ce inseamna linkedin premium account
Alternative Text

Ce este LinkedIn si de ce ai nevoie de un cont?

■ LinkedIn este o retea sociala axata pe profesie si dezvoltarea carierei, folosita pentru afisarea CV-ului, cautarea locurilor de munca si consolidarea reputatiei profesionale.

■ Pe LinkedIn, poti conecta cu alti utilizatori prin cereri de conexiune, asemanator cu solicitarile de prietenie de pe Facebook.

■ Platforma se remarca prin accentul pus pe networking.

Si tu te-ai aflat in situatia de a te intreba „ce este LinkedIn si cum ma poate ajuta sa-mi ating anumite obiective?”

Platforma LinkedIn este detinuta de o companie mare de tehnologie: Microsoft, si este similar cu Facebook, Instagram si multe altele.

Ceea ce o face diferita este faptul ca LinkedIn este o retea sociala cu focus exclusiv pe zona profesionala si pe dezvoltarea carierei. Acest canal de comunicare este utilizat, pe langa altele, pentru afisarea CV-ului, pentru cautarea unui loc de munca si pentru imbunatatirea reputatiei profesionale.

Utilizarea retelei LinkedIn este gratuita, dar exista si o versiune de abonament numita LinkedIn Premium care ofera functii suplimentare, precum cursuri si seminarii online, dar si informatii despre cine a descoperit profilul tau pe baza unei cautari si cine ti-a vizualizat profilul.

In ciuda faptului ca este una dintre cele mai populare platforme sociale, multi oameni inca nu au idee la ce foloseste si cum pot beneficia de acest canal de comunicare.

Iata tot ce trebuie sa stii despre aspectele oferite de aceasta platforma unica.

O scurta introducere despre LinkedIn

Indiferent daca esti director de marketing la o companie mare, un propietar de afacere sau un student in anul intai care isi cauta primul loc de munca, LinkedIn este pentru oricine si pentru toti cei interesati sa-si duca viata profesionala pe o treapta superioara.

Prin intermediul acestei platforme, oricine poate cauta noi oportunitati de dezvoltare a carierei si de conectare cu alti profesionisti.

Te poti gandi la LinkedIn ca la prezenta ta fizica la un eveniment traditional de networking la care mergi pentru a cunoaste alti profesionisti, sa discuti cu ei despre ceea ce faci si sa faci schimb de carti de vizita.

Platforma LinkedIn este un mare eveniment de networking disponibil oricui 24/7/365, fara nicio bariera.

Pe LinkedIn poti intra in contact cu alte persoane marcate drept ”conexiuni”, similar cu modul in care trimiti o solicitare de prietenie pe Facebook.

Conversatiile se realizeaza prin mesaje private, iar profilul tau va afisa toata experienta profesionala si realizarile expuse intr-un mod bine organizat.

LinkedIn este similar cu Facebook in ceea ce priveste aspectul si oferta variata de functii. In cazul LinkedIn, aceste caracteristici sunt mai specializate pentru ca se adreseaza profesionistilor, dar, in general, daca stii sa folosesti Facebook sau orice alta retea sociala similara, LinkedIn este oarecum comparabil.

Principalele caracteristici ale LinkedIn-ului

ce inseamna linkedin

Acestea sunt cateva dintre caracteristicile de baza pe care le ofera aceasta platforma si cum au fost concepute pentru a fi utilizate de profesionisti:

  • PRIMA PAGINA (HOME): dupa ce te-ai conectat la LinkedIn, feed-ul de pe home page este fluxul tau de continut. Acesta afiseaza postari recente realizate de conexiunile tale din platforma si postarile paginilor pe care le urmaresti.
  • PROFILE: profilul tau va afisa: numele tau, fotografia, locatia, ocupatia si alte informatii, in partea superioara a paginii. In continuare, sectiunile pot fi personalizate pentru a prezenta un scurt rezumat, experienta de munca, studiile si alte sectiuni, in mod similar cu modul in care realizezi un CV traditional.
  • RETEAUA MEA: sau My Network, iti prezinta o lista cu toti profesionistii cu care esti conectat deja pe LinkedIn.
  • LOCURI DE MUNCA: sau Jobs, iti afiseaza zilnic locuri de munca postate pe LinkedIn de catre angajatori sau companiile de recrutare. De asemenea, platforma iti va recomanda anumite locuri de munca, pe baza informatiilor tale din profil.
  • INTERES: pe langa conexiunile tale cu profesionistii activi pe LinkedIn, poti urmari si anumite interese, precum paginile unor companii, grupuri, platforma SlideShare sau platforma Lynda, pentru scopuri educationale.
  • BARA DE CAUTARE: LinkedIn are si o functie de cautare foarte eficienta, care permite filtrarea rezultatelor in functie de mai multe criterii de selectie. Prin intermediul barei de cautare poti gasi anumiti specialisti, anumite companii, joburi si chiar mai mult de atat.

Pentru ce poti folosi LinkedIn?

Acum stii ce-ti ofera LinkedIn si ce tip de oameni il folosesc, dar aceste doua aspecte nu-ti ofera idei specifice despre cum il poti utiliza. De fapt, foarte multi utilizatori isi creeaza un cont si apoi il abandoneaza pentru ca habar n-au cum ar trebui sa utilizeze LinkedIn.

Iata cateva recomandari pentru incepatori.

Poti utiliza sectiunea „reteaua mea” pentru a gasi fosti colegi, profesori, oameni cu care ai fost la scoala, colegi de munca si alte persoane pe care consideri ca merita sa ii adaugi in reteaua ta profesionala.

De asemenea, iti poti utiliza profilul ca pe un CV pe care il poti include ca link intr-un email sau intr-o scrisoare de intentie atunci cand aplici la joburi.

Unele site-uri de joburi iti permit sa faci acest lucru prin conectarea contului de LinkedIn la platforma lor si importarea tuturor informatiilor.

Alte moduri in care poti utiliza LinkedIn-ul:

  • gasesti si aplici la joburi.
  • gasesti si te conectezi cu alti profesionisti.
  • participant activ in grupuri relevante pentru tine, brandul tau personal sau afacerea ta.
  • blog despre subiectele pe care le stapanesti.

Trecerea la un cont de LinkedIn Premium

Multi oameni se descurca foarte bine si fara LinkedIn Premium, dar ,daca esti serios in utilizarea LinkedIn-ului ca un canal de marketing online, vei dori sa faci upgrade la unul dintre cele patru conturi premium disponibile.

In prezent, LinkedIn are planuri premium pentru utilizatorii care doresc sa-si gaseasca jobul de vis, sa descopere noi oportunitati de vanzare si celor care doresc sa angajeze.

Ce inseamna LinkedIn in 2022?

O noua oportunitate de marketing online pentru orice business online care poate produce continut de calitate si relevant pentru audienta targetata. De ce?

Pentru ca, in prezent, LinkedIn este una dintre cele mai bune platforme la nivel de reach organic si acest lucru nu se va schimba prea curand.

Putem compara reach-ul organic actual care poate fi obtinut pe LinkedIn cu reach-ul organic pe care paginile de Facebook il aveau prin 2011 – 2012.

LinkedIn, desi este folosit in principal pentru crearea de conexiuni noi si dezvoltarea carierei, devine rapid o platforma de socializare de top pentru crearea de continut si marketing digital.

Cu peste 2 milioane si jumatate de utilizatori activi, LinkedIn Romania este locul ideal pentru a promova cultura companiei, a prezenta produse si servicii si a evidentia schimbarile organizationale.

Este un instrument puternic, dar cum il optimizam? Cum folosim platforma LinkedIn pentru a genera clienti potentiali, pentru a incuraja vanzarile sau pentru a ne consolida cunoasterea marcii? Un cont LinkedIn de companie este azi indispensabil oricarei afaceri.

Sa analizam asadar cateva practici despre LinkedIn care sunt de mare folos in 2022:

  • Formarea de conexiuni valoroase

Ceea ce face din LinkedIn o platforma de social media cu adevarat unica este accentul pe care il pune pe networking. A devenit o practica obisnuita sa creezi conexiuni cu straini in interiorul si uneori chiar in afara retelei tale actuale.

Aceasta practica ar trebui exploatata. Si de ce? Pentru ca atunci cand ne actualizam profilurile pentru a reflecta afilierea noastra cu o anumita afacere sau organizatie, in esenta devenim ambasadori pentru acea entitate. Prin urmare, fiecare interactiune peer-to-peer devine o oportunitate de a promova indirect pagina unei organizatii.

Daca ne referim la un cont LinkedIn Premium al unei companii, este cu atât mai important sa gasim parteneri de afaceri sau viitori clienti prin intermediul retelei.

  • Crearea de continut

Postarea de continut pe LinkedIn devine din ce in ce mai frecventa. De la an la an, LinkedIn inregistreaza o crestere constanta a volumului de continut publicat pe platforma.

LinkedIn ofera marcilor, companiilor si organizatiilor posibilitatea de a posta diferite informatii, idei, opinii. Continutul intern al unui profil LinkedIn este un instrument puternic de marketing digital, deoarece permite libertatea de a evidentia cultura comunitatii, de a detalia realizarile fara a exagera tenta comerciala si de a oferi stiri si actualizari.

Cu cat dezvaluim mai mult despre organizatia noastra, despre companie, cu atat este mai probabil ca utilizatorii sa gaseasca motive de a se conecta.

  • Derularea de reclame LinkedIn

Platformele de social media continua sa domine spatiul publicitar online.  In ianuarie 2021, existau peste 4,66 miliarde de utilizatori de internet in intreaga lume, iar dintre acesti 4,66 miliarde, peste 90% erau utilizatori activi ai retelelor sociale.

Ce inseamna asta? Inseamna ca „retelele sociale” si „internetul” au devenit aproape sinonime.

LinkedIn ofera o varietate de tipuri de anunturi care pot satisface variate nevoi; de la anunturi cu o singura imagine, la anunturi video, anunturi carusel cu mai multe fotografii dar si anunturi pentru evenimente.

Difuzarea reclamelor pe retelele sociale este puternica pentru ca noi detinem controlul. Ne putem personaliza publicul tinta, ne putem stabili pretul dorit si ne putem gestiona bugetul si programele de postare a reclamelor.

  • Live streaming

Live streaming-ul este un instrument relativ nou pe LinkedIn. Azi vedem din ce in ce mai multe platforme de social media care folosesc acest instrument. Este incredibil de util, deoarece creeaza practic o punte intre publicul real si lumea virtuala.

Live streaming-ul permite companiilor si organizatiilor sa ajunga pe pietele din intreaga lume si sa interactioneze cu acestea in timp real. Ceea ce face transmisia in direct o strategie incredibila pentru promovarea afacerii tale este flexibilitatea. Poti discuta orice doresti si fara niciun cost.

Concluzii

LinkedIn este puternic. Si in multe cazuri se poate dovedi cel mai bun instrument de marketing digital pentru o afacere, un brand sau o organizatie. Ce platforma poate fi mai potrivita ca una deja adaptata profesionistilor?

LinkedIn incurajeaza interacțiunile de la egal la egal si demonstreaza o crestere constanta. Fie ca este vorba de crearea de continut, de reclame digitale sau live streaming, LinkedIn este o platforma virtuala cu care orice companie ar trebui sa se familiarizeze.

Ca o nota finala a acestui articol, nu uita sa profiti la maxim de aplicatia de mobile disponibila gratuit pe platformele iOS si Android. Contacteaza re7consulting astazi pentru a afla cum poate deveni LinkedIn un atu pentru dezvoltarea afacerii tale.

Aboneaza-te la newsletter

    Articole recomandate

    Studii de caz
    Icon Certifications Certificari