Schimbarile din ultimii ani ne-au aratat ca o prezenta coerenta si constanta in mediul online poate fi un avantaj crucial pentru companii si poate juca un rol neasteptat de important in cazul unor situatii neprevazute.
Iar atunci cand compania are ca principala activitate comercializarea produselor, promovarea magazinului online devine necesara pentru imaginea unui brand modern si adaptat la nevoile pietei.
Cresterea recenta a comertului online aduce cu sine totusi o serie de provocari, constand in special in cresterea competitiei, dar si a asteptarilor pe care clientii le au de la companiile preferate.
Desi este mai des observata cresterea accelerata a vanzarilor in cazul companiilor cu o vechime de peste 4 ani pe piata, si cele mai tinere au remarcat vanzari impulsionate de contextul pandemiei si de schimbarea comportamentului de consum, in general.
Pe langa cerinte din ce in ce mai exigente privind experienta de cumparare si design-ul platformei, consumatorii sunt atenti si la alternativele din piata alegand in functie de variabile precum pret, reduceri sau alte beneficii primite la finalizarea comenzilor.
Inovatiile si schimbarile constante din mediul digital pot crea confuzie in randul antreprenorilor care isi doresc sa tina pasul singuri cu acest domeniu.
Evolutia functionalitatilor platformelor, cresterea complexitatii acestora, dar si diversitatea retelelor sociale considerate indispensabile in ultimii ani impun un research amanuntit si decizii strategice bazate pe nevoile si obiectivele fiecarei afaceri.
Asadar, ce ar trebui sa faca un magazin e-commerce pentru a fi sigur ca ajunge la cat mai multi posibili clienti si ca oferta lui devine cunoscuta pentru acestia?
Daca esti in cautare de idei de marketing pentru magazine online, ai ajuns in locul potrivit. Iata recomandarile noastre si cateva tips & tricks pentru realizarea unor strategii performante de promovare magazine online.
Promovare magazin e-commerce prin optimizare SEO
Atunci cand iti lansezi un magazin online, speri ca acesta va avea un succes fulgerator din prima zi pentru ca ideea din spatele lui este geniala, nu-i asa?
Cu siguranta iti vei dori ca publicul tau tinta sa vada beneficiile pe care le aduce site-ul tau, sa se indragosteasca de produsele pe care le comercializezi si totul sa mearga de la sine.
Pe parcurs insa, realitatea si algoritmii iti vor arata faptul ca nu e tocmai floare la ureche sa ajungi la potentialii tai clienti, chiar daca oferta și produsele din portofoliul tau sunt perfecte pentru ei.
Asadar, chiar si cu un design extraordinar și cu produse excelente, e nevoie de timp pentru ca magazinul tau sa creasca.
De aceea, ai nevoie de un set clar de metode de promovare magazin online care sa stimuleze eficient vizibilitatea ofertelor tale in fata potentialilor client si care sa genereze rezultate solide.
Pentru ca site-ul tau sa apara in rezultatele organice ale motoarelor de cautare precum Google, el trebuie sa indeplineasca o serie de criterii impuse de aceste motoare de cautare.
Optimizarea site-ului pentru ca el sa apara in topul rezultatelor cautarilor se face prin SEO, “search engine optimization” care se traduce prin “optimizare pentru motoarele de cautare”.
Aceasta optimizare se poate face prin implementarea de link-uri interne, atragerea de link-uri externe prin advertoriale sau calitatea informatiilor, dar si alte tactici pe care o agentie SEO te poate ajuta sa le aplici.
Relevant de mentionat este faptul ca optimizarea SEO a magazinului e-commerce se poate face On-Site si Off-Site, adica intern, concentrata pe imbunatatirea magazinului online si extern, concentrata pe cresterea vizibilitatii acestuia in mediul digital.
SEO, postarile pe retelele sociale si e-mail marketingul sunt metode de promovare magazin online si pot functiona pentru a atrage trafic pe site-ul tau, insa au nevoie de timp pentru a produce cu adevarat efectul pe care ti-l doresti.
Spre dezamagirea creatorilor de continut, imaginile si textele din spatele produselor sunt doar inceputul calatoriei spre feed-urile clientilor.
Integrarea strategiilor de SEO cu alte tipuri de strategii precum content marketing, social media marketing sau email marketing pot imbunatati rezultatele si pot reduce timpul de atingere a obiectivelor setate.
Pentru accelerarea vanzarilor, promovarea platita este printre singurele solutii cu rezultate rapide, vizibile si masurabile. Asadar:
Implementeaza campanii Pay-Per-Click
Nu doar clientii, ci si proprietarii de magazine online au inceput sa aiba pretentii din ce in ce mai mari in ceea ce priveste viteza cu care primesc ce isi doresc.
Daca in ultimul timp un client se asteapta sa primeasca produsele comandate cat mai repede, un antreprenor isi doreste rezultate imediate cand vine vorba de campaniile lui de promovare e-commerce.
O campanie de promovare PPC are ca principal beneficiu faptul ca vei plati doar atunci cand cineva da click pe reclama ta. Este insa un proces complex ce se bazeaza pe o serie de pasi esentiali, realizati cu ajutorul unor instrumente specifice.
Strategia de promovare magazin online prin acest tip de campanie incepe cu analiza situatiei actuale in care se afla magazinul si cu o analiza a cuvintelor relevante pentru afacere.
Apoi, odata setate obiectivele, bugetul si metodele de atingere a obiectivelor se finalizeaza strategiea si se continua cu implementarea acesteia.
Testarea, optimizarea si retargetarea fac parte din activitatile de eficientizare a campaniei si duc la imbuntatirea rezultatelor.
O campanie PPC pentru promovarea magazinului online poate presupune dezvoltarea unui landing page (daca este necesar), crearea de text si design foto sau video, precum si o etapa de raportare.
Complexitatea fiecarui pas in parte implica nevoia de a lucra cu o agentie PPC pentru magazine online, aceasta avand la dispozitie know-how-ul, dar si resursele pentru a livra performanta.
Campaniile PPC sunt alegerea ideala pentru companiile care vor sa eficientizeze folosirea unui buget limitat.
In functie de momentul in care isi propun sa intampine potentialul client pe parcursul procesului de cumparare, se clasifica in active (Social Media Ads) sau pasive (Google Ads).
1. Social Media Ads pentru promovare magazin online
Promovarea magazinului online depinde de creativitatea si optimizarea campaniilor PPC pentru promovare e-commerce. Atunci cand vorbim despre campaniile PPC active, adica despre cele realizate pe retelele sociale, ne putem folosi de optiuni de targetare pentru grupuri specifice bazate pe date demografice, interese sau alte caracteristici.
Astfel, ne asiguram ca mesajul nostru ajunge doar la utilizatorii pe care noi ii definim ca potentiali clienti si care ar putea fi relevanti pentru afacerea noastra.
Reclamele active sunt deci afisate in feed-ul utilizatorilor selectati prin targetare si au rolul de a starni curiozitatea, interesul sau chiar o nevoie in randul acestora.
Una dintre cele mai populare platforme pentru realizarea de Social Media Ads este Facebook.
Captarea si retinerea atentiei pe aceasta retea sociala au devenit elemente importante in succesul unei afaceri, iar totul incepe cu definirea corecta a unui obiectiv, a unui rezultat final pe care doresti sa il obtii.
Dupa intelegerea si definirea audientei, se stabileste locul in care vor rula reclamele (Newsfeed, Messenger, Instagram samd.), bugetul disponibil si tipul de reclama cel mai potrivit pentru produsul promovat.
La fel ca in cazul oricarei campanii PPC, implementarea campaniei de marketing pentru magazin este urmata de imbunatatirea performantelor si optimizarea diferitilor parametrii astfel incat la raportare rezultatele sa reflecte atingerea obiectivelor stabilite.
Promovarea magazinului tau online poate fi mai eficienta prin intremediul unor campanii PPC pe Instagram daca produsele pe care le comercializezi vibreaza de energie, emotie sau frumos.
Fiind o platforma orientata spre lifestyle si creativitate, pe Instagram poti avea succes cu reclame foto, video sau carusel. In cadrul acestei platforme se observa deci nevoia de continut vizual de calitate, accentul mutandu-se de pe text pe vizual.
Marea diferenta si dezavantajul campaniilor PPC active fata de cele pasive este faptul ca ele intrerup experienta utilizatorul pe reteaua sociala si pot crea disconfort sau neplaceri ce urmeaza sa fie asociate cu reclama ce se afla la baza.
2. Google Ads – campaniile pasive
Se spune in industrie ca daca esti un retailer si nu te promovezi prin Google Ads, ceva nu faci bine. Achizitia de noi cumparatori este una dintre cele mai complexe etape din promovarea unui magazin.
Atunci cand un utilizator Google cauta cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta, o reclama il poate convinge sa acceseze magazinul tau si iti creeaza contextul de a-l convinge de calitatea produselor oferite.
Iar atunci cand campaniile PPC sunt realizate in mod corect si profesional, clientii astfel dobanditi pot fi usor transformati in clienti loiali si valorosi.
Publicitatea Google Ads include:
- Search Ads (reclame afisate in paginile motorului de cautare Google)
- Display Ads (reclame de tip banner)
- Video Ads (reclame afisate pe YouTube si pe platformele partenere)
- Shopping Ads
- Gmail Ads
In functie de obiectivul stabilit, campaniile Googe Ads trebuie personalizate si optimizate de la caz la caz pentru a genera rezultatele asteptate.
Google Shopping Ads e o functionalitate in crestere si se asteapta sa se dezvolte din ce in ce mai mult in viitor.
Asa cum am mentionat anterior, cel mai mare avantaj al campaniilor pasive este faptul ca exista deja o intentie de cumparare exprimata de potentialul client, iar Google Shopping Ads exact la locul si la momentul potrivit cand un potential client este in cautarea unui produs.
Aceste reclame sunt gestionate prin intermediul Google Ads si Google Merchant Center.
In Google Ads se seteaza bugetele, se genereaza insight-urile si se realizeaza optimizarea campaniilor de cumparaturi. In Google Merchant Center se pastreaza catalogul de produse si alte detalii legate de transport si taxe.
Google Shopping Ads permite includerea unor detalii despre inventarul de comerț electronic, inclusiv fotografii, preț, titlu și recenzii.
Pentru ca in acest moment deja totul pare sa devina mult mai complex, ajutorul oferit de o agentie PPC specializata in magazine online este chiar recomandat pentru setarea corecta a contului si pentru gestionarea acestuia.
Promovare magazin online. Greșeli pe care trebuie sa le eviti
Desi majoritatea antreprenorilor doresc sa vada progrese si vanzari rapide atunci cand vine vorba despre magazinul lor online, acest lucru nu este usor de obtinut fara ajutor specializat al unei agentii PPC specializare in magazine online.
Lansarea unui magazin e-commerce necesit multa pregatire, iar atunci cand este in sfarsit live, vrei sa vezi rezultate cat mai repede.
Iti lasam mai jos o lista de greseli pe care ar fi bine sa le eviti atunci cand incepi sa iti definesti strategia de promovare e-commerce a magazinului online:
- Ai grija la alegerea platformei de e-commerce. Odata ce incepi un magazin online si investesti in cresterea lui prin promovare e-commerce, trebuie sa ai in vedere faptul ca in urmatorii ani aceasta trebuie sa iti ofere functionalitatile de care ai nevoie pentru dezvoltarea afacerii tale.
- Defineste-ti corect si atent publicul tinta. Din pacate, doar sa ai un produs si un spatiu de promovare nu este suficient pentru a avea o afacere profitabila.
Evalueaza-ti si investigheaza-ti constant clientii si audienta si dezvolta strategii de comunicare adecvate intereselor lor.
In acest proces este important sa iti definesti clientul ideal, acel client pentru care sa identifici apoi provocarile, valorile si problemele pe care le intampina.
- Lucreaza indeaproape cu echipa ta tehnica pentru a te asigura ca magazinul are un UX intuitiv, modern, curat.
Navigarea pe site trebuie sa fie placuta si usoara, iar informatia accesibila si clara.
Tot in aceasta etapa asigura-te ca procesul de achizitie se termina cu un checkout intuitiv si ca achitarea cosului de cumparaturi nu este incarcata de pasi inutili si frustranti pentru utilizatori.
- Un magazin online presupune o audienta obisnuita cu comunicarea digitala si cu diferite medii de interactiune directa.
Asadar sunt destul de multe sanse ca atunci cand asteptarile lui nu sunt implinite sa te contacteze prin diferite canale pentru asistenta.
Fie ca este vorba de telefon, email sau retele sociale, clientul tau asteapta atentie si un raspuns rapid.
Ai grija sa lamuresti orice situatie neplacuta si poate chiar sa acorzi clientilor mici compensatii atunci cand nemultumirile lor sunt justificate.
- In final, iata un sfat important daca iti doresti sa iti grabesti procesul de vanzare:
Alege cu atentie agentia de promovare cu care lucrezi si careia ii incredintezi bugetul tau pentru cresterea companiei.
Pe langa pierderea financiara, iti vei pierde timp si energie daca nu verifici cu atentie echipa si experienta acesteia in domeniu.
Fiecare antreprenor are parte de experiente din care invata si trece prin unele situatii in care si-ar dori sa fi fost mai informat.
O strategie de promovare magazin online nu trebuie sa fie una din experientele la care te vei uita inapoi peste ani dorindu-ti sa fi luat alte decizii.
Sfatul nostru este sa te documentezi despre metodele de promovare e-commerce, sa le analizezi si sa intelegi avantajele si dezavantajele fiecareia pentru magazinul tau online.
Iar daca esti hotarat sa faci treaba buna inca de la inceput, cel mai bine este sa te bazezi-te pe sprijinul unor experti pentru a defini strategia pe care urmeaza sa o implementezi.
Implicarea unei agentii PPC specializata in promovare e-commerce are toate sansele sa fie decizia ta de business inspirata pe care, in viitor, te vei felicita ca ai luat-o.