ce este snapchat
Alternative Text

Ce este Snapchat si cum se foloseste in marketing?

■ Snapchat este o platforma sociala populara printre tineri, iar evaluarea sa pentru potentialul de marketing in afacerea ta ar putea fi relevanta.

■ E important sa intelegem unde investesc tinerii atentia acum pentru a anticipa comportamentul viitor al potentialilor clienti.

■ Analizarea utilizarii Snapchat poate oferi perspective esentiale pentru a intelege si a atrage clientii viitori in afacerea ta.

Si tu te-ai aflat in situatia de a te intreba ce este Snapchat si daca poate fi un canal de marketing viabil pentru afacerea ta?

Social Media reprezinta starea actuala a Internetului si toate aplicatiile care fac parte din acest ecosistem complex. Una dintre aceste aplicatii este si Snapchat, aceasta avand perioada ei de faima, mai ales printre tineri.

Si, asa cum este cazul de fiecare data cand apare o aplicatie in voga, au fost multe voci care au spus ca aceasta aplicatie nu va rezista in batalia cu Instagram, ceea ce, de altfel, s-a si intamplat pana la un anumit punct.

Cu toate acestea, Snapchat inca este o aplicatie foarte utilizata in randul tinerilor si eu consider ca este bine sa analizam unde isi distribuie atentia tinerii de azi, pentru a putea intelege potentialii clienti de maine.

Daca te afli aici, inseamna ca vrei sa afli o opinie mai serioasa si orientata catre business / marketing. Asadar:

Ce trebuie sa stii despre Snapchat?

Snapchat este o aplicatie care completeaza ecosistemul Social Media, lansata in septembrie 2011 de catre compania Snap Inc.

Mai exact, aceasta aplicatie este dedicata comunicarii prin mesaje multimedia, iar una dintre functionalitatile ei principale consta in faptul ca fotografiile si mesajele sunt disponibile doar pentru o perioada scurta de timp.

Insa, pentru a tine pasul cu competitia in crestere, aplicatia realizata de Evan Spiegel, Bobby Murphy si Reggie Brown, a fost nevoita sa evolueze de la o aplicatie de distribuire a fotografiilor in regim persoana A catre persoana B, la o aplicatie care include Stories (disponibile 24 de ore), dar si o sectiune de ”Discover”, care ofera brandurilor posibilitatea de a afisa reclame scurte, contra-cost, catre utilizatorii aplicatiei.

Aplicatia Snapchat a devenit cunoscuta pentru setarea unei directii noi in Social Media si pentru accentul semnificativ pus pe interactiunea dintre utilizatori prin intermediul stickerelor virtuale si a obiectelor de realitate augumentata.

Conform cifrelor publice pe internet, in octombrie 2019, aplicatia avea 210 milioane de utilizatori activi zilnic.

Cum se foloseste Snapchat in marketing?

Aplicatia Snapchat este un canal de marketing viabil pentru cei care targeteaza o audienta care se incadreaza in intervalul de varsta 12 – 34 de ani.

Ce inseamna acest lucru pentru afacerea ta?

Este o veste grozava. Acum ai un alt canal viabil de marketing pentru a interactiona cu potentialii clienti.

Dar acest lucru poate fi intimidant sau confuz, mai ales daca nu ai mai folosit Snapchat inainte si nu stii cum poti utiliza aceasta aplicatie pentru tine si afacerea ta.

Insa, din fericire pentru tine, ai noroc. Acest articol iti va prezenta cateva dintre cele mai eficiente moduri de utilizare a aplicatiei Snapchat pentru marketingul online al afacerii tale.

Haide sa vedem despre ce metode este vorba. In primul rand:

1. Posteaza des pe story

Odata ce ti-ai realizat contul de Snapchat, trebuie sa te asiguri ca acesta este activ. Cea mai buna metoda sa abordezi acest aspect consta in adaugarea de continut pe story in fiecare zi.

Tine minte, tot ce postezi pe Snapchat va disparea in 24 de ore, drept urmare distribuirea de continut in mod constant va pastra vizibilitatea brandului tau in fata audientei targetate.

2. Promoveaza contul de Snapchat pe celelalte canale de marketing

Daca iti doresti cu adevarat sa ai rezultate si strategia ta de Snapchat Marketing sa functioneze, ai nevoie de followeri interesati de continutul pe care il distribui.

Acestia pot fi atrasi prin targetarea utilizatorilor care iti urmaresc brandul in alte platforme de Social Media.

3. Colaboreaza cu influenceri relevanti

O alta modalitate grozava de a atrage followeri si a creste engagementul este prin social proof.

Mai exact, apeleaza la persoane care au deja o baza de followeri din audienta pe care brandul tau o targeteaza si ofera persoanelor respective posibilitatea de a prelua pentru o zi activitatea contului tau.

4. Ofera coduri de reduceri

Stiu ca vrei vanzari, iar una dintre cele mai eficiente metode consta in oferirea de coduri de reduceri.

Cum se foloseste aplicatia Snapchat?

Intri in Play Store sau App Store, in functie de sistemul de operare al telefonului tau, cauti Snapchat si descarci aplicatia.

Iti faci apoi un cont si adaugi numarul tau de telefon. Acest lucru te va ajuta sa ajungi cu contul de Snapchat la prietenii din agenda ta, care au si ei cont de Snapchat.

Odata logat in contul tau, primul ecran pe care il vei vedea este cu camera foto pornita.

Cu un tap (click) pe bulina de jos poti realiza fotografia dorita, iar cu hold pe bulina poti realiza un videoclip scurt.

Iti ramane mai apoi sa gandesti strategii creative de a atrage followeri si de a le mentine atentia asupra continutului postat de tine, dar si sa realizezi continut care sa-i converteasca in clienti.

Nu uita, Snapchat este o aplicatie cu continut real, nu perfect.

Poate nu ai aflat chiar totul despre Snapchat, dar, mai mult ca sigur, acest articol te-a ajutat mai mult decat 90% din rezultatele organice din prima pagina de pe Google.

Iar daca mai ai intrebari, sau vrei sa inveti mai multe despre Snapchat si despre Social Media, in general, te invit sa te abonezi la newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari