Fiind un mix de publicitate platita si marketing de brand, Performance Marketing cuprinde campaniile de promovare in care plata se face numai atunci cand este finalizata o actiune dorita cum ar fi un obtinerea unui lead, realizarea unei vanzari, efectuarea unei rezervari sau finalizarea unei descarcari de articole sau ghiduri.
Aceasta metoda de lucru este castigatoare pentru un business sau un antreprenor pentru ca ii permite sa organizeze campaniile intr-un mod strategic, cu un ROI ridicat si bazate pe performanta.
El poate alege canalul potrivit pentru audienta lui, tipul de mesaj si formatul care ii pune in valoare mai bine produsele si serviciile. Platind doar atunci cand o anumita actiune este finalizata, un comerciant se poate simti increzator ca banii lui sunt cheltuiti bine deoarece isi vede deja rezultatul investitiei.
Ce este Performance Marketing?
Performance Marketing este denumirea data campaniilor online in care tu platesti companiilor de marketing sau platformelor de publicitate pentru rezultatele obtinute, precum click-uri sau conversii.
Spre deosebire de marketingul traditional si organic, performance marketingul este utilizat in mod special pentru a genera anumite actiuni, pentru a urmari si a masura acele actiuni, in timp ce urmareste rentabilitatea investitiei fiecarei campanii sau activitati de promovare desfasurate.
Asadar, in timp ce companiile mari pot cheltui sume imense pentru branding, majoritatea companiilor mici si mijlocii trebuie sa se concentreze pe rezultatul final pentru a ramane profitabile.
Iar Performance Marketingul asta face: readuce controlul promovarii in spatiul digital inapoi in mainile tale. Tu esti cel care stabilesti obiectivul, indiferent daca este vorba despre o vanzare, un client potential sau o vizita pe site, si apoi platesti cand acesta a fost realizat.
Ce aduce nou Performance Marketingul?
Cu alte cuvinte, ce este atat de special la performance marketing? Ei bine, faptul ca ofera putere agentului de publicitate, acesta poate avea incredere ca bugetul lor de marketing este cheltuit doar pentru campanii de succes.
In plus, rata de succes a campaniilor de marketing de performanta este in general mai mare, deoarece toate campaniile sunt foarte bine directionate.
Daca vei alege sa lucrezi cu o agentie de Performance Marketing, cu siguranta de campaniile tale se vor ocupa specialisti care vor lua decizii bazate pe date si vor optimizea campaniile exclusiv pe baza rezultatelor, generand, astfel, potential maxim din ceea ce inseamna Digital Marketing Performance.
Cum se construieste o strategie de Performance Marketing?
Exista foarte multe tipuri diferite de canale si campanii de digital performance marketing, asa ca nu exista o reteta generala pentru toate afacerile. Totusi, exista o serie de pasi principali pentru a construi o strategie de marketing performanta, indiferent de audienta sau industria in care activezi.
Pasul 1: Stabilirea obiectivul campaniei
Inainte de a putea masura succesul oricarei campanii, este important sa existe stabilite obiectivele campaniei. Acestea pot fi considerate baza performance marketing-ului si multe platforme iti solicita acest pas inainte de a crea anunturi sau campanii.
Iata o lista cu cele mai populare obiective de marketing digital sunt:
- Brand awareness
- Trafic pe site
- Remarketing sau retargeting
- Engagement
- Generarea de leaduri
- Vanzari
Pasul 2: Alegerea canalelor digitale
Diversificarea canalelor utilizate este o modalitatea inteligenta prin care iti asiguri raspandirea expunerii campaniei, marindu-i sansele de succes.
Fie ca este vorba reclame active (Social Media Ads) sau reclame pasive (Google Ads), alege campaniile si canalele care sunt specializate pentru tipul de conversie ales si unde este cel mai probabil sa iti gasesti publicul tinta.
Diversificand diferite retele sociale, de exemplu, poti creste considerabil vizibilitatea campaniei si o poti expune unui public mult mai larg.
Pasul 3: Crearea si lansarea campaniei
O mare parte din efortul pentru Performance Marketing este investit in realizarea campaniilor. Aici este importanta identificarea publicului tinta, intelegerea nevoilor si a dorintelor acestuia si crearea de mesaje si imagini care sa le atraga atentia.
Cu cat intelegi si cunosti mai bine publicul tinta si modul in care produsul sau serviciul tau il poate atrage, cu atat va fi mai usor sa creezi cele mai bune campanii.
Si, desigur, trebuie sa acorzi multa atentie detaliile tehnice ale campaniilor, cum ar fi dimensiunile anunturilor, limitele de caractere de caractere sau tipurile de imagini acceptate.
Pasul 4: Masurarea si optimizarea campaniei
Adevarata munca incepe dupa lansare, pentru ca o campanie de Marketing Performance incepe sa genereze date in momentul in care este activata.
In aceasta etapa, tine de tine sau de agentia de Performance Marketing cu care lucrezi sa fie optimizate campaniile pentru performanta, pe toate canalele utilizate.
In acest sens, urmareste analizele si valorile pentru a determina care surse de trafic au cele mai bune performante, apoi aloca bugetul conform informatiilor.
In plus, foloseste campaniile nu doar pentru a creste vanzarile, ci si pentru a identifica cele mai bune canale, audiente si obiective ale campaniei pentru a creste rentabilitatea investitiei.
Pasul 5: Ai grija la potentialele capcane!
La fel ca si in cazul oricarei campanii de marketing, exista unele provocari si capcane frecvente care pot aparea in performance marketing. Acestea pot include:
- Probleme legate de conformitate
- Reglementari de confidentialitate
- Traffic bots
O modalitate de a reduce aceste riscuri de la inceput este sa alegi retele si platforme de publicitate de inalta calitate, unde probleme precum siguranta marcii si confidentialitatea datelor sunt gestionate in mod responsabil si fiabil.
Care sunt cele mai populare servicii de Performance Marketing oferite de o agentie?
Gandirea, setarea si optimizarea campaniilor de Performance Marketing nu este o treaba usoara si cu siguranta necesita timp, efort si cunostinte de specialitate.
Drept urmare, cea mai eficienta optiune pentru bugetul si timpul tau este sa apelezi la o agentie care ofera servicii de Digital Marketing Performance.
Iar in acest caz, agentia re7consulting Romania este o agentie de Performance Marketing care iti ajuta afacerea sa isi atinga potentialul.
Mai jos am subliniat cele doua tipuri principale de servicii de Performance Marketing si modul in care afacerea ta poate beneficia prin implementarea lor alaturi de o agentie specializata.
Social Media Ads
Aceasta forma de Performance Marketing utilizeaza retelele social media pentru a castiga trafic si pentru a creste vizibilitatea brandului.
Campaniile pe social media sunt realizate prin crearea de continut digital prezentat pe Facebook, LinkedIn, Instagram sau TikTok.
Folosind diferite formate de anunturi si optiuni de tragetare, poti ajunge la clienti potentiali in timp ce masori KPIs precum engagement, rata de click (CTR) si rentabilitatea investitiei.
O varietatea mare de branduri isi pot gasi si accesa publicul pe canalele sociale, iar utilizarea acestor platforme se concretizeaza in cresterea numarului de conversii pentru business-ul tau si a parametrilor specifici afacerii tale.
Primul pas este sa stabilesti unde se afla cea mai mare parte a audientei tale.
LinkedIn se adreseaza in principal profesionistilor si este ideal pentru afaceri care targeteaza zona B2B.
Pe LinkedIn brandul tau poate creste prin largirea portofoliului de clienti, prin promovarea expertizei si a proiectelor realizate.
Datorita specificului clar definit in zona profesionala, LinkedIn este esential pentru companiile cu activitati B2B, iar platforma pune la dispozitie numeroase tool-uri specializate in generarea lead-urilor, atragerea potentialilor clienti si pastrarea relatiilor cu clientii actuali.
Alege campanii de LinkedIn Ads daca iti doresti sa:
- Generezi mai multe lead-uri calificate pentru un business B2B
- Construiesti campanii de recrutare eficiente
- Cresti notorietatea brandului de afacere sau personal
Dezavantajul principal in cazul campaniilor pe LinkedIn este pretul ridicat per click, asa ca pentru a evita pierderile financiare este recomandat sa lucrezi cu un specialist care sa seteze, urmareasca si imbunatateasca performantele campaniilor tale.
TikTok atrage, in general, grupuri de utilizatori mai tineri, in timp ce Facebook si Instagram au o baza de utilizatori diversa si masiva.
TikTok Ads nu sunt momentan la fel de populare precum cele de pe Instagram sau Facebook si reprezinta, deci, o oportunitate pentru companiile care au public tinta tanar.
Campaniile pe TikTok se bazeaza pe video-uri verticale, scurte si atractive si pot ajuta un brand sa adune mai multe lead-uri, sa isi creasca vanzarile sau sa atraga vizitatori pe site.
Facebook este una dintre cele mai populare platforme pentru Social Media Ads.
Reclamele pot rula NewsFeed, Messenger, Instagram, Audience Network sau in toate locatiile.
Platforma pune la dispozitie instrumente complexe de masurare a performantelor prin Facebook Business Manager si sustine optimizarea campaniilor prin posibilitatea de a testa grupuri diferite de reclame, copy-uri sau vizualuri.
Instagram este considerata platfoma creativilor, a artistilor si a creatorilor de continut de lifestyle.
Inspirational si orientat spre estetica, Instagram e locul ideal daca vrei sa impartasesti cu audienta ta experiente pozitive si continut vizual.
Campaniile pe Instagram pot fi distribuite in Feed, in Stories sau pe Reels. Ca format, poti alege reclame foto, video sau carusel pentru a adauga mai multe capitole povestii tale.
Statisticile arata ca Instagram are o rata de engagement cu 70% mai mare decat Facebook, utilizatorii interactionand prin like-uri, comentarii sau click-uri cu postarile. Platforma este insa in permanenta schimbare si ritmul in care algoritmii si directiile se schimba poate parea ametitor.
Experienta si cunostintele acumulate pe parcursul anilor ii ajuta pe specialisti sa se adapteze rapid la schimbari si sa reactioneze corect la eventualele situatii de criza.
De aceea, este recomandat sa lucrezi cu o agentie de Performance Marketing pentru a te asigura ca bugetul tau este atent gestionat si ca afacerea ta creste.
Googe Ads
Reclamele pasive pe Google Ads iti asigura achizitia de noi clienti si cresterea vizibilitatii. Unul dintre cele mai populare tipuri de campanii de Performance Marketing vizeaza utilizatorii Google Search in momentul in care acestia cauta cuvinte relevante pentru business-ul tau.
Scopul reclamei este de a-l convinge sa iti acceseze site-ul pentru a achizitiona produsele sau serviciile de care are nevoie.
Publicitatea Google Ads insa include si Display Ads (reclame de tip banner), Video Ads (reclame afisate pe YouTube si pe platformele partenere), Shopping Ads sau Gmail Ads.
Sprijinul unei agentii de Performance Marketing in acest caz este esential pentru o crestere sigura, sustenabila a campaniilor si a afacerii tale. Experienta si creativitatea specialistilor din agentii iti garanteaza rezultate exceptionale, consultanta si rapoarte de evaluare pentru ca tu sa intelegi si sa inveti mai multe despre publicul tau tinta.
Pe masura ce industria reclamelor a evoluat si tehnologia s-a dezvoltat de-a lungul anilor, metodele prin care un business ajunge in atentia clientilor s-a schimbat semnificativ.
Astazi, in cele mai multe cazuri, utilizarea in mod corect a datelor si analizarea lor dau nastere avantajului competitiv, bazat in principal pe capacitatea agentiei de Performance Marketing de a valorifica datele primare din mediul online si pe capacitatea de a personaliza continutul pentru categorii de clienti sau alte grupuri interesate.