting pentru texte care vând

1. AIDA-AIDCA

AIDA este o tehnică extrem de utilă pentru copy-urile mai lungi, cum ar fi o postare de blog sau un e-mail. AIDA este un acronim care se traduce astfel:

  • A – Attention

Primul pas în scrierea unui text este de a reuși mai întâi să captezi atenția cititorului, pentru a-l determina să citească mai departe. Poți face acest lucru printr-un titlu atrăgător, un subiect de impact, o propoziție puternică, o întrebare interesantă.

  • I – Interest

Următorul pas pentru un copy reușit este reprezentat de stârnirea interesului cititorului tău față de produsul sau serviciul pe care îl prezinți. Poți face acest lucru evidențiind o caracteristică unică sau spunând o poveste captivantă despre produs, companie sau serviciu.

  • D – Desire

Ajuns în acest punct, textul tău trebuie să trezească cititorilor dorința de a avea produsul sau serviciul pe care îl promovezi. Poți face acest lucru adăugând aprobări, statistice, testimoniale, garanții de calitate, dovezi ale beneficiilor produsului sau serviciului respectiv.

  • A – Action

Ultimul pas al acestei formule îl determină pe cititor să treacă imediat la acțiune. Poți să îndemni cititorul sugerându-i să intre pe un anumit link, să se înscrie pentru o perioadă de probă, să se aboneze la newsletter, să cumpere un produs.

O variantă diferită pentru AIDA este AIDCA.

Aici, C (Convinction) ține de partea din text în care îi convingi pe sceptici că produsul sau serviciile tale sunt potrivite nevoilor lui.

2. PAS

PAS este o altă formulă des întâlnită în rândul textelor de succes, fiind un acronim pentru:

  • P – Problem

Primul pas pe care trebuie să îl faci aici este să prezinți cititorului tău o problemă. Această problemă poate fi una pe care tu, ca și copywriter, îți imaginezi că o are publicul tău țintă și care este legată de produsul sau de serviciul pe care tu îl prezinți.

  • A – Agitation

În continuare, tot ce trebuie să faci este să apelezi la emoțiile cititorului pentru a-l convinge că trebuie să își rezolve problema neapărat. Astfel, îți pregătești publicul țintă să apeleze la o anumită soluție.

  • S – Solution

În acest punct îți poți prezenta produsul, descriind modul în care acesta funcționează ca fiind soluția perfectă pentru problema publicului țintă identificată anterior. Spre deosebire de problema gravă, ține minte că soluția trebuie să fie una simplă, la îndemâna oricui.

3. Cei 4 P

Cei 4 P reprezintă o formulă unică și este o structură foarte utilă pentru copyurile bune, întrucât, în loc să prezinte o problemă și soluția perfectă, se concentrează pe o lume ideală, în care fiecare cititot și-ar dori să trăiască.

  • P- Picure

Prezintă-le cititorilor tăi o lume utopică în care aceștia își pot atinge obiectivele, îți pot îndeplini cele mai ascunse dorințe și își pot găsi fericirea. Creând în jurul acestei lumi o imagine vie, publicul țintă va dori să găsească imediat o modalitate de a ajunge acolo.

  • P- Promise

Promite-le cititorilor că pot ajunge la această stare ideală prin intermediul unui anumit produs sau serviciu.

  • P- Proof

Ține-te de promisiunea făcută mai sus și adu cititorilor dovezi reale. Prezintă-le beneficii tangibile ale produsului sau serviciului tău, adaugă statistici de succes, testimoniale, garanții.

  • P – Push

Încurajează cititorul să ia măsuri imediat, trecând la acțiunea dorită de tine.

După cum poți vedea, există numeroase moduri în care poți crea un copy de succes. Unele dintre acestea se suprapun, însă mesajul este clar: convingerea cititorilor.

Dacă ți-a plăcut acest articol, nu uita să te abonezi la newsletter și fii la curent cu cele mai noi știri din marketing.

Aboneaza-te la newsletter