Cat-costa-promovarea-pe-Facebook
Alternative Text

Cat costa promovarea pe Facebook?

Cat costa promovarea pe Facebook? Ei bine, aceasta intrebare este una dificila, dar populara. Exista multe variabile care influenteaza pretul promovarii pe Facebook, iar in acest articol te vom ajuta sa intelegi cateva dintre ele.

Publicitatea pe Facebook a devenit o strategie eficienta pentru firmele din intreaga lume. In prezent, sunt peste 7 milioane de advertiseri activi pe platforma.

Cu toate acestea, daca te gandesti sa-ti promovezi firma pe Facebook, cel mai probabil ca pe buzele tale sta urmatoarea intrebare: Cat costa publicitatea pe Facebook?

Pe scurt, conform Facebook for Business, o afacere poate achizitiona reclame pe Facebook indiferent de bugetul acesteia.

Cat costa reclamele Facebook?

Pretul exact pentru afisarea reclamelor firmei tale in fata potentialilor clienti este stabilit pe baza de licitatie in Facebook Ads (platforma de administrare a reclamelor platite pe Facebook), insa o afacere poate stabili un buget saptamanal sau lunar pe care doreste sa-l cheltuie in campaniile de Facebook Ads.

De asemenea, este important de retinut si faptul ca, pentru anumite tipuri de reclame platite, exista un pret minim pe care va trebui sa-l investesti pentru promovarea afacerii tale.

Cel mai important este sa stii ca tu esti cel care va decide bugetul final si licitarea. Facebook nu va cheltui niciodata mai mult decat suma maxima pe care o vei stabili tu.

Conform celor de la Facebook, o afacere poate obtine rezultate cu orice buget, iar acest lucru este posibil datorita faptului ca beneficiezi de un control precis asupra costurilor campaniilor tale.

Prin intermediul instrumentului de administrare a reclamelor – Facebook Ads, vei sti ce poti obtine in schimbul unei anumite sume precise de bani.

Insa, daca nu ai lucrat niciodata cu Facebook Ads, cel mai indicat ar fi sa apelezi la o agentie Social Media care te poate ajuta sa-ti reduci costurile si sa-ti imbunatatesti strategia.

Acum, ca sa ajungem cat mai aproape de un raspuns clar la intrebarea – Cat costa promovarea pe Facebook? – este necesar sa parcurgem o serie de intrebari preliminare. In acest fel, vom intelege mai bine contextul in care putem afla in mod clar care este costul unei campanii de promovare pe Facebook. Asadar, incepem cu intrebarea:

Cat costa Facebook Ads?

Facebook ofera acces gratuit tuturor afacerilor la instrumentul Facebook Ads, insa exista costuri pentru afacerile care doresc sa se promoveze catre potentialii clienti, cu ajutorul unor campanii de promovare platita.

Aceste costuri pot fi diferite in functie de tipul campaniilor:

  • Cost-per-click (CPC): 0.97$
  • Cost-per-thousand-impressions (CPM)
  • Cost-per-like (CPL): 1.07$
  • Cost-per-download (CPA): 5.47$

Preturile prezentate anterior reprezinta doar un cost medi; in practica, pretul final de promovare pe Facebook poate varia considerabil si poate sa fi mai mic sau mai mare.

Companiile cheltuiesc in medie intre 200 si 800 de euro lunar pe reclame in Facebook. Insa, exista firme care investesc mult mai mult de decat atat pentru promovarea pe Facebook.

Cat vei alege sa investesti pentru reclame pe Facebook depinde doar de afacerea ta si de bugetul disponibil.

Ce este important de retinut este faptul ca un buget mai mare iti poate ajuta afacerea sa genereze mai multe click-uri din reclamele de pe Facebook, ceea ce poate duce la mai multe conversii si, implicit, la o crestere semnificativa a veniturilor.

In acelasi timp, este important de retinut si faptul ca, pe langa costurile campaniilor din Facebook Ads, afacerea ta va trebui sa suporte si costurile aferente colaborarii cu o agentie PPC specializata in campanii de Facebook Ads.

Ce influenteaza costurile publicitare pe Facebook?

La fel ca in cazul reclamelor PPC realizate in Google Ads, exista o varietate de factori care influenteaza costurile unei reclame pe Facebook.

Daca doresti sa stabilesti un buget realist pentru promovarea online a afacerii tale, atunci va trebui sa intelegi care sunt acesti factori si cum influenteaza acestia pretul reclamei pe Facebook.

8 factori care influenteaza pretul reclamelor pe Facebook:

  1. Audience (audienta targetata).
  2. Ad Budget (bugetul campaniei).
  3. Ad Bid (suma licitata).
  4. Ad Objective (obiectivul campaniei).
  5. Ad Placement (plasamentul reclamelor).
  6. Ad Quality (calitatea reclamelor).
  7. Season (sezon / sezonalitate).
  8. Industry (industria / domeniul de activitate).

Cum se face reclama pe Facebook?

Primul pas pentru a vinde cu ajutorul reclamelor platite pe Facebook este realizarea contului de reclame / accesarea contului de creare a reclamelor.

Pentru a trece de acest prim pas trebuie sa dai click pe optiunea: “Creeaza reclame”, pentru a intra in sectiunea de “Administrare reclame” (Facebook Ads Manager).

Urmatorul pas consta in alegerea obiectivului reclamei.

In sectiunea de administrare a reclamelor (Facebook Ads Manager), dupa ce dai click pe “Creeaza reclame”, vei putea vedea toate obiectivele disponibile.

In aceasta etapa vei avea de ales in functie de obiectivul pe care vrei sa-l atingi:

  • Click-uri spre site
  • Conversii pe site
  • Interactiuni la o postare din pagina de Facebook
  • Instalari ale aplicatiei
  • Interactiuni in aplicatie
  • Vizibilitate locala
  • Generarea de lead-uri, etc.

Atunci cand vei alege obiectivul campaniilor, va trebui sa iei in considerare si faptul ca reclamele vor arata diferit in functie de obiectivul pe care il alegi.

Facebook va afisa potentialilor tai clienti reclama care va atinge cel mai bine obiectivul stabilit.

Dupa ce ai stabilit obiectivul campaniei, trebuie sa-i dai un nume contului de reclame, apoi vei da click pe “Creeaza un cont de publicitate (Create ad account)”.

Urmatorul pas este sa configurezi contul selectand limba, tara, moneda si fusul orar.

Acum te poti ocupa de configurarea reclamei si sa realizezi o targetare foarte specifica a potentialilor clienti relevanti pentru afacerea ta.

Si aici posibilitatile de targetare sunt aproape nelimitate, insa totul tine de creativitatea ta si de bugetul de care dispui.

Acestea fiind spuse, atunci cand vine vorba de costurile anuale de publicitate ale afacerii tale, este esential sa iei in considerare care sunt canalele de promovare cele mai eficiente, ce tip de campanie sa alegi, ce tip de audienta, dar si, la fel de important, tipul de obiectiv pe care trebuie sa-l setezi.

Cert este ca singura modalitate de a sti care sunt preturile reclamelor pe Facebook pentru afacerea ta este sa testezi Facebook Ads.

Speram ca ti-am oferit un raspuns mai clar la intrebarea – Cat costa promovarea pe Facebook? – Daca vrei sa implementezi campanii eficiente sau sa-ti reduci costurile publicitare actuale, nu ezita sa contactezi expertii din Agentia re7consulting.

Aboneaza-te la newsletter