In zilele noastre, prezenta in social media este unul dintre cele mai importante elementele ale comunicarii unui brand. Indiferent de industria in care activeaza, e demult considerat normal ca orice companie sa poata fi identificata, urmarita si contactata de clienti sau colaboratori pe retelele sociale. Dar ce se intampla atunci cand platformele sociale se diversifica si se segmenteaza din ce in ce mai tare? O retea in continua transformare este TikTok, un jucator relativ nou, dar cu o comunitate in crestere in intreaga lume.
Iar daca brandul tau este cool si mereu in pas cu moda, cu siguranta nu trebuie sa lipseasca de aici.
Ce este TikTok? Scurta istorie si principalele avantaje
TikTok este o platforma sociala unde utilizatorii pot crea, partaja sau doar viziona scurte videoclipuri.
Aparuta in 2018, aplicatia are astazi peste 3,5 miliarde de descarcari la nivel global si este preferata in special de generatia Z, in principal ca un mijloc de exprimare prin dans, cantece si provocari amuzante publicate in videoclipuri cu o durata intre 5 si 120 de secunde.
Ce este TikTok, in raport cu celelalte retele de socializare prezente pe piata? Ei bine, desi poate fi considerata similara cu YouTube, TikTok se pozitioneaza ca o platforma pentru videoclipuri scurte pentru mobil, cu misiunea de a inspira creativitatea si de a aduce buna dispozitie.
Aceasta orientare cu accent pe video-uri, in format vertical, cu o dinamica a consumului foarte rapida a atras rapid cel mai activ segment demografic – cel tanar. Din acest motiv si celelalte platforme sociale au inceput sa-si adapteze feed-ul si algoritmii pentru a oferi o experienta similara si pentru a recupera utilizatorii care au migrat spre TikTok.
La fel ca si in cazul altor platforme sociale, utilizatorii pot comenta, pot aprecia si pot trimite emojis preferatilor lor. Hashtag-urile si melodiile sunt folosite pentru a creste vizibilitatea postarilor, numarul de aprecieri si pe cel al urmaritorilor.
Majoritatea filmuletelor se bazeaza pe muzica si melodii, TikTok oferind o biblioteca impresionanta de efecte sonore, piese muzicale si tot felul de filtre pentru dansuri si lip-syncing. Poti descoperi si o multitudine de video-uri legate de proiecte handmade, desene, sfaturi antreprenoriale sau financiare.
Ce este Tik Tok, ca potential creativ? Aplicatia ofera o multime de functionalitati de personalizare a videoclipurilor precum filmare in slow-motion, time lapse, efecte speciale sau chiar posibilitatea de a reda melodia inapoi. Utilizatorii pot contribui cu continut in tendinte urmarind hashtag-urile si postand propriul video folosind acelasi hashtag.
Pe TikTok iau nastere adevarate trenduri ce au ecou uneori si in lumea offline.
Aceste trenduri sunt uneori promovate chiar de TikTok, care isi incurajeaza comunitatea sa posteze pe o anumita tema. Fiind o comunitate de utilizatori este relativ tanara, este foarte dedicata si petrece perioade de timp considerabile creand continut si urmarind alti utilizatori.
Insa, desi majoritatea utilizatorilor iti petrec timpul in aplicatie de placere, tot mai multi useri incep sa se intrebe ce este TikTok ca potential de monetizare.
Cu alte cuvinte, se pot face bani din TikTok? Sigur ca da, si iti vom arata in continuare si cum!
Ce este TikTok? 7 strategii de monetizare TikTok
Se fac bani din TikTok? La nivel global, oportunitatile de monetizare pe TikTok sunt uriase. Campaniile de marketing au audiente potentiale de sute de milioane de utilizatori atingand obiective precum cresterea vizibilitatii brandului, cresterea traficului, dar si de vanzari directe.
Asadar, cum faci bani din TikTok? Esti curios sa afli ce este TikTok din perspectiva oportunitatilor de monetizare? Iata 7 modalitati prin care contul de TikTok poate fi monetizat cu ajutorul oferit de o agentie TikTok Ads.
1. Foloseste-te de trenduri pentru a creste vizibilitatea brandului tau
Muzica si efectele sonore joaca un rol important pe TikTo,k asa ca trebuie sa acorzi la fel de multa atentie alegerii sunetului, cat si imaginilor. Trend-urile sunt de multe ori imprevizibile, asa ca o strategie clara pentru aceasta platforma este greu de dezvoltat. Ea trebuie constant adaptata la schimbarile de pe platforma si lasa spatiu de experimentare.
Gasesti aceste trenduri vizualizandu-ti feed-ul zilnic, explorand zona de Discovery si fiind atent la tot ce vezi si auzi.
Nu exista o (singura) reteta pentru a creste pe TikTo,k asa ca in strategia ta trebuie sa lasi loc pentru creativitate si flexibilitate.
Incearca sa descoperi si video-uri care sunt virale in afara feed-ului tau. Poti selecta un sunet si poti investiga cum au ales alti utilizatori sa il foloseasca, poti folosi optiunea de search pentru cuvinte cheie sau hashtag-uri relevante pentru brandul tau si roaga-ti prieteni sa iti trimita ce filmulete gasesc ei atractive in feed-urile lor.
Integreaza apoi produsele sau serviciile tale intr-un trend sau challenge si ai mai multe sanse sa fii descoperit si apreciat.
Tot aici trebuie sa iti amintim ca, desi persoanele individuale pot folosi sunete si melodii in filmuletele lor fara sa-si faca prea multe griji pentru drepturile de autor, in cazul companiilor trebuie sa verifici conditiile legale inainte de publicare pentru ca s-ar putea sa ai nevoie de licente in anumite cazuri.
2. Creste-ti comunitatea
Daca vrei sa cresti rapid pe TikTok, este recomandat sa postezi de 4 pana la 8 ori pe zi. Cu cat mai des postezi, cu atat ai mai multe sanse de a ajunge la mai multe tipuri de public, ceea ce iti va creste popularitatea contului.
Fiind atat de frecvente, postarile ar trebui sa fie oarecum variate: poti avea content legat de industrie si de educatie in domeniul in care activezi, poti avea uneori content haios, poti dansa sau poti canta. Depinde foarte mult de nisa ta, dar si de ce se potriveste cu identitatea brandului tau si cu valorile companiei.
3. Implementeaza TikTok Ads
Desi reclamele pe TikTok nu sunt (inca!) la fel de populare precum cele de pe Facebook sau Instagram, ele sunt o adevarata oportunitate pentru brandurile care doresc sa-si creasca vizibilitatea si sa faca bani din TikTok.
Si tocmai pentru ca nu si-a atins inca adevaratul potential, acum este momentul perfect pentru a incepe sa implementezi TikTok Ads. Indiferent daca ai un buget considerabil sau ai o afacere mica cu un buget limitat, prin TikTok Ads ai acces la o serie de functionalitati unice pentru te ajuta sa cresti.
Asemanator cu Instagram Ad Manager, platforma TikTok Ads automatizeaza procesul de creare, livrare si optimizare a reclamelor.
Desi platforma e gandita intuitiv si structurat, ideal ar fi sa apelezi la o agentie TikTok Ads. Aceasta iti poate oferi consultanta si recomandari in legatura cu setarea bugetului, dar si a audientei.
Similar cu reclamele pe Facebook si Instagram pot fi create segmente de public personalizate si segmente de public asemanatoare pentru a ajunge la noi segmente de public similare cu cele existente.
4. Creeaza continut care vinde
Fiind o platforma sociala bazata pe continut video, asigura-te ca reclamele brandului tau arata ca o postare organica. Alege videoclipuri filmate nativ, vertical, pentru a evita decupajele indiferent daca vrei sa promovezi produse sau servicii. Imaginile trebuie sa fie clare, iar filmarea sa aiba o luminozitate buna.
Nu iti limita creativitatea! Incearca sa iti prezinti produsul sau serviciul intr-un mod creativ, nou, surprinzator si adauga elemente interactive.
Atunci cand realizezi filmuletele, nu uita de identitatea ta vizuala (logo, design grafic, simboluri sau elemente caracteristice). Aceasta e importanta pentru a fixa in mintea utilizatorilor personalitatea marcii tale si ar trebui sa fie prezenta pe toate materialele tale de comunicare, inclusiv in reclamele de pe TikTok.
Pentru ca videoclipurile tale sa devina virale, ia in calcul intrebarile si preocuparile potentialilor tai clienti. Cunoaste-ti audienta, investigheaza care sunt probleme reale ale urmaritorilor tai si realizeaza continut care sa le aduca beneficii. Daca incep sa aiba incredere in brandul tau, cel mai probabil se vor transforma in clienti cand vor avea de lua o decizie de achizitie.
5. TikTok Ads pentru lead generation
Prin TikTok Ads, platforma a creat o modalitate originala prin care companiile se pot conecta cu publicul tinta pentru a-si creste baza de clienti si pentru a genera venituri.
Reclamele pe TikTok pot consta in videoclipuri captivante, verticale, de scurta durata, iar acum – prin campaniile de lead generation – TikTok ofera o solutie noua care poate ajuta companiile sa atinga mai multi clienti potentiali si sa genereze conversii fara efort.
Setarea unui obiectiv pentru generarea de noi lead-uri iti ofera posibilitatea de a fi si mai creativ, de a iesi din zona ta sigura pentru a atinge noi segmente si a incerca sa atragi noi clienti.
TikTok Ads pentru lead generation face mai mult decat doar sa te ajute sa aduni informatii despre posibili clienti. Printr-o astfel de campanie platita poti creste vanzarile, iti poti personaliza mesajele in functie de audienta la care vrei sa ajungi si iti poti atrage vizitatori pe site.
Acest tip de campanie este util in aproape orice industrie, de la retail si e-commerce pana la educatie si servicii. TikTok este prin definitie o platforma care iti capteaza si mentine atentie, fiind extrem de usor sa generezi interes si sa obtii feedback.
6. Ce este TikTok fara influenceri? Creeaza noi parteneriate pe TikTok Creator Marketplace
Utilizatorii din mediul digital de astazi apreciaza din ce in ce mai mult continutul amuzant si interactiv, si asteapta autenticitate de la comunitatile lor, de la brandurile preferate si de la lumea intreaga.
Odata cu aceasta conturare a asteptarilor, brandurile trebuie sa analizeze serios modalitatile de ,,umanizare” a propriilor imagini.
Si nu exista o modalitate mai buna de a transmite autenticitate in campaniile tale de marketing de brand decat prin intermediul creatorilor, al influencerilor care cunosc cel mai bine platforma si utilizatorii acesteia. Caci ce este TikTok fara influenceri?
Orienteaza-te spre parteneriate cu persoane care iti impartasesc valorile si au o comunitate mare. Cresterea vizibilitatii brandului tau se poate baza pe asocierea cu un creator de continut talentat, implicat si apreciat de utilizatorii TikTok.
Principala functionalitate care te ajuta in acest sens este TikTok Creator Marketplace. Aici poti sa cauti influenceri, ii poti invita sa colaboreze cu brandul tau si poti analiza dupa rapoarte de performanta.
Un sfat din partea noastra: ca sa ai mai mult succes in obtinerea unui raspuns pozitiv, interactioneaza cu videoclipurile creatorului de continut preferat prin comentarii si aprecieri.
7. Optimizeaza-ti orice campanie
Datele si rapoartele intermediare si finale sunt esentiale pentru orice tip de strategie alegi pentru retelele tale sociale. Urmareste constant cifrele obtinute si masoara cat de bine functioneaza reclamele.
Indiferent ca este vorba de o campanie cu un colaborator sau nu, evaluarea constanta a metricilor te ajuta sa intelegi mai bine cum functioneaza platforma si o sa genereze idei noi pentru viitoarele reclame.
Daca in compania ta deciziile se iau pe baza datelor clare, asigura-te ca echipa ce se va ocupa de campaniile tale stie sa iti ofere toate informatiile despre performanta reclamelor tale si ca acorda atentia necesara optimizarii pe parcursul rularii acestora.
In concluzie, oportunitatile de monetizare din Tik Tok sunt variate si se bazeaza pe obiective diferite. Varietatea mare de instrumente si decizii pe care trebuie sa le iei pot parea mai putin complexe daca angajezi partenerul potrivit. O agentie specializata, cu experienta in campaniile pe TikTok te poate sprijini cu usurinta si te poate ajuta sa iti indeplinesti obiectivele de business.
Așadar, ce este TikTok pentru tine? Doar fun, sau o potentiala sursa de venit?