Ce este un landing page
Alternative Text

Ce este un landing page si cum te ajuta sa atragi clienti?

In marketingul digital, o pagina de destinatie (landing page) este o pagina web independenta, creata special pentru o campanie de marketing. Dar ce este un landing page, de fapt? care este rolul lui si de ce este atat de important?

In linii mari, pe aceasta pagina ajung vizitatorii unui site atunci cand dau click pe un link dintr-un email sau pe o reclama platita pe Facebook, Instagram, Google sau YouTube.

Spre deosebire de paginile web, care au de obicei multe obiective si incurajeaza explorarea site-ului, paginile de destinatie sunt concepute cu un singur scop, cunoscut sub denumirea de Call-To-Action (sau CTA, pe scurt).

Acest lucru transforma paginile de destinatie in una dintre cele mai bune optiuni pentru cresterea ratelor de conversie ale campaniilor platite si, de asemenea, aceste landing page-uri pot sa contribuie semnificativ la reducerea costurilor de achizitie a unui potential client sau a unei vanzari.

In 99% dintre cazuri, landing page-urile (paginile de destinatie) sunt construite si utilizate in cadrul unui site in mod specific pentru implementarea unei campanii de marketing online sau offline.

Avand in vedere aceasta regula, cand ne referim la paginile de destinatie (landing pages) in acest articol, ne referim strict la paginile concepute special pentru a capta traficul unei campanii specifice de Facebook Ads sau Google Ads.

Obiectivul este ca acel trafic trimis catre un astfel de landing page sa realizeze anumite actiuni (in marketing, aceste actiuni sunt cunocute sub denumirea de conversii), precum:

  • Realizarea unei achizitii.
  • Generarea unui lead prin completarea unui formular.
  • Contactarea afacerii prin chat (Facebook Messenger sau WhatsApp).
  • Abonarea la un newsletter.
  • Inregistrarea la un eveniment.

Toate aceste actiuni de conversie indeplinesc acelasi obiectiv de baza: contribuie la avansarea oamenilor printr-un funnel axat pe transformarea acestora in clienti platitori.

Elementele importante ale unui landing page

Clarificand ce este o pagina de destinatie (landing page) si cum o sa folosim acest termen in cadrul articolului, sa vorbim despre cele 5 elemente esentiale ale designului unei pagini de destinatie (landing page design).

Pentru referinta, iti prezentam un infografic care te va ajuta sa intelegi modul in care fiecare element se potriveste intr-un landing page:

sursa: disruptiveadvertising.com

Insa, dupa cum iti poti imagina, nu fiecare landing page se va potrivi cu schita anterioara, dar acel infografic iti ofera un punct bun de plecare pentru constructia unui landing page pentru afacerea ta.

Se poate observa din infografic faptul ca la baza un landing page este impartit in 5 sectiuni mari:

  1. ABOVE-THE-FOLD.
  2. CTA (Call-To-Action).
  3. Beneficii.
  4. Social Proof (dovezi).
  5. Argument final.

Insa, prima sectiune a unui landing page este formata din alte 4 sectiuni la fel de importante pentru atragerea si convertirea noilor clienti:

  1. Titlul principal.
  2. Subtitlu.
  3. Imagine.
  4. Rezumat beneficii (bullet points).

Si apoi intra in joc sectiunea cea mai importanta, CTA-ul landing page-ului (obiectivul de conversie al paginii de destinatie).

Realizarea unui landing page ca metoda de atragere a clientilor

Toata teoria anterioara despre ce este un landing page si cum arata unul este frumoasa, dar proiectarea unei pagini de destinatie eficienta este o situatie putin mai complexa.

Daca doresti sa construiesti o pagina de destinatie (landing page) pentru campaniile de marketing ale afacerii tale, ai doua optiuni de baza:

  • Realizezi pagina direct pe site-ul afacerii.
  • Realizezi pagina de destinatie utilizand un instrument eficient axat pe design de landing page-uri.

Construirea unei pagini de destinatie pe propriul site

Prima optiune este destul de simpla. Ca orice alta pagina de pe site, se va realiza si gazdui pagina de destinatie pe propriul site.

Singura diferenta este ca se construiesc pagini specifice campaniilor de marketing, in loc de pagini obisnuite in arhitectura site-ului.

Cu toate acestea, multe companii prefera sa nu adauge zeci sau sute de pagini de marketing suplimentare pe site.

In plus, crearea unei pagini de destinatie pe unele site-uri poate fi o durere de cap reala, deci daca nu ai abilitati solide de design si codificare, construirea de landing page-uri pe cont propriu poate fi o actiune coplesitoare.

Utilizarea unui instrument dedicat de design pentru landing page-uri

Aici intra in joc instrumente care va permit sa creati si sa gazduiti paginile de destinatie prin intermediul unui serviciu terta parte.

Da, in cazul acesta apar anumite costuri, dar aceste instrumente vin cu interfete de proiectare foarte usoare de utilizat si multe alte avantaje (in functie de instrumentul ales).

Principalele instrumente de design pentru landing page-uri sunt:

  • Unbounce
  • Instapage
  • Leadpages
  • Webflow

Echipa de specialisti ai agentiei re7consulting lucreaza cu solutiile oferite de Instapage si Leadpages, dar si cu landing page-uri custom realizate direct in site-urile clientilor.

In timp ce termenul “pagina de destinatie” (landing page) se poate aplica oricarei pagini dintr-un site, in marketing acest termen este utilizat de obicei pentru a face referire la anumite pagini realizate special pentru o anumita campanie.

Aceste tipuri de pagini sunt eficiente ca strategii de atragere a clientilor si convertire a acestora pentru ca te ajuta sa oferi experiente targetate si personalizate pentru traficul trimis catre fiecare landing page.

In acest articol, ti-am prezentat ce este un landing page, cum arata si cum se poate realiza o pagina de destinatie.

Insa, acesta este doar varful piramidei. Daca doresti ajutor in realizarea unor landing page-uri pentru afacerea ta, ne poti contacta.

FAQ:

1. Ce este o pagina de destinatie (landing page) si cum functioneaza?

Un landing page (pagina de destinatie) este o pagina de pe site-ul tau care a fost conceputa pentru a converti vizitatorii in clienti potentiali. Este diferita de alte pagini din site si contine un CTA sau formular axat pe capturarea informatiilor unui vizitator in schimbul unei oferte.

2. Cine are nevoie de un landing page?

Studiile arata ca afacerile cu 10 – 15 pagini de destinatie tind sa-si creasca conversiile cu 55% comparativ cu cele care au mai putin de 10 landing page-uri. Si afacerile cu peste 40 de pagini de destinatie isi cresc conversiile cu peste 500%. Daca afacerea ta genereaza mult trafic cu ajutorul campaniilor platite Facebook Ads sau Google Ads, dar conversiile nu cresc, s-ar putea sa ai nevoie de landing page-uri.

3. Cat costa un landing page (pagina de destinatie)?

Costul este per landing page realizat si implementat in site. De obicei, agentiile cer undeva intre 200 euro si 2000 euro pentru fiecare pagina de destinatie, in functie de complexitate si timpul necesar pentru realizare.

4. Sunt landing page-urile eficiente ca metode de atragere a clientilor?

Studiile spun ca da, experienta noastra ne-a demonstrat de-a lungul anilor ca landing page-urile obtin rezultate extrem de bune. Insa, raspunsul concret si final la aceasta intrebare depinde de la afacere la afacere si de la strategia din spate. De aceea, iti recomandam sa ne contactezi pentru a te ajuta cu landing page-uri eficiente.

Aboneaza-te la newsletter