Internetul este plin de strategii de marketing online eficiente pentru promovarea unui produs catre potentialii clienti, insa, pana la urma, cele mai eficiente metode de promovare a produselor sunt cele care se potrivesc atat produsului promovat, cat si afacerii tale.
Strategiile de marketing online bune trebuie sa se potriveasca pietei careia produsul se adreseaza.
Prin promovarea unui produs se intelege ca afacerea care promoveaza respectivul produs va implementa un ansamblu de actiuni cu scopul informarii si atragerii atentiei a unui numar cat mai mare de potentiali cumparatori catre produsul promovat.
Cum sa promovezi un produs?
Utilizarea internetului in promovarea produselor este una dintre cele mai eficiente metode de a atrage clientii interesati catre produsul afacerii tale.
In acest articol, vom prezenta cele mai eficiente metode de promovare a unui produs prin reclama si publicitate pe Internet.
Sa trecem la treaba!
De prea multe ori brandurile se axeaza exclusiv pe atragerea unui numar cat mai mare de clienti noi. Insa, costurile de achizitii se aduna si, daca clientii cumpara doar un produs si nu se mai intorc pe site pentru alte achizitii, aceste costuri de achizitie a clientilor devin greu de depasit.
De aceea, in cadrul unei campanii de promovare a unui produs, vei dori sa te axezi si pe aspecte precum:
- Cresterea valorii medii a comenzilor.
- Cresterea numarului de comenzi pe client.
- Cresterea numarului de clienti noi.
5 idei de promovare a unui produs:
- Introducerea unui program de loialitate.
- Implementarea unei campanii de retargetare prin email marketing.
- Utilizarea unor cupoane de reduceri trimise catre clienti prin SMS sau mail.
- Implementarea unui sistem pe baza de subscriptie lunara (abonament lunar).
- Implementare campanie PPC – Facebook Ads & Google Ads.
In continuare, nu vom intram prea mult in detalii complexe, insa ne-am propus sa-ti oferi o perspectiva noua pentru promovarea produselor pe care le vinzi online. Asadar, haide sa detaliem putin cele 5 strategii de promovare a produselor din magazinul online al afacerii tale.
1. Loializarea clientilor cu ajutorul unui program de loialitate
Este clar ca, odata ce un client face o a doua achizitie, nu va trebui sa mai platesti costul pentru a achizitiona acel client si s-ar putea ca acesta sa-ti recomande afacerea prietenilor lui.
Insa, achizitiile repetate nu vin gratuit. Va trebui sa investesti strategic si in zonele potrivite.
Introducerea unui program de loialitate in promovarea produselor ofera avantaje speciale clientilor targetati si ii poate convinge pe acestia sa devina clienti fideli ai afacerii tale.
Programele de loialitate pot fi gratuite sau platite. De exemplu, un magazin online poate implementa o taxa de membru pe an in valoare de 50 / 100 euro care sa ofere clientilor o reducere constanta de 5 – 10% la aproape orice articol, produse exclusive si chiar retur gratuit la toate comenzile.
Programele de loialitate pot fi, de asemenea, neplatite si pot utiliza un sistem de puncte, in care un anumit numar de puncte ofera clientilor recompense diferite sau chiar si reduceri la comenzile viitoare.
Aceste programe de loialitate sunt eficiente ca tehnici de promovare a produselor pentru ca ofera clientilor un motiv pentru a reveni pe site-ul magazinului online al afacerii tale
2. Retargetarea clientilor prin email marketing
Marketingul prin email reprezinta o oportunitate pe care multe magazine online aflate la inceput de drum o rateaza.
Email marketingul este canalul ideal prin intermediul caruia pot fi implementate strategii de promovare a unui produs si prin intermediul caruia se pot genera constant achizitii repetate.
Pe cine targeteaza campania de marketing prin email?
Campania de marketing prin email va fi configurata pentru a viza clientii aflati la prima comanda realizata pe site.
Se seteaza primul email sa fie trimis la 15 sau 30 de zile de la prima comanda, numai daca acestia nu au efectuat intre timp a doua achizitie.
Acest email de retargetare va fi ulterior trimis in mod automat catre clientii noi care nu au realizat o a doua comanda pe site.
In cadrul acestor emailuri de retargetare se poate oferi 10% reducere, livrare gratuita sau chiar si coduri promotionale cu reduceri considerabil mai mari (15% – 25%).
3. Campanii de SMS Marketing – cupoane de reduceri trimise catre clienti prin SMS:
Atata timp cat ai oferte bune si reale, poti pastra legatura cu clientii din trecut prin mesaje SMS.
Implementarea unei campanii de SMS Marketing este putin mai complicata pentru ca va trebui sa iei in considerare GDPR-ul si conditiile impuse de acesta.
Prin intermediul campaniilor de SMS Marketing poti sa anunti lansarea unui produs nou pe site catre clientii care au achizitionat in trecut produse similare sau chiar sa le oferi diferite coduri promotionale cu ocazia unor sarbatori legale si de ziua lor de nastere.
4. Subscriptie lunara (abonament lunar) pentru fidelizarea clientilor:
Desi s-ar putea sa nu para, oferirea unui abonament la produsele comercializate este o decizie de marketing.
Oferirea unei modalitati de abonare pozitioneaza produsele ca fiind elemente esentiale in viata de zi cu zi.
Totusi, construirea unui model de abonament necesita mai multa munca decat alte modalitati de promovare a produselor, dar aceasta metoda este extrem de eficienta in asigurarea unor venituri recurente.
In cadrul unui astfel de abonament se poate oferi un pachet de “x” articole lunare, care vin extra si cu livrarea gratuita catre client.
De asemenea, ar trebui sa oferi clientilor posibilitatea de a isi alege singuri propriile pachete de abonamente dintr-o selectie larga de produse (un fel de bundle).
5. Campanii PPC – publicitatea unui produs prin Facebook Ads / Google Ads:
Cand vine vorba de Facebook Ads si Google Ads, magazinele online au foarte multe oportunitati din punct de vedere al configurarii unei strategii de promovare ale unui produs.
O ruta traditionala este plata unor campanii PPC catre Facebook, Instagram (sau chiar Pinterest) si Google, pentru ca acestea sa afiseze reclame cu produsele tale potentialilor clienti.
O ruta relativ noua, interesanta si de cele mai multe ori mai convenabila financiar poate fi Influencer Marketing – colaborare si parteneriate cu influenceri care sunt urmariti pe Facebook, Instagram sau YouTube de audienta pe care produsele tale o targeteaza.
De ce este importantă promovarea produsului?
Promovarea produselor contribuie la constientizarea marcii, rechemarea, credibilitatea si vanzarile. Un produs fara o strategie corecta de promovare este ca o masina fara roti – nu se va misca.
Exista numeroase modalitati de promovare a produselor, iar specialistii in marketing stiu cum sa aleaga strategia de promovare potrivita produsului sau serviciului comercializat de compania ta. Un expert iti va sugera exact cum sa promovezi un produs pentru a obtine rezultatele dorite.
La lansarea unui produs nou pe piata, atunci esti intr-un mediu concurential, trebuie sa alegi cele mai adecvate metode de promovare a unui produs. Promovarea produsului iti permite, de asemenea, sa colectezi informatii importante despre clienti si sa le analizezi impreuna cu echipa de marketing, pentru a elabora strategii mai bune in viitor.
Fiecare campanie de promovare a unui produs va oferi firmei tale informatii cu privire la tendintele pietei, dorintele clientilor si modelele lor de consum. Modul in care clientii reactioneaza la lansarea unui produs depinde enorm de promovarea produselor prin reclama si publicitate, pe care o poate realiza o agentie de marketing.
Cel mai mare avantaj al promovarii produsului tau in lumea digitala de astazi este utilizarea platformelor online. Platformele online iti permit sa fii mai vizibil pe internet, in fata clientilor actuali si potentiali.
Desi este important sa stii de ce este importanta promovarea unui produs, trebuie sa cunosti exact cum promovezi un produs si trebuie sa fii suficient de consecvent pentru a parcurge etapele care tin de strategia de marketing a unui produs.
Intreprinderile mici si mijlocii chiar trebuie sa inteleaga importanta strategiilor de promovare si de marketing. Promovarea afacerilor este un proces activ care trebuie analizat foarte atent pentru a obtine cele mai bune rezultate.
Numeroasele metode de promovare a produselor si demersurile de marketing merg mana in mana.. Promovarea este un element cheie in a oferi clientilor beneficiile produsului sau serviciului oferit de firma ta. Strategiile de marketing si promovare a produsului bine concepute asigura succesul pe termen lung, aduc mai multi clienti si asigura profitabilitatea afacerilor.
Promovarea este vocea companiei tale, care transmite mesajul brandului tau in mod hotarat catre public. Diverse platforme media pot fi folosite pentru a-ti promova compania si marca, la lansarea unui produs pe piata si vreti sa realizati o reclama pentru un produs. Metodele folosite includ reclame la televiziune, radio, magazine, panouri publicitare, articole si advertoriale in reviste si postari pe retele sociale.
Numeroase modalitati de promovare pot fi utilizate pentru a-ti promova corect afacerea in functie de scopurile, obiectivele si prioritatile companiei tale. Fara promotii de marketing, strategii de lansare a unui produs pe piata, brandul companiei tale nu ar putea atrage atentia clientilor interesati de zona din piata in care activezi.
Beneficii ale promovarii produselor sau serviciilor
Promovarea marcii este de folos in multe moduri diferite:
- Sporeste gradul de cunoastere a marcii
- Furnizeaza informatii adecvate
- Creste traficul clientilor
- Genereaza vanzari si profit
Avantajele promovarii sunt incontestabile. Promotiile si campaniile promotionale vor ajuta compania sa introduca cu usurinta produse pe o piata mereu foarte competitiva.
1) Cresterea gradului de cunoastere a marcii
Promotiile ajuta la impulsionarea constientizarii marcii. Cu ajutorul diverselor componente media, cum ar fi televiziunea, panourile publicitare, radioul sau stirile din ziarele locale, poti raspandi informatii despre marca si compania ta, ceea ce ii ajuta pe oameni sa afle mai multe despre firma si sa caute produsele iar in final sa faca achizitii. Lansarea unui nou produs pe piata trebuie insotit de o promovare adecvata, prin diferite metode.
2) Identificarea segmentului de piata
Daca strategia ta de promovare si de marketing este slab structurata, este posibil sa nu aiba succes in a viza publicul „potrivit”. Avand o strategie de promovare si un plan de marketing complet si bine gandit, vei identifica diferite segmente de consumatori de pe piata si vei putea oferisolutii potrivite clientilor tai. O agentie media poate concepte cele mai bune idei de promovare a unui produs, pentru a oferi produsul pe piata in cele mai bune conditii.
3) Cresterea volumului de trafic
Promovarea ajuta, de asemenea, la cresterea traficului clientilor. Cu cat iti promovezi mai mult brandul, cu atat clientii vor sti mai mult despre tine si compania ta si cu atat vor fi mai interesati de produsele tale. Printre cele mai comune strategii de promovare a unui produs se numara de exemplu oferirea de mostre gratuite, care fac minuni pentru clienti! Acestia incearca produsul si, in cele din urma, vin catre firma si fac achizitii.
In timp ce aceste tehnici de promovare a produselor sunt foarte importante, agentii de marketing si companiile trebuie sa tina cont de cateva aspecte ale planului lor de mix de marketing. Este esential ca intreprinderile sa foloseasca instrumentul media potrivit pentru a-si viza clientii. In zilele noastre, cand social media este cel mai eficient instrument de pe platforma online, strategiile de promovare trebuie sa se extinda dincolo de radio, televiziune si print.
Iti recomandam sa colaborezi cu o agentie PPC pentru Google Ads si Facebook Ads, si cu o agentie Social Media pentru continut si campanii de Influencer Marketing.
Speram ca acest articol te-a ajuta sa intelegi cum promovezi un produs catre clienti noi, cum sa-i fidelizezi si cum poti sa-ti cresti veniturile magazinului online.
Daca ai intrebari sau doresti sa te ajutam, arunca un ochi pe serviciile de marketing online pe care ti le putem oferi si contacteaza-ne!