marketing online pentru fotografie imobiliara
Alternative Text

4 sfaturi de marketing pentru fotografie imobiliara

■ Fotografia imobiliara se concentreaza in principal pe afaceri si apoi pe aspectul fotografic, iar succesul necesita o strategie solida de marketing imobiliar.

■ Pentru a obtine o promovare eficienta a proprietatilor imobiliare, este esential sa incepi cu cele mai bune strategii de marketing si sa le integrezi cu fotografia imobiliara.

■ In acest articol, vei gasi 4 sfaturi esentiale de marketing potrivite pentru fotografi, agenti imobiliari si agentii.

In fotografia imobiliara este vorba in primul rand despre business, si apoi despre fotografie. De aceea, marketingul imobiliar este esential pentru a avea succes pe o piata imobiliara competitiva.

Dar de unde incepi? Care sunt cele mai bune strategii de marketing imobiliar si cum pot acestea sa realizeze o fuziune perfecta cu fotografia imobiliara, pentru promovarea proprietatiilor imobiliare?

In acest articol, iti voi prezenta 4 sfaturi de marketing utile pentru: fotografi, agentii si agenti imobiliari.

Hai sa vedem cum te poti promova prin marketing online in 2021:

  • Solicita recomandari pentru a iti stimula afacerea.

Word-of-mouth marketing – transmiterea informatiilor de la o persoana la alta folosind comunicarea orala.

Majoritatea fotografilor profesionisti isi castiga mare parte dintre clienti prin word-of-mouth. Acest lucru se aplica fara nicio problema si in cazul agentiilor sau a agentilor imobiliari.

Poti incepe cu prietenii si familia. Roaga-i sa te mentioneze persoanelor relevante, care pot fi clientii tai.

Totusi, trebuie sa fii bine pregatit daca vrei ca word-of-mouth marketing sa functioneze cu adevarat. Ai nevoie de o prezenta online stralucitoare si functionala.

Ai nevoie de un site excelent, cu portofoliu, formulare de contact, recenzii si testimoniale.

Desigur, trebuie sa realizezi fotografii imobiliare grozave pentru ca aceasta metoda sa functioneze si sa-ti aduca clienti in mod constant.

  • Lanseaza campanii de Facebook / Instagram sau Google Ads.

Succesul in si prin fotografie vine atunci cand tu ca fotograf, agentie sau agent imobiliar inveti cum sa-ti promovezi brandul personal prin intermediul platformelor de socializare.

Abordarea cea mai buna si relativ usoara este sa platesti pentru plasarea de reclama pe Facebook, Instagram, Google si YouTube, cu targetare exacta a potentialilor clienti.

Dar exista si o capcana, daca vei configura campania de Paid Ads in mod gresit, aceasta iti va consuma multi bani si nu iti va aduce rezultatele dorite.

Cand alegi varianta reclamelor platite, indiferent de canalul de marketing ales, devine importanta capacitatea ta de a studia audienta targetata si de a sti cum poti sa ajungi cu mesajul tau in fata lor, la locul potrivit si in momentul potrivit.

O alta abordare excelenta pentru Social Media consta in realizarea unei campanii de Content Marketing de tip UGC (User Generated Content – continut generat de utilizatorii unei platforme).

Insa, in cazul acestei abordari va trebui sa gasesti o directie neobisnuita si care poate avea potential de a se viraliza.

Oamenii nu vor reposta fotografiile tale imobiliare, dar ar putea distribui un videoclip uimitor din spatele unei sedinte de fotografie imobiliara (behind-the-scene content) sau imagini unice realizate cu drona!

De asemenea, fotografiile inainte si dupa (before and after) au potential de a deveni virale in Social Media.

Insa, rezultatul final depinde foarte mult de skill-urile tale de marketing si de creativitatea pe care o ai.

  • Optimizeaza site-ul pentru a atrage mai mult trafic organic din Google.

Din punct de vedere SEO, industria de fotografie profesionala este un topic vast, din moment ce SEO inseamna optimizarea pentru motorul de cautare, iar Google este un teritoriu extrem de competitiv pe toate nisele care se folosesc de servicii de fotografie profesionala.

De ce este important SEO?

Poate deveni o sursa sigura si constanta de potentiali clienti. Vestea proasta este ca SEO este greu de stapanit si poate dura luni bune, daca nu chiar ani, pentru ca site-ul tau sa obtina autoritatea necesara pentru a se pozitiona bine pe cuvintele cheie competitive.

SEO pentru fotografi nu este cu nimic diferit de orice alt domeniu de activitate. La nivel practic, SEO presupune:

  • SEO On-Page: optimizarea continutului, a imaginilor, titlurilor, meta-descrierilor si imbunatatirea performantelor tehnice ale site-ului.
  • SEO Off-Page: in principal backlink-uri obtinute prin articole plasate pe alte site-uri externe cu autoritate din punct de vedere SEO si relevanta pentru domeniul tau de activitate.

De ce sa te axezi pe SEO?

Indiferent ca esti fotograf sau agent imobiliar, SEO te poate ajuta sa ajungi mai usor la potentialii clienti atunci cand ei sunt interesati de serviciile pe care le oferi si iti ofera urmatoarele avantaje:

  • educi potentialii clienti cu privire la beneficiile angajarii unui profesionist.
  • ofera recomandari generale pentru amenajarea unei case sau despre cum pot fi maximizate si prezentate caracteristicile atractive ale unei camere/case/apartament.

Retine, chiar daca unii agenti imobiliari care iti citesc articolele vor ajunge sa-si faca propriile fotografii, este in regula.

Ai pus umarul la imbunatatirea pietei de fotografie imobiliara si exista sanse destul de mari ca acei agenti sa revina constant pe blogul tau pentru inspiratie si sfaturi.

De asemenea, cand vor avea un proiect important si daca vor aprecia calitatea fotografiilor tale, ai mari sanse sa te contacteze pentru a discuta despre serviciile tale de fotografie imobiliara.

  • Ofera un free trial (o sedinta foto gratuita sau anumite bonusuri):

Exista o cale corecta si una gresita de a oferi munca „gratuita”. Abordarea corecta te ajuta sa te asiguri ca oricine iti gaseste serviciile in online stie ca esti un fotograf serios.

Cum poti face acest lucru?

Aloca timp si atentie configurarii afacerii tale: site profesional, lista de preturi si un portofoliu care sa-ti evidentieze skill-urile de fotograf.

Astfel, atunci cand vei contacta un potential client pentru a oferi o „perioada gratuita de incercare”, ii poti trimite si lista de preturi, dar si o prezentare in care sa clarifici ca, in cazul in care va fi multumit de fotografii, produsul final va trebui sa fie platit cu suma de: XYZ euro / lei.

In acest fel, nu vor exista surprize si iti vei simplifica mult procesul de retentie a clientilor pentru serviciile tale de fotografie imobiliara.

De asemenea, un fotograf profesionist este capabil sa gaseasca cu usurinta anunturi postate de agentiile imobiliare in care fotografiile au fost realizate in mod clar cu aparatura de o calitate modesta.

Si acele agentii imobiliare pot deveni clientii serviciilor tale.

In acelasi timp, un agent sau o agentie imobiliara are foarte multe bonusuri (beneficii) pe care le-ar putea oferi pentru a genera lead-uri (potentiali clienti).

BONUS pentru fotografi: Targeteaza clienti noi cu valoare ridicata.

Nu trebuie sa suni la fiecare agent imobiliar din piata la intamplare.

Cauta agenti imobiliari cu sediul in anumite zone geografice in care stii ca valorile proprietatilor sunt mai mari. Cauta anunturi imobiliare care sunt in mod clar proprietati de lux.

Desigur, unii dintre acesti potentiali clienti poate au deja un fotograf cu care lucreaza, dar acest lucru nu va reprezenta o problema pentru tine.

Vei putea gasi in cele din urma potentiali clienti care sunt relativ noi in zona lor. Intra in legatura cu ei si ofera ajutorul de care ar putea avea nevoie pentru a-si incepe afacerea in Real Estate.

Si, nu in ultimul rand, intotdeauna poti apela la servicii profesionale de marketing online.

Indiferent daca esti fotograf profesionist, agent imobiliar sau agentie, serviciile de marketing online ale agentiei re7consulting din Bucuresti iti stau la dispozitie.

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari