pozitii in google - agentia de marketing re7consulting Romania
Alternative Text

SEO: De ce site-urile pot pierde pozitii in Google?

Site-ul searchenginejournal.com a publicat un articol in care John Mueller – Webmaster Trends Analyst la Google a oferit 4 motive pentru care site-urile pot pierde pozitiile pe care le ocupa in prima pagina de rezultate organice din Google.

Si pentru ca in SEO este important sa urmaresti tot ce este nou si sa intelegi explicatiile oferite de reprezentantii Google, m-am gandit sa dezvolt acest articol pe baza aspectelor explicate de John Mueller.

Inainte de a incepe, tin sa mentionez ca acest articol nu este o lista completa a motivelor pentru care site-urile pot pierde pozitiile pe care le ocupa pe cuvintele cheie targetate.

John Mueller a fost intrebat de cineva, care sunt motivele pentru care un site care a avut succes in SEO timp de 7 ani, a pierdut pozitii pe cuvintele cheie targetate.

John a explicat ca pentru inceput nu au fost furnizate suficiente informatii despre situatia expusa pentru ca el sa poata oferi un raspuns specific.

Insa, cel mai interesant mi s-a parut faptul ca apoi a ales sa-si continue raspunsul oferind cateva motive general valabile si destul de basic (din punctul meu de vedere).

Iata motivele oferite de John Muller:

1. Pozitiile de top in Google sunt temporare.

Atat pe piata din Romania, cat si la nivel international, exista un numar semnificativ de mare de oameni care considera ca odata ce un site ajunge in top 3 rezultate organice din prima pagina pe Google, acesta va continua sa ramana permanent acolo.

Insa, specialistii SEO cu experienta si vechime in industrie stiu ca acest lucru nu este in totalitate adevarat.

Acest lucru a fost evidentiat si de John Mueller, acesta a declarat ca rezultatele organice sunt in esenta temporare.

Mueller a spus:

“In general, doar pentru ca un site a avut rezultate bune mai multi ani la rand, nu inseamna ca va continua sa fie la fel de bine pozitiona in viitor. Aceste tipuri de schimbari sunt de asteptat pe web, este vorba despre un mediu dinamic.”

2. Internetul se schimba constant.

Aproape to ce se afla pe web se schimba constant. Un site poate pierde din backlink-urile obtinute de-a lungul timpului. Concurenta poate decide sa investeasca mai mult in SEO si sa atraga un numar mai mare de backlink-uri calitative.

Toate aceste lucruri si multe alte afecteaza in mod constant relevanta paginilor web pentru cautarile realizate in Google.

Pe scurt, Muller a spus ca rezultatele SEO ale unui site pot fi influentate in mod direct de competitori si alte site-uri noi care pot aparea pe piata!

3. Schimbarile algoritmilor Google.

Unul dintre principalele motive pentru care pot aparea schimbari drastice din punct de vedere SEO, consta in actualizarile realizate de Google la algoritmii utilizati de motorul de cautare.

Nu este neaparat vorba despre faptul ca Google isi schimba factorii de ranking de care tine cont, ci este vorba despre faptul ca actualizarile aduse acestor algoritmi pot schimba modul in care Google intelege si analizeaza paginile web.

O greseala comuna pe care multi o fac este sa analizeze site-ul pentru a afla ce face sau ce este gresit pe site. O alta greseala este sa consideri ca Google “targeteaza” un anumit tip de site-uri.

Majoritatea algoritmilor pentru care Google are brevete nu se refera la “targetarea” unui anumit tip de site-uri sau la incercarea Google de a gasi site-uri care fac lucruri gresite.

Algoritmii utilizati de Google au un singur scop: satisfacerea utilizatorilor motorului de cautare prin intelegerea acestora, dar si a paginilor web din indexul Google.

4. Oamenii se schimba.

Algoritmilor utilizati de Google nu le pasa de tine, afacerea ta sau site-ul pentru care tu faci SEO, targetul lor este reprezentat de utilizatorii motorului de cautare.

Ceea ce inseamna ca algoritmii Google tin cont si de modul in care oamenii isi schimba complet sau adapteaza cautarile.

Este un lucru normal ca atunci cand un produs sau serviciu devine mai putin popular, ca traficul trimis din Google catre site-uri sa fie semnificativ mai mic in comparatie cu perioadele de interes ale utilizatorilor.

De aceea, ca specialist SEO, strategia de SEO pe care te axezi trebuie sa tina cont si de sezonalitatea cuvintelor cheie si cum sunt afectate cuvintele cheie targetate in functie de luna in care sunt cautate.

De aceea este important stii mereu care sunt tendintele si cum evolueaza modul in care potentialii clienti iti cauta produsele sau serviciile in Google.

Daca ai o afacere pentru care te ocupi singur de SEO, aici vei avea nevoie mai mult ca sigur de suportul unei agentii SEO, mai ales daca SEO nu este lucrul de care esti pasionat cu adevarat si il faci doar pentru ca esti constient ca ai nevoie pentru a iti creste vizibilitatea afacerii in rezultatele organice din Google!

Insa, iti recomandam sa iei in considerare faptul ca majoritatea site-urilor de succes sunt actualizate in mod constant. Pentru a avea un site de succes iti recomandam sa:

  • imbunatatesti constant erorile tehnice evidentiate in Google Search Console,
  • imbunatatesti constant experienta potentialilor clienti pe site,
  • gasesti modalitati si servicii de marketing online care te pot ajuta sa construiesti o relatie stransa cu vizitatorii site-ului.

Contacteaza-ne si hai sa discutam despre cum iti putem ajuta site-ul sa atraga mai multi potentiali clienti din Google!

Articol redactat de Stoian Ciprian, founder & owner One Media X Group, partener SEO al agentiei re7consulting Romania.

Aboneaza-te la newsletter