Instagram ofera companiilor oportunitati incredibile de a ajunge in fata potentialilor clienti pentru a genera vanzari.
Potrivit unui raport recent, 75% dintre utilizatorii de Instagram fac constant actiuni, cum ar fi vizitarea site-urilor afacerilor sau achizitionarea unui produs.
Daca nu ai inceput deja sa-ti creezi si optimizezi Instagramul si strategia pentru vanzari pe Instagram, cel mai probabil pierzi o oportunitate imensa.
Vrei sa afli mai multe?
Iata 4 sfaturi care te vor ajuta sa inveti cum sa vinzi pe Instagram
- Optimizarea profilului de Instagram:
Profilul de Instagram al afacerii tale poate deveni un portal de crestere a vanzarilor pentru ca oamenii apeleaza la Instagram pentru a cauta branduri.
Profilul de Instagram al unei afaceri ar trebui sa includa:
- Fotografie de profil: alege o fotografie care sa-ti faca afacerea usor de identificat (cum ar fi logo-ul afacerii).
- Biografie bine realizata: biografia profilului de Instagram este incredibil de importanta. Ar trebui sa includa o descriere clara a afacerii tale si sa spuna potentialilor clienti exact ceea ce afacerea ta are de oferit.
- Link catre site-ul afacerii: sectiunea URL a biografiei este singurul link care poate fi atasat unui profil de Instagram. Acest link este minunat pentru a genera trafic si recomandam utilizarea unei adrese unice pentru aceasta sectiune.
Profilul de Instagram al afacerii tale este adesea primul punct de contact pe care un client il poate avea cu brandul tau, deci este important sa faci o impresie excelenta si sa convingi oamenii sa-ti urmareasca afacerea.
Prin crearea unei povesti si a unei estetici consistente a brandului, poti transforma potentialii clienti in followeri devotati.
- Cum sa vinzi folosind Instagram Ads pentru a targeta potentialii clienti?
Algoritmi utilizati de platformele de Social Media sunt modificati constant si concurenta este in crestere, de aceea este important sa stii si sa utilizezi ceea ce functioneaza.
In momentul de fata, Instagram Ads este un instrument foarte puternic pentru a genera vanzari.
Dupa configurarea profilului de Instagram al afacerii, poti decide cat doresti sa cheltuiesti, unde doresti sa-ti fie afisate reclamele si cat timp doresti sa ruleze pe Instagram.
De asemenea, desfasurarea propriei campanii publicitare pe Instagram nu este un lucru atat de dificil.
Iti recomandam sa citesti si articolul nostru: “Cat costa promovarea pe Instagram?” si vei afla care sunt tipurile majore de reclame pe care le poti derula pe Instagram, cat te va costa sa rulezi reclame pe Instagram, cum sa colaborezi influenceri si care sunt costurile la care te poti astepta.
- Cum sa vinzi cu Instagram Stories:
Story-urile pe Instagram vor continua sa fie utile pe termen lung pentru ca oferta ocazia perfecta pentru afaceri sa interactioneze cu potentialii clienti intr-un mod mai personal.
Instagram Stories ofera utilizatorilor cu cel putin 10.000 de followeri posibilitatea de a adauga link-uri care te pot ajuta sa generezi vanzari, dar si sa-ti construiesti o lista de e-mail marketing sau sa generezi trafic gratuit catre site-ul afacerii tale.
Daca profilul tau de Instagram nu are inca 10.000 de followeri, ai urmatoarele posibilitati:
- Colaborezi cu influenceri care au peste 10.000 de followeri pentru a-ti promova afacerea si profilul de Instagram.
- Distribui Instagram Stories pe profilul tau pentru a promova un anumit produs, mentionand intr-un text pe story-ul respectiv urmatorul mesaj: “Link in Bio”.
- Inviti audienta actuala a story-urilor sa-ti trimita mesaj in DM (privat) pentru a primi link-ul produsului promovat in story.
Toate aceste tactici sunt excelente pentru a-i determina pe clienti sa interactioneze cu brandul si pentru a te asigura ca ramai relevant cu audienta targetata.
- Shoppable Instagram Feed:
Functia de shopping a Instagramului permite afacerilor sa eticheteze produsele disponibile pentru vanzare si le permite utilizatorilor Instagram sa achizitioneze direct din aplicatie.
Instagram este locul perfect pentru a promova o vanzare, lansarea unui produs nou sau un cod de reducere exclusiv pentru followeri.
Daca utilizezi functia de Shopping a Instagramului doar pentru a promova produsele aflate la reducere, poti utiliza celelalte conturi de Social Media ale brandului pentru a directiona trafic catre profilul de Instagram.
Desi poate ca aceste 4 sfaturi ti se par destul de basic, implementarea lor in mod corect iti va ajuta afacerea sa-si creasca numarul de vanzari pentru ca vei elimina presupunerile din procesul de marketing online al afacerii tale.
Posteaza continut captivant pentru afacerea ta
Dupa identificarea nisei in care se plaseaza afacerea ta si configurarea contului de Instagram pentru afaceri, vine partea distractiva a crearii de continut captivant si interactiv pentru feedul tau.
Intrebarea este cum ii faci pe oameni sa se opreasca din scroll si sa interactioneze cu postarea ta? Cum iesi in evidenta printre sutele de companii care concureaza pentru atentia oamenilor care deruleaza postari ? Raspunsul este destul de simplu: consistenta si calitate.
Continutul pe care il postezi formeaza baza identitatii brandului tau. Remarca-te pe plan vizual, incearca sa oferi o estetica aparte a feed-ului tau, pentru a iesi in evidenta.
Producerea constanta a continutului de inalta calitate ajuta la atragerea publicului, la obtinerea de potentiali clienti si mai apoi transformandu-i in clienti fideli.
Daca vrei sa afli cum sa vinzi mai mult, urmeaza aceste sfaturi utile pentru construirea unui profil de Instagram de succes:
- Respecta o anumita tema/estetica: Instagram este o platforma vizuala. Elementele unice si atragatoare ii eclipseaza pe ceilalti si sunt mai eficiente in atragerea publicului pe profilul de Instagram al firmei tale. Planifica in avans detalii precum tonul, fontul, stilul etc. Aplicatiile de editare foto precum Adobe Lightroom si Canva pot ajuta la mentinerea coerentei vizuale in flux. In plus, ai putea folosi si aplicatii precum Later si Plann pentru a-ti organiza feedul.
- Experimenteaza instrumentele creative IG: cerul este limita atunci cand vine vorba de a experimenta cu postarile. Profita la maximum de aplicatiile IG precum Boomerang, Layout, Hyperlapse etc. pentru a-ti completa feed-ul cu varietate. Chiar si un carusel poate fi folosit pentru a posta un amestec de videoclipuri si fotografii impreuna, intr-o singura postare.
- Posteaza fotografii si videoclipuri de calitate: cand vine vorba de „ ce nu trebuie facut” cand incarci continut pe Instagram, fotografiile nepotrivite sunt total neindicate.
- Incarca intotdeauna continut care reflecta mesajul marcii tale si nu publica niciodata imagini neclare, de calitate proasta. Ia-ti timp sa editezi imaginile, configureaza corect iluminarea si asigura-te ca produsul pe care vrei sa il promovezi devine eroul imaginii tale. De asemenea, este benefic sa postezi si imagini care sa prezinte publicul folosind si interactionand cu produsul vandut de tine.
- Propune jocuri si concursuri: predictibilitatea este plictisitoare; atat in viata reala, cat si pe Instagram. Imbunatateste-ti continutul lansand chestionare, sondaje, mici concursuri cu premii, etc. Angajamentul urmaritorilor va creste vertiginos daca iti mentii publicul in priza : multi adora ghiceasca ce vei posta in continuare.
Foloseste eficient hashtag-urile pentru a-ti spori notorietatea brandului
Chiar si cu un continut de exceptie, postarile tale nu vor fi vazute de multe persoane daca nu sunt sustinute de hashtag-urile corespunzatoare. Trebuie sa percepi hashtag-urile ca pe niste puncte de legatura intre continutul tau si publicul care il cauta.
Hashtag-urile sunt un instrument excelent de descoperit si actioneaza ca o punte intre afacerea ta si cunoasterea marcii.
Iata cum poti optimiza orice postare pe Instagram folosind hashtag-uri:
- Creeaza-ti un hashtag de marca. Un hashtag propriu ajuta la consolidarea identitatii marcii in mintea clientului.
Utilizeaza o combinatie de hashtag-uri inalte si scazute pentru a-ti acoperi toate nivelele. In acest fel, veti putea viza clientii in toate etapele canalului de vanzari.
- Fii inteligent cu hashtag-urile. Folosete-le cu moderatie. Daca cinci hashtag-uri pot face o treaba buna, nu are rost sa le inghesui pe toate cele treizeci posibile in postarea ta. Trebuie sa stii cum sa vinzi mai mult, folosind Instagram in mod eficient, fara excese.
- Foloseste numai hashtag-uri relevante. Nu este nevoie sa adaugi multe hashtag-uri doar pentru ca sunt in tendinte.
- Utilizeaza instrumente de urmarire a hashtagurilor, cum ar fi Hashtracking, Brand 24 etc., pentru a-ti monitoriza performanta hashtag-urilor.
- Evalueaza tacticile de hashtag folosite de concurentii tai pentru a obține vizibilitate. Vezi ce functioneaza pentru acestia si ce poti face pentru a imbunatati propriile postari.
Daca pare complicat sa gasesti hashtag-urile potrivite, nu dispera, pentru ca exista generatoare precum Tag Blender, All Hashtags, etc. care iti dau o mana de ajutor in gasirea etichetelor trending in nisa ta.
Acestea fiind spuse, agentia re7consulting ofera servicii de Social Media Marketing pentru afacerile care vor sa vanda mai mult cu ajutorul Instagram.
Asa ca, nu ezita sa ne contactezi pentru a discuta despre afacerea ta si cum te putem ajuta sa-ti cresti vanzarile.