re7consulting-elefant.ro-google-ads
Alternative Text

Cum am livrat de 12x investitia elefant.ro in Google Ads, cu 37% mai putin buget

■ Elefant.ro si re7consulting au avut un an de colaborare pe Google Ads, aducand rezultate excelente – un ROAS de 12 la un buget generos, optimizat cu 37% de catre agentie.

■ Chiar si cu o usoara scadere de 5% in veniturile totale din campanii, numarul conversiilor a crescut cu 9%, iar rata de conversie cu 200%, deschizand noi oportunitati pentru up sale si cross sale prin campanii de retargetare.

■ Colaborarea lor a adus un ROAS impresionant de 12 la bugetul generos alocat, cu o optimizare de 37%, oferind perspective favorabile pentru strategii de vanzare complementara si de retargetare.

Retailerul elefant.ro si agentia re7consulting Romania marcheaza un an de colaborare pe Google Ads definit de rezultate remarcabile. Agentia reuseste sa livreze de 12 ori investitia din sase cifre a retailerului, cu un buget optimizat cu 37%.

elefant.ro este unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de e-commerce din Romania, cu o oferta ampla care totalizeaza in prezent peste 1 milion de produse din categoriile carte, jucarii, ceasuri, parfumuri, imbracaminte, incaltaminte, accesorii, cosmetice si produse de ingrijire personala, electronice si electrocasnice.

Prin activitatea intensa de promovare derulata in ultimii 13 ani in spatiul digital romanesc, si nu numai, brandul elefant.ro a castigat deja increderea a milioane de clienti si ofera perspective solide de expansiune sustinute de investitii continue in marketing online.

In spatiul digital, elefant.ro urmeaza o directie strategica de promovare tip omnichannel, cu focus major pe principalele platforme de promovare active in Romania, Google Ads fiind una dintre acestea.

Anul trecut, managementul elefant.ro a decis ca este momentul sa se repozitioneze pe o directie mai performanta, iar pentru asta a ales sa incheie un nou parteneriat cu agentia re7consulting Romania.

S-a incheiat un an de la primii pasi realizati impreuna, asadar este momentul sa tragem linie si sa vedem daca decizia Elefant.ro de a-si materializa noua directie strategica impreuna cu noi a fost o decizie inteleapta.

Prima etapa din colaborarea cu partenerii de la elefant.ro s-a consumat in cadrul unei intalniri care a avut loc in luna martie 2022, in care ni s-au prezentat foarte clar obiectivele tintite, impreuna cu noile premise financiare: realinierea pe o noua directie performanta de promovare, axata in principal pe asigurarea unei continuitati stabile a volumului de vanzari inregistrat in anul precedent, realizata insa prin incercarea de a optimiza pe cat de mult posibil costurile de marketing Year Over Year [YOY].

Noua viziune strategica propusa

Propunerea celor de la elefant.ro a reprezentat o provocare pentru noi, la care am raspuns cu o noua viziune strategica axata integral pe asumarea unei noi paradigme in care fiecare leu investit trebuia sa intoarca un rezultat, daca nu o conversie, cel putin un indicator clar masurabil care sa ne ofere un indiciu valoros in procesul de optimizare.

In egala masura, la fel de importanta a fost adaptarea noii strategii propuse pentru a integra si alte metrici esentiale pentru brandul elefant.ro, precum cresterea vizibilitatii brandului si cresterea interactiunii utilizatorilor cu brandul.

De aceea, principala directie strategica care, din analizele noastre, avea un potential real de a ne alinia la obiectivele propuse, a fost optimizarea procesului de targetare.

Din pricina stocului mare de produse si a diversitatii acestuia, provocarea pe care am intampinat-o inca de la inceput a fost sa integram in planul de promovare categoriile de produse cu cel mai ridicat nivel de interes, atat pentru elefant.ro cat si pentru potentialii clienti, dar si gestionarea campaniilor in timp real pentru a adapta in mod costant strategia de promovare.

Din fericire, ne-am bucurat de sustinere permanenta din partea partenerilor nostri, prin disponibilitate zilnica si comunicare permanenta pe canalele dedicate de dialog stabilite la inceputul colaborarii.

Abordarea noastra a fost de la inceput diferita, iar important de mentionat aici este faptul ca, desi am analizat in detaliu istoricul campaniilor create in trecut pe contul de Google Ads al bradului elefant.ro, am considerat ca o adoptare a strategiilor implementate in trecut nu ne va oferi sanse reale de a ne alinia eficient la noua directie strategica.

Drept urmare, istoricul campaniilor pe care le-am gasit pe cont nu a stat la baza noii strategii de marketing propuse.

In schimb, am decis sa materializam noua directie strategica de promovare prin integrarea unor noi tipuri de campanii care nu existau in istoricul contului de Google Ads: campaniile de Performance Max, in care am ales sa directionam 90% din buget si sa testam intensiv diferite plasamente pentru reclame in Search, Display, Shopping, YouTube, Discovery si Gmail.

Ce am obtinut?

ROAS 12 la un buget de sase cifre si o optimizare cu 37% a bugetului alocat YOY (year over year) in Google Ads

In contextul unei scaderi de doar 5% a venitului total obtinut din campanii, desi numarul efectiv de conversii a crescut cu 9%, iar rata de conversie cu 200%, ceea ce ne ofera deja oportunitati noi de up sale si cross sale prin campanii de retargetare.

O scadere de doar 9% am inregistrat si pe numarul de click-uri inregistrate din campaniile derulate, insa o punem mai degraba pe seama unui proces de targetare mult mai precis, care a dus la eliminarea click-urilor fara o valoare reala de conversie. Aceasta premisa este sustinuta, de altfel, de cresterea de 37% a ratei de click YOY, dar si de scaderea cu 30% a costului mediu per click.

Asadar, daca tragem linie, din luna martie 2022, pana in luna februarie 2023, am reusit sa livram brandului elefant.ro aproape acelasi volum de vanzari din Google Ads fata de aceeasi perioada a anului precedent, dar si sa livreze retailerului de 12x investitia din sase cifre, cu un buget de promovare cu 37% mai mic.

Ai nevoie de o repozitionare pe o linie mai performanta pentru campaniile de marketing ale afacerii tale? Contacteaza-ne astazi si hai sa discutam!

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari