Ce este profilul clientului Avatarul clientului in 5 pasi
Alternative Text

Ce este profilul clientului? Avatarul clientului in 5 pasi

  • Profilul (avatarul) clientului este conceput pentru a te ajuta sa intelegi cine sunt clientii ideali ai afacerii tale.
  • Avatarul (profilul) clientului te ajuta si sa concepi mesaje de marketing care raspund provocarilor si nevoilor potentialilor clienti pentru a reusi sa-i atragi catre afacerea ta.

Oricat ai incerca, exista posibilitatea sa nu ai parte de conversiile necesare pentru ca afacerea ta sa fie profitabila pe termen lung.

Daca clientii potentiali care ajung pe site-ul afacerii tale nu sunt de inalta calitate, orice tentativa de fidelizare a acestora va esua.

Si pentru a reusi sa atragi clienti potentiali “de inalta calitate”, strategiile tale vor trebui sa se bazeze constant pe profilul clientului ideal.

In acest articol, iti impartasim tot ce trebuie sa stii despre avatarul clientului ideal al afacerii tale.

Vei afla:

  • ce este profilul clientului?
  • cum iti ajuta avatarul clientului afacerea?
  • cum stabilesti avatarul clientului ideal pentru afacerea ta in doar 5 pasi?

Ce este profilul unui client?

Un profil de client (uneori denumit: profil de consumator) este un document care listeaza:

  • interesele
  • tiparele de cumparare
  • caracteristicile demografice ale clientilor unei afaceri, etc.

Acest document este prezentat intr-un mod care il face sa arate ca o descriere a unei persoane reale, cu un nume complet si o imagine sau avatar.

Profilul clientului – exemplu:

Sursa: https://www.engagebay.com/blog/customer-profile/

Construirea profilului clientului ideal te va ajuta sa derulezi campanii de marketing online mai bune, care, la randul lor, iti vor creste profiturile.

Cu toate aceste informatii utile despre potentialii clienti vei putea decide ce strategie sa implementezi si pe care sa le eviti.

De exemplu:

  • daca profilul clientului ideal spune ca acesta adora sa interactioneze cu branduri pe Instagram, atunci probabil ca ar trebui sa te axezi pe imbunatatirea prezentei si strategiei de Instagram.

Merita mentionat si faptul ca un profil de client pentru o afacere B2C ar arata diferit de cel al unei afaceri B2B.

Profilul de client B2B defineste clientul ideal folosind firmografie, cum ar fi:

  1. Marimea companiei
  2. Veniturile companiei
  3. Industrie / domeniul de activitate, etc

Deci, daca vinzi catre alte companii, va trebui sa afli cat de mari sunt, in ce sector sunt si cat castiga in medie intr-un an.

In acelasi timp, este important sa nu uiti si faptul ca in spatele unor decizii luate de orice firma sunt persoane reale pentru care poti construi un profil de client.

3 avantajele ale profilului clientului ideal

Nici tu si nici afacerea ta nu puteti sa fiti totul pentru toti oamenii, dar poti crea un profil de client pentru a afla mai multe despre clientul tau ideal, cine sunt si ce fac.

Principalele avantaje ale avatarului clientului sunt:

  • Realizarea si distribuirea de continut targetat contextual pe fiecare canal de marketing online utilizat pentru promovarea afacerii.
  • Informatiile furnizate de avatarul clientului ideal este util pentru a targeta in mod activ segmente precise de consumatori in campaniile de Facebook si Google Ads.
  • Cresterea loialitatii clientilor. Atunci cand stii ce le place si ce nu potentialilor clienti, poti interactiona cu acestia la un nivel mult mai personal.

Care este diferenta intre Buyer Persona & Avatarul Clientului?

Specialistii in marketing folosesc adesea “profilul / avatarul clientului” si “buyer persona” in mod interschimbabil, dar sunt doi termeni diferiti care au scopuri diferite.

Un profil de client reprezinta tipul de persoana care ar fi potrivita pentru produsul sau serviciul unei afaceri.

Acest profil al clientului ideal tinde sa includa date demografice, atribute ale stilului de viata si atribute comportamentale ale individului targetat.

Pe de alta parte, buyer persona este o reprezentare ipotetica a clientilor la care doreste o afacere sa ajunga pe baza unor date calitative precum: obiective, motivatii, puncte de durere, etc.

Asadar, cei doi termeni reprezinta tipul de client pe care o afacere doreste sa-l serveasca. Insa, un profil de client va permite afacerii respective sa aprofundeze datele demografice si alte atribute ale potentialilor clienti.

Cum construim avatarul clientului in 5 pasi?

Pentru a construi un avatar al clientului ideal, iti recomandam o abordare sistematica pentru colectarea de informatii si date despre clientii ideali ai afacerii.

O afacere care intelege nevoile unui client, comportamenul de cumparaturi si multe altele, va afla mult mai usor care sunt cele mai bune modalitati de a ajunge la publicul tinta.

Iata 5 pasi simpli pentru crearea unui profil de client.

  1. Identifica cei mai buni clienti:

Primul pas este sa gasesti si sa analizezi oamenii care sunt indragostiti de produsele sau serviciile afacerii.

Cateva intrebari pe care le poti utiliza pentru a gasi cei mai buni clienti:

  • Care sunt clientii cei mai vechi ai afacerii?
  • Cine mi-a recomandat afacerea prietenilor si familiei?
  • Ce clienti am prezentat in studiile mele de caz?

Daca reprezinti o afacere noua si nu ai o multime de clienti cu care sa lucrezi, gandeste-te la tipul de persoane care ar beneficia la maximum de produsul sau serviciul promovat.

  1. Enumera atributele notabile ale clientilor:

Dupa realizarea listei cu cei mai buni clienti, scrie toate atributele lor importante. Principalele atribute se refera de obicei la:

  • Demografie,
  • Psihografie,
  • Socioeconomie,
  • Segmentarea geografica,
  • Firmografie (daca este un profil de client B2B).
  1. Sondaj de studiere / analiza a clientilor:

Pe masura ce scrii atributele de mai sus, vei realiza ca ai mai multe informatii despre unii clienti decat despre altii.

In acest caz, iti recomandam sa apelezi la sondaje pentru a umple golurile informationale.

Poti utiliza instrumente precum: SurveyMonkey sau Google Forms pentru a crea sondaje privind anumite trasaturi ale clientilor.

  1. Extrage date de pe canalele online ale afacerii:

Canalele de comunicare online reprezinta o mina de aur cu datele potentialilor clienti. Fiecare canal de marketing poate dezvalui noi informatii cu privire la cine sunt clientii afacerii.

  1. Completeaza sablonul cu avatarul clientului ideal:

Acum ca ai analizat clientii de top ai afacerii, le-ai acoperit toate atributele si ai o imagine de ansamblu, iti recomandam sa condensezi toate aceste informatii intr-un singur document – PROFILUL CLIENTULUI IDEAL.

  • Stabileste un nume pentru clientul ideal.
  • Stabileste o fata pentru acest profil.
  • Adauga informatiile demografice.
  • Enumera atributele psihografice si socioeconomice.
  • Include un citat de la un client ideal.
  • Adauga obiectivele, punctele de durere si factorii motivatori ai clientului ideal.
  • Adauga tipul de canale de comunicare pe care ar prefera sa le foloseasca.

Cand construiesti profilul clientului ideal, nivelul de detaliere in care intri va depinde in totalitate de tine.

Odata ce ai creat un astfel de profil, asigura-te ca il partajezi cu partenerii de afaceri, angajatii, echipele de vanzari si marketing.

Acest lucru le va oferi tuturor o idee mai buna despre ce tipuri de strategii sa adopte. In plus, le vor putea folosi pentru a-si indruma buyer personas si pentru a crea campanii promotionale mai eficiente.

Aboneaza-te la newsletter