In prezent, marketingul digital a evoluat foarte mult si a transformat complet modul in care afacerile comunica si interactioneaza cu publicul. Marketingul digital este coloana vertebrala pentru strategiile de promovare si pentru relatia dintre brandurile care activeaza in mediul online si consumatori. Daca vrei sa utilizezi astfel de instrumente in favoarea ta este important sa tii cont de cele mai noi trenduri pentru promovare.
Video Marketing in timp real (Live Streaming)
Pe perioada verii oamenii stau mai mult pe telefoane si conform statisticilor sunt mai dispusi sa urmareasca materiale video in special pe cele care au fost create in timp real. In acest sens se pot organiza sesiuni de intrebari si de raspunsuri in direct, evenimente sau prezentari live pe Facebook, Instagram sau chiar YouTube. Foarte multe persoane care se intreaba ce inseamna marketing inca nu au aflat de utilitatea materialelor video in campaniile de promovare si nici nu le folosesc corect. De aceea este important sa lucrezi cu agentii de marketing care stiu sa utilizeze toate aceste instrumente in folosul tau. Poti face tutoriale cu legatura cu produsele tale sau cu serviciile pe care le oferi, poti prezenta culisele afacerii tale sau chiar poti organiza evenimente in timp real. Sunt mai multe moduri in care poti face video marketing corect:
Live Q&A (Intrebari si Raspunsuri) – poti organiza sesiuni live de intrebari si raspunsuri cu ajutorul membrilor din echipa ta sau cu alti specialisti din industrie.
Lansari de produse sau evenimente speciale – poti folosi live streaming-ul pentru a prezenta noile produse, evenimentele viitoare sau serviciile pe care le oferi.
In spatele scenei (Behind-the-Scenes) – poti oferi publicului o imagine despre ceea ce se intampla in spatele afacerii tale aratand cum se desfasoara spre exemplu pregatirile pentru un eveniment.
Continut atractiv in stories
Platformele sociale ofera functionalitati in ceea ce priveste continutul de tip stories. Poti face astfel de content pe Instagram, pe Facebook sau pe Snapchat care sunt acum in trend. Acestea sunt metode foarte bune de a arata ce se intampla in spatele afacerii tale, poti posta oferte speciale pentru sezonul estival si alte tipuri de content de interes pentru urmaritorii tai. Ulterior, le poti partaja pentru a crea efect asupra audientei tale si pentru a atrage atentia asupra noutatilor pe care vrei sa le prezinti. Poti face asta utilizand:
Povesti coerente prin postari consecutive legate intre ele – poti construi o poveste coerenta in stories cu ajutorul postarilor consecutive care au legatura una cu alta, utilizand elemente grafice de buna calitate.
Materiale video scurte si dinamice – utilizeaza videoclipuri scurte si dinamice cu scopul de captura atentia si fii concis in modul in care prezinti ideile.
Animatii si GIF-uri – foloseste animatiile pentru a aduce mai mult dinamism in reclamele pe care le proiectezi.
Intrebari si sondaje – utilizeaza stickere pentru a pune intrebari si pentru a face sondaje, implicand publicul in discutii pentru a afla opinia acestuia.
Tutoriale scurte – poti face tutoriale scurte pentru a arata nivelul tau de expertiza si pentru a oferi continut util persoanelor care te urmaresc.
Imagini din spatele usilor inchise – prezinta modul in care decurg lucrurile intr-o zi de lucru obisnuita. Ce faceti tu si angajatii tai si ce trebuie sa retina clientii despre tine.
Continut video reutilizabil (Reels, TikTok)
Continutul Video scurt, ca de exemplu Reels de pe Instagram sau TikTok este foarte popular si, cu ajutorul acestor functii, poti crea videoclipuri educative, amuzante sau inspirationale, legate de specificul afacerii tale. Genul acesta de continut se va viraliza destul de repede si iti va duce o vizibilitate cu mult imbunatatita.
Pentru a folosi optiunea reels, poti avea in vedere urmatoarele:
Sfaturi in format lista – poti oferi sfaturi pe subiecte relevante pentru afacerea ta si le poti transforma in materiale video scurte.
Stories cu ceea ce se intampla in timpul productiei sau in timpul prestarii serviciilor – creeaza continut care prezinta modul in care afacerea ta a evoluat in timp sau prezinta o zi din viata firmei tale.
Te poti concentra pe evolutie si progres – daca au avut loc evenimente notabile in dezvoltarea firmei tale acum este momentul potrivit sa le prezinti.
Poti oferi raspunsuri la mesaje – daca ai primit mesaje cu intrebari, poti sa raspunzi intr-un mod creativ.
Poti posta recenzii ale produselor si serviciilor – recenziile sunt foarte importante si vor atrage mai multi clienti, deci nu ezita sa le prezinti pe cele bune.
Marketing cu ajutorul influencerilor
Colaborarea cu influencerii din industrie poate sa te ajute sa iti extinzi audienta. Poti alege acei influenceri care sunt relevanti pentru domeniul tau de activitate si care au multi urmaritori pe platformele sociale. Acesti influenceri pot sa creeze continut autentic pentru produsele sau serviciile pe care le oferi si te vor ajuta sa construiesti legaturi stranse cu publicul tau tinta.
Pentru a putea face corect marketing cu ajutorul influencerilor este bine sa tii cont de mai multe aspecte:
Identificarea influencerilor potriviti – va trebui sa alegi influencerii care sunt potriviti cu valorile si cu publicul tau tinta. Cauta acei influenceri care au o audienta similara cu a ta.
Cunoaste publicul pe care il are influencerul – ar trebui sa intelegi de la bun inceput tipul de continut pe care il posteaza un anumit influencer si sa determini daca va potriviti.
Stabileste clar obiectivele – este important sa definesti corect obiectivele campaniei tale. Este posibil sa vrei sa cresti notorietatea brandului si sa promovezi un produs specific sau sa atragi mai multi vizitatori pe site.
Comunicarea trebuie sa fie transparenta – stabileste de la inceput asteptarile pe care le ai si toate detaliile colaborarii asigurandu-te ca influencerul intelege mesajul pe care vrei sa il transmiti.
Abordeaza platforme cat mai diverse – este important sa explorezi cat mai multe platforme pentru a determina care functioneaza cel mai bine pentru tine.
Defineste corect campaniile – dezvolta strategii foarte bine definite pentru campaniile cu influenceri – poti alege postari unice, serii de postari sau chiar sa inviti influencerii cu care colaborezi la evenimentele tale.
Experiente interactive si realitate augmentata (AR)
Folosirea tehnologiei AR pentru a oferi experiente interactive unice este cea care poate sa captiveze interesul audientei pe care o ai si iti poate aduce urmaritori in plus. Ai posibilitatea de a cea filtre AR personalizate pe Instagram si pe alte platforme. Cu ajutorul acestora, utilizatorii tai se vor putea juca cu produsele pe care le comercializezi, de pe dispozitivele lor, si vor putea sa incerce variante de produse sau sa participe la diverse provocari.
Acestea sunt doar cateva moduri prin care poti folosi experientele interactive si realitatea augmentata in strategia ta de marketing:
Filtre si efecte AR in social Media – pe Instagram si Snapchat ai optiunea de a crea filtre si efecte AR personalizate. Ele pot fi folosite cu scopul de a promova produsele si pentru a sustine campaniile de brand sua pentru a oferi publicului posibilitatea de a se implica distractiv utilizand continutul propus.
Testarea de produse in realitate virtuala – in cazul in care oferi produse fizice poti sa fac functionalitati AR care sa permita utilizatorilor sa incerce diverse variante de produs sau sa le plaseze in mediul real.
Prezentari virtuale pentru servicii si produse – poti folosi AR pentru a crea prezentari sau pentru a permite utilizatorilor sa exploreze caracteristicile anumitor produse in detaliu si sa vada in timp real dimensiuni sau sa interactioneze cu modele 3D.
Tururi virtuale in spatiile fizice – in cazul in care ai un magazin fizic sau o expozitie, poti folosi tehnologia AR pentru tururi virtuale interactive. Utilizatorii pot sa exploreze spatiul si pot sa vada mai multe informatii.
Tutoriale interactive si instructiuni – cu tutoriale si instructiuni interactive, utilizatorilor le va fi mai usor sa interactioneze cu tine si cu brandul tau.
Agentiile de marketing aduc de obicei un amestec de expertiza si resurse, ceea ce permite companiilor sa profite de cunostintele lor specializate fara a fi nevoite sa dezvolte propriile echipe interne de marketing. Este important sa alegi o agentie care se potriveste nevoilor si valorilor afacerii tale si care are o intelegere profunda a industriei tale si a publicului tinta. Alege corect campaniile de marketing pe care le faci si agentia cu care sa colaborezi, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.