Campaniile PPC - cale usoara spre succes
Alternative Text

Campaniile PPC: o cale usoara spre succes?

■ Campaniile PPC pot oferi o cale rapida catre succes, insa pentru asta este esential sa fii dispus sa aloci un buget considerabil inca de la inceput.

■ In cheie de oportunitate, campaniile PPC sunt considerate de foarte multe afaceri drept scurtaturi pentru a ajunge mai rapid la volumul de vanzari pe care si-l doresc.

■ Daca iti doresti sa dezvolti un business solid, ai nevoie de mai mult decat o strategie PPC bine pusa la punct.

Sunt campaniile PPC o cale usoara spre succes? Sincer? Pot fi! Asta daca, inainte de orice, esti pregatit sa investesti din prima zi un buget consistent care sa-ti ofere, inainte de orice, un nivel corespunzator de vizibilitate al reclamelor in fata clientilor potentiali, astfel incat sa se alinieze obiectivelor de vanzari pe care le tintesti.

Asta e tot? Pare simplu, nu-i asa?

Ei bine, ne-am fi dorit si noi sa fie atat de clar si simplu cand vine vorba de servicii de marketing, insa nu lucrurile sunt un pic mai complexe (atentie, nu neaparat mai complicate), si vei vedea in continuare de ce spun asta.

Acest articol nu reprezinta un ghid de implementare eficienta a campaniilor PPC. Pentru asta exista firma de marketing si publicitate, cu specialisti PPC pregatiti cu strategii si tactici profesioniste prin care sa-ti sustina planurile de promovare.

Nu vei regasi nici tactici de promovare PPC, nici exemple despre campanii de succes prin care sa te convingem ca merita sa investesti in Pay Per Click. O agentie promovare online care se respecta nu-ti va promite niciodata luna de pe cer, ci iti va garanta nimic mai mult decat implicare totala a tuturor resurselor financiare, logistice si intelectuale disponibile pentru a-ti livra rezultatele pe care ti le doresti.

In acest articol vei afla:

  • De ce vizibilitatea organica este (culmea) standardul de aur in marketing
  • Care sunt avantajele campaniilor PPC
  • Raspunsul la intrebarea: sunt campaniile PPC o cale usoara spre succes?

Pana atunci, insa, hai sa vedem:

Ce reprezinta campaniile PPC?

Structural, campaniile Pay-Per-Click reprezinta oportunitatea de a-ti promova ofertele pe diferite canale de comunicare, contra unei sume clar stabilite, calculata cel mai adesea per accesare. Altfel spus, de cate ori o persoana va accesa reclama ta, tu vei plati o suma de bani catre ownerul canalului respectiv, fie el:

  • Google – in cazul campaniilor de Google Ads
  • Meta – in cazul campaniilor de Facebook Ads, Instagram Ads, Whatsapp Ads
  • LinkedIn – in cazul campaniilor de LinkedIn Ads
  • TikTok – in cazul campaniilor PPC derulate pe aceasta retea, si asa mai departe.

In cheie de oportunitate, insa, campaniile PPC sunt considerate de foarte multe afaceri drept scurtaturi pentru a ajunge mai rapid la volumul de vanzari pe care si-l doresc.

Si, in principiu, asa si este: platesti pentru a obtine un rezultat imediat, independent de regulile impuse de algoritmi; altfel spus, platesti pentru a te sustrage regulilor enervante ale algoritmilor in ceea ce priveste obtinerea de vizibilitate organica.

Practic, acolo unde toată lumea ajunge cu mașina la mare, tu alegi elicopterul.

Ce inseamna mai exact asta?

  • Inseamna ca nu mai e nevoie sa investesti luni de zile in SEO, iesindu-ti fire de par alb de la anxietatea provocata de incertitudinea rezultatelor pe care le pot aduce strategiile de SEO aplicate.
  • Inseamna adio luni de zile de frustrari cu strategii de postari organice in Social Media pentru 3 likes si sub 5% vizibilitate limitata de algoritm, cu planuri peste planuri, calendare de postari, ore pierdute in creatie si alte zeci de minute irosite pentru publicarea si programarea unor postari pe care, in final, nu le vede mai nimeni.

Inseamna asta, insa, ca strategiile de obtinere organica a vizibilitatii ar trebui uitate undeva intr-un sertar prafuit, numai bune sa fie asezate in muzeul marketingului online de urmatoarele generatii?

Inseamna asta ca SEO nu este eficient? Sau postarile organice pe platformele sociale nu au niciun rost?

In absolut niciun caz, pentru ca:

Vizibilitatea organica este standardul de aur in marketing

Vizibilitatea organica reprezinta oala cu banuti de aur de la capatul curcubeului. Reprezinta nivelul cel mai inalt de succes in marketing, pentru ca ofera cea mai avantajoasa pondere in investitia timp vs. bani.

Cu alte cuvinte, daca segmentam procesele si le izolam la nivel de activitate zilnica, promovarea organica poate ocupa cam tot atat timp cat pregatirea unei strategii de promovare PPC, insa investitiile financiare ajung la un moment dat sa fie chiar și ZERO, iar asta este o certitudine.

Strategiile SEO ofera acest avantaj; strategiile de promovare organica in Social Media ofera, de asemenea, acest avantaj.

Insa, atat in cazul optimizarii SEO, cat si in cazul comunicarii organice pe retelele sociale, pentru a ajunge la acest nivel absolut ideal este nevoie de bani, capacitate ampla de analiza si mai ales perseverenta, pentru ca ai nevoie de:

  • investitie constanta de resurse (timp, bani si cunostinte) pentru o perioada semnificativa de timp
  • cunoasterea intima a brandului
  • dezvoltarea unor indicatori de brand foarte bine definiti
  • pozitionare clara de brand
  • diferentiere decisiva pe piata a brandului si a produselor/serviciilor oferite
  • misiune
  • viziune
  • valori
  • strategii de creare si sustinere a unei comunitati de potentiali clienti care sa se identifice cu misiunea afacerii
  • strategii prin care sa ramai top-of-mind
  • tactici clare de optimizare in SERP (Search Engine Results Page)
  • investitii in instrumente profesionale de keyword research
  • cunostinte de Technical SEO
  • localizarea intentiei de cautare a utilizatorilor in motorul de cautare
  • si alte cateva zeci de astfel de etape necesare in atingerea unui nivelului de vizibilitate in piata care iti va permite sa nu mai fii nevoit sa platesti pentru a-ti comunica ofertele.

Dupa cum observi – lasand la o parte durerea de cap – niciuna dintre aceste etape nu implica vanzarea directa a produselor sau serviciilor si, implicit, profit imediat.

Cu toate astea, daca parcurgi toate aceste etape cu succes, atat SEO, cat si activitatea de promovare organica in Social Media iti garanteaza ca, in final, te vei regasi in situatia ideala in care:

  • oamenii fie te vor gasi intotdeauna acolo unde trebuie, atunci cand au nevoie de produsele sau serviciile tale
  • fie brandul tau va fi cel la care se vor gandi prima data, atunci cand vor avea nevoie de ceea ce afacerea ta ofera.

Intrebarea care se pune acum, insa, este: vei mai viabil financiar pana atunci?

Probabil ca nu, tocmai de aceea ai nevoie de o strategie alternativa de promovare care sa ruleze in paralel si care care sa-ti asigure cashflow-ul necesar pentru a rezista in piata si chiar pentru a creste.

Ei bine, aceasta strategie alternativa de promovare este reprezentata de campaniile Pay Per Click, care vin cu o multime de avantaje.

Avantajele oferite de campaniile PPC

Intr-un ecosistem sanatos de promovare online, cu obiective de marketing clare si atent structurate atat pe termen scurt, cat si pe termen mediu si lung, campaniile PPC reprezinta butelia cu NOS capabila sa accelereze la un nivel extraordinar performantele masinariei tale de business.

Iar atat timp cat tii apasat butonul de boost, campaniile platite vor livra performanta imediata, si, implicit, venituri in contul afacerii tale.

Acesta este avantajul major al promovarii PPC; calitatea de a-ti oferi rezultate clare, palpabile, superioare, pe masura investitiei, dar si pe masura capacitatii de a sustine si/sau a creste volumul investitiei.

Un al avantaj al campaniilor PPC este oportunitatea de a-ti afisa rapid reclamele pentru intreaga plaja de utilizatori ai canalului de promovare ales.

Vorbim de aprox. 16 milioane de utilizatori numai in ecosistemul Meta (Facebook, Instagram, Whatsapp), doar in Romania, plus alte cateva milioane de romani in LinkedIn si TikTok, dar si mii, pana la zeci de mii si chiar milioane de utilizatori pe care ii poti targeta cu reclame Google, in functie de volumul de cautari relevante nisei afacerii tale.

Un al treilea avantaj important al campaniilor Pay Per Click este capacitatea de a livra rezultate intr-un timp (foarte) scurt.

Practic, poti obtine vanzari imediat dupa ce campaniile ies din etapa de verificare, care poate dura pana la 24-48 de ore – desi acesta este un caz exceptional, majoritatea campaniilor de promovare platita avand nevoie de o perioada de invatare automata bazata pe inteligenta artificiala (localizarea audientei potrivite, a perioadei perfecte de afisare, a cuvintelor cheie potrivite, etc), care poate dura, in medie, intre 2 si 4 saptamani.

Un alt avantaj al promovarii prin campanii PPC il reprezinta capacitatea de a masura foarte clar eficienta investitiei. Practic, vei sti in permanenta ce profit iti returneaza fiecare leu investit in reclame – o unitate de masurare extrem de uzitata in sfera promovarii online platite care poarta numele de ROAS (Return of Ad Spend).

In fine, un alt avantaj la fel de important al campaniilor de promovare platita este oportunitatea de retargetare.

Fiecare platforma majora care sustine configurarea campaniilor PPC (Meta Ads Manager, Google Ads Platform, TikTok Ads Manager, LinkedIn Ads Manager, etc) pune la dispozitia ta, pe langa date cuprinzatoare legate de performantele campaniilor – vezi avantajul mentionat anterior – posibilitatea de a derula campanii de retargetare a potentialilor clienti care au interactionat deja mai mult sau mai putin implicat cu reclamele tale.

Indiferent daca utilizatorii au realizat deja o conversie (achizitie, programare, etc. in functie de obiectivul vizat de afacerea ta), au dat click pe reclama fara a cumpara sau doar au vazut reclama afisata in fata lor fara a interactiona cu ea, functia de retargetare te lasa sa afisezi din nou reclame in fata lor, care fie ii pot stimula sa cumpere pe cei care nu au facut-o inca (reduceri, beneficii extra, gratuitati, etc.), fie poti aplica tactici de cross sale sau upsale fata de utilizatorii care au devenit deja clientii tai.

Observi, practic, faptul ca promovarea PPC iti ia de pe inima teama investiei cu profit intarziat, oferindu-ti oportunitatea de a gandi strategii pe termen scurt si mediu, mai usor de masurat si, implicit, mai usor de controlat.

Cu toate acestea, te vei bucura de beneficiile reclamelor PPC doar atat timp cat vei fi dispus sa disloci bugete considerabile, direct proportionale cu profitul pe care il urmaresti, insa, din momentul in care vei sista investitia, te vei intoarce din punct de vedere al vizibilitatii la momentul zero al procesului de promovare.

Asadar, ce spui:

Sunt campaniile PPC o cale usoara spre succes?

Din punctul nostru de vedere, al unor specialisti cu peste 9 ani experienta individuala in derularea de campanii PPC si servicii de digital marketing, atat timp cat investesti in publicitate platita, calea catre succes este, intr-adevar, usor de parcurs.

Experienta ne-a invatat, insa – asa cum o spunem fiecarui client care ne intreaba asta – ca succesul nu este niciodata garantat, insa sansele de succes pot ajunge si la 99% daca iti alegi intelept partenerii de drum, implicit specialistii potriviti capabili sa-ti inteleaga afacerea pe deplin si sa gandeasca strategii de promovare PPC care sa-ti livreze rezultatele financiare asteptate.

De asemenea, cei peste 170 de parteneri cu care am lucrat in ultimii 7 ani ne-au invatat ca, daca iti doresti sa dezvolti un business solid, care sa creasca sanatos si sa performeze in piata multi ani de acum inainte, ai nevoie de mai mult decat o strategie PPC bine pusa la punct.

Ai nevoie de un mix de marketing ales strategic, care sa includa o componenta puternica de promovare platita care sa genereze cashflow rapid, dar care sa fie integrata intr-un ecosistem amplu de marketing care sa defineasca si sa comunice foarte clar beneficiile si avantajele produselor sau serviciilor tale, dar si calitatile profunde ale afacerii tale.

Din acest ecosistem nu trebuie sa lipseasca, desigur, componentele identitatii de brand si strategiile implicite de crestere a vizibilității, strategiile de evolutie si consolidare a pozitiei pe toate punctele de contact cu potentialii clienti (SEO, Social Media), dar si un proces constant de comunicare cu oamenii care aleg sa cumpere de la tine nu doar pentru ca ai un produs sau un serviciu bun, ci pentru ca inteleg si se identifica cu misiunea, viziunea si valorile pe care le transmiti in piata. In final, sunt convins ca, daca am avea oportunitatea de a purta un dialog, am avea o multime de lucruri super-interesante de discutat despre afacerea ta si beneficiile pe care specialistii din agentia de marketing re7consulting ti le pot oferi. Asadar, daca esti curios de ceea ce iti putem oferi, te invitam sa arunci un ochi peste serviciile noastre si sa ne contactezi.

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari