ce inseamna linkedin premium account
Alternative Text

Ce este LinkedIn si de ce ai nevoie de un cont?

Si tu te-ai aflat in situatia de a te intreba “ce este LinkedIn si cum ma poate ajuta sa-mi ating anumite obiective?”

Platforma LinkedIn este detinuta de o companie mare de tehnologie: Microsoft, si este similar cu Facebook, Instagram si multe altele.

Ceea ce o face diferita este faptul ca LinkedIn este o retea sociala cu focus exclusiv pe zona profesionala si pe dezvoltarea carierei. Acest canal de comunicare este utilizat, pe langa altele, pentru afisarea CV-ului, pentru cautarea unui loc de munca si pentru imbunatatirea reputatiei profesionale.

Utilizarea retelei LinkedIn este gratuita, dar exista si o versiune de abonament numita LinkedIn Premium care ofera functii suplimentare, precum cursuri si seminarii online, dar si informatii despre cine a descoperit profilul tau pe baza unei cautari si cine ti-a vizualizat profilul.

In ciuda faptului ca este una dintre cele mai populare platforme sociale, multi oameni inca nu au idee la ce foloseste si cum pot beneficia de acest canal de comunicare.

Iata tot ce trebuie sa stii despre aspectele oferite de aceasta platforma unica.

O scurta introducere despre LinkedIn

Indiferent daca esti director de marketing la o companie mare, un propietar de afacere sau un student in anul intai care isi cauta primul loc de munca, LinkedIn este pentru oricine si pentru toti cei interesati sa-si duca viata profesionala pe o treapta superioara.

Prin intermediul acestei platforme, oricine poate cauta noi oportunitati de dezvoltare a carierei si de conectare cu alti profesionisti.

Te poti gandi la LinkedIn ca la prezenta ta fizica la un eveniment traditional de networking la care mergi pentru a cunoaste alti profesionisti, sa discuti cu ei despre ceea ce faci si sa faci schimb de carti de vizita.

Platforma LinkedIn este un mare eveniment de networking disponibil oricui 24/7/365, fara nicio bariera.

Pe LinkedIn poti intra in contact cu alte persoane marcate drept ”conexiuni”, similar cu modul in care trimiti o solicitare de prietenie pe Facebook.

Conversatiile se realizeaza prin mesaje private, iar profilul tau va afisa toata experienta profesionala si realizarile expuse intr-un mod bine organizat.

LinkedIn este similar cu Facebook in ceea ce priveste aspectul si oferta variata de functii. In cazul LinkedIn, aceste caracteristici sunt mai specializate pentru ca se adreseaza profesionistilor, dar, in general, daca stii sa folosesti Facebook sau orice alta retea sociala similara, LinkedIn este oarecum comparabil.

Principalele caracteristici ale LinkedIn-ului

ce inseamna linkedin

Acestea sunt cateva dintre caracteristicile de baza pe care le ofera aceasta platforma si cum au fost concepute pentru a fi utilizate de profesionisti:

  • PRIMA PAGINA (HOME): dupa ce te-ai conectat la LinkedIn, feed-ul de pe home page este fluxul tau de continut. Acesta afiseaza postari recente realizate de conexiunile tale din platforma si postarile paginilor pe care le urmaresti.
  • PROFILE: profilul tau va afisa: numele tau, fotografia, locatia, ocupatia si alte informatii, in partea superioara a paginii. In continuare, sectiunile pot fi personalizate pentru a prezenta un scurt rezumat, experienta de munca, studiile si alte sectiuni, in mod similar cu modul in care realizezi un CV traditional.
  • RETEAUA MEA: sau My Network, iti prezinta o lista cu toti profesionistii cu care esti conectat deja pe LinkedIn.
  • LOCURI DE MUNCA: sau Jobs, iti afiseaza zilnic locuri de munca postate pe LinkedIn de catre angajatori sau companiile de recrutare. De asemenea, platforma iti va recomanda anumite locuri de munca, pe baza informatiilor tale din profil.
  • INTERES: pe langa conexiunile tale cu profesionistii activi pe LinkedIn, poti urmari si anumite interese, precum paginile unor companii, grupuri, platforma SlideShare sau platforma Lynda, pentru scopuri educationale.
  • BARA DE CAUTARE: LinkedIn are si o functie de cautare foarte eficienta, care permite filtrarea rezultatelor in functie de mai multe criterii de selectie. Prin intermediul barei de cautare poti gasi anumiti specialisti, anumite companii, joburi si chiar mai mult de atat.

Pentru ce poti folosi LinkedIn?

Acum stii ce-ti ofera LinkedIn si ce tip de oameni il folosesc, dar aceste doua aspecte nu-ti ofera idei specifice despre cum il poti utiliza. De fapt, foarte multi utilizatori isi creeaza un cont si apoi il abandoneaza pentru ca habar n-au cum ar trebui sa utilizeze LinkedIn.

Iata cateva recomandari pentru incepatori.

Poti utiliza sectiunea “reteaua mea” pentru a gasi fosti colegi, profesori, oameni cu care ai fost la scoala, colegi de munca si alte persoane pe care consideri ca merita sa ii adaugi in reteaua ta profesionala.

De asemenea, iti poti utiliza profilul ca pe un CV pe care il poti include ca link intr-un email sau intr-o scrisoare de intentie atunci cand aplici la joburi.

Unele site-uri de joburi iti permit sa faci acest lucru prin conectarea contului de LinkedIn la platforma lor si importarea tuturor informatiilor.

Alte moduri in care poti utiliza LinkedIn-ul:

  • gasesti si aplici la joburi.
  • gasesti si te conectezi cu alti profesionisti.
  • participant activ in grupuri relevante pentru tine, brandul tau personal sau afacerea ta.
  • blog despre subiectele pe care le stapanesti.

Trecerea la un cont de LinkedIn Premium

Multi oameni se descurca foarte bine si fara LinkedIn Premium, dar ,daca esti serios in utilizarea LinkedIn-ului ca un canal de marketing online, vei dori sa faci upgrade la unul dintre cele patru conturi premium disponibile.

In prezent, LinkedIn are planuri premium pentru utilizatorii care doresc sa-si gaseasca jobul de vis, sa descopere noi oportunitati de vanzare si celor care doresc sa angajeze.

Ce inseamna LinkedIn in 2020?

O noua oportunitate de marketing online pentru orice business online care poate produce continut de calitate si relevant pentru audienta targetata. De ce?

Pentru ca, in prezent, LinkedIn este una dintre cele mai bune platforme la nivel de reach organic si acest lucru nu se va schimba prea curand.

Putem compara reach-ul organic actual care poate fi obtinut pe LinkedIn cu reach-ul organic pe care paginile de Facebook il aveau prin 2011 – 2012.

Ca o nota finala a acestui articol, nu uita sa profiti la maxim de aplicatia de mobile disponibila gratuit pe platformele iOS si Android.

Aboneaza-te la newsletter